GP China: Man van de Race

Gestart door FolkertE, 17 april 2016 - 13:40:16

« vorige - volgende »

Wie heeft het het beste gedaan vandaag?

Nico Rosberg
4 (18.2%)
Sebastian Vettel
4 (18.2%)
Daniil Kvyatt
5 (22.7%)
Daniel Ricciardo
4 (18.2%)
Kimi Raikkonen
6 (27.3%)
Felipe Massa
0 (0%)
Lewis Hamilton
1 (4.5%)
Max Verstappen
4 (18.2%)
Carlos Sainz
0 (0%)
Valtteri Bottas
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

Jehoentelaar

Kvyat. Op en naast de baan best een baasje aan het worden.

Mickey

Citaat van: Fietser op 18 april 2016 - 08:29:12
Ricciardo was de man van het weekend, in feite van alle weekeinden tot nu toe, want de Australiër is m.i. momenteel de beste F1-piloot. Maar de Man van de Race was voor mij Kvyat. Prima start, geweldige actie in bocht 1 (indachtig Senna's 'when you see a hole') en zeer goede race pace. Het leverde uiteindelijk een podium op. Het is hem gegund.

Eigenlijk helemaal mee eens. Ricciardo is serieus een grote jongen aan het worden. Zie hem wel naar Ferrari vertrekken, tenzij RBR er ineens ontzettend veelbelovend uitziet voor '17 eind dit seizoen.

iNSP3X

Kvyat en dan vooral omdat hij crybaby Vettel net niet begon uit te lachen nadat die hem vlak voor de podium ceremonie begon lastig te vallen.

Fietser

Citaat van: Tuesday op 18 april 2016 - 14:27:43
Citaat van: Fietser op 18 april 2016 - 08:29:12
Ricciardo was de man van het weekend, in feite van alle weekeinden tot nu toe, want de Australiër is m.i. momenteel de beste F1-piloot. Maar de Man van de Race was voor mij Kvyat. Prima start, geweldige actie in bocht 1 (indachtig Senna's 'when you see a hole') en zeer goede race pace. Het leverde uiteindelijk een podium op. Het is hem gegund.
hij finisht uiteindelijk maar een paar seconden voor Ricciardo, dus die pace was toch ook niet zo indrukwekkend. En in kwalificatie kwam ie ook al een halve seconde tekort op Ricciardo. Als ie zo doorgaat denk ik dat het zn laatste seizoen in de F1 is.

Dat zou dan echt zonde zijn, want de jonge Rus heeft m.i. best veel in zijn mars. Dat hij niet zo indrukwekkend is als zijn teamgenoot, lijkt me evident. Maar dat hoeft nog geen einde oefening te betekenen, want op Ricciardo staat, zoals ik hierboven duidelijk noemde, momenteel geen maat.

FolkertE

Citaat van: Fietser op 18 april 2016 - 19:56:20
Citaat van: Tuesday op 18 april 2016 - 14:27:43
Citaat van: Fietser op 18 april 2016 - 08:29:12
Ricciardo was de man van het weekend, in feite van alle weekeinden tot nu toe, want de Australiër is m.i. momenteel de beste F1-piloot. Maar de Man van de Race was voor mij Kvyat. Prima start, geweldige actie in bocht 1 (indachtig Senna's 'when you see a hole') en zeer goede race pace. Het leverde uiteindelijk een podium op. Het is hem gegund.
hij finisht uiteindelijk maar een paar seconden voor Ricciardo, dus die pace was toch ook niet zo indrukwekkend. En in kwalificatie kwam ie ook al een halve seconde tekort op Ricciardo. Als ie zo doorgaat denk ik dat het zn laatste seizoen in de F1 is.

Dat zou dan echt zonde zijn, want de jonge Rus heeft m.i. best veel in zijn mars. Dat hij niet zo indrukwekkend is als zijn teamgenoot, lijkt me evident. Maar dat hoeft nog geen einde oefening te betekenen, want op Ricciardo staat, zoals ik hierboven duidelijk noemde, momenteel geen maat.
Het word een jaar van de waarheid van Kvyatt. RBR is nu duidelijk het 3de team, en misschien zelfs het 2de team achter Mercedes. Al is dat laatste natuurlijk moeilijk te bewijzen, maar ik denk dat de snelheid van Daniel in de kwalificatie echt pure snelheid was en Ferrari niet veel sneller had gekund zonder fouten.
Rond Spanje/Canada schijnt er een grote update te komen van Renault. En met groot bedoelen ze groot.

Maar goed, voor mij waren Hamilton, Kimi, Ricciardo, Max, Vettel en Kvyatt de mannen van de race. Rosberg natuurlijk een eervolle vermelding, maar die had het wel redelijk makkelijk sinds Woensdag voor de GP.

Jehoentelaar

Wie is heel die Kvyatt eigenlijk?

FolkertE

Tweeling broer en buurman van Daniil Kvyat, ik haal ze altijd door elkaar.  sorry.

Mickey

Citaat van: Jehoentelaar op 21 april 2016 - 18:43:25
Wie is heel die Kvyatt eigenlijk?

Op de televee hebben ze het weleens over ene Kivijat, geen idee wie dát is ook.

Robbert65

Zo hoor ik ook verhalen over ene Seents die mee zou doen de laatste tijd. Iemand enig idee bij welk team die gast dan rijdt?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Blijkt die grid toch een stuk voller te zijn dan je zou denken.

iNSP3X

De Seent, geheim agent supereend.  ;)
Bij ons spreekt er één alle namen uit zoals hij denkt dat ze in hun thuisland klinken. Ricciardo op "Australisch" wordt blijkbaar Rikkardooow.  ;D

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: iNSP3X op 21 april 2016 - 23:41:23
De Seent, geheim agent supereend.  ;)
Bij ons spreekt er één alle namen uit zoals hij denkt dat ze in hun thuisland klinken. Ricciardo op "Australisch" wordt blijkbaar Rikkardooow.  ;D
Ik probeer ook altijd de namen uit te spreken zoals gebruikelijk in hun land, maar soms lukt het me niet. Zoals Ricciardo uitspreken als Rikardo. En net toen ik gewend was 'Kubitsa' te zeggen, raakte hij geblesseerd en was hij exit. Of wat dacht je van RRRRRei-können ;)

FolkertE

Citaat van: Jehoentelaar op 21 april 2016 - 22:29:32
Blijkt die grid toch een stuk voller te zijn dan je zou denken.
Precies, we hebben hier toch een vaak een aantal coureurs nooit genoemd.
Lulu Hamilton
Sebastian Vetal
Fernando Alonslow
No Grip Button.
Nico Cheatburg

Ik voel me toch behoorlijk een noob nu, ik wist niet dat die coureurs F1 reden.

Robbert65

Lulu Hamilton had ik nog nooit gehoord. Vind ik stiekem wel een beetje leuk... ???
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel