Ronde 3: Formula 1 Chinese Grand Prix, Shanghai International Circuit, Jiading

Gestart door Tessa, 10 april 2016 - 09:47:46

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Robbert65 op 15 april 2016 - 10:09:19
Citaat van: Tessa op 15 april 2016 - 09:28:43
Sommige mensen plakken stickertjes met vlammen op hun auto om de illusie van snelheid te wekken,
Gutierrez doet een overtreffende trap, hij spuwt gewoon vuur uit z'n achterbanden.


Nou ja, het waren zijn remmen en gelukkig niet zijn banden, hij reed er gewoon mee de pits in, maar het is wel raar. Hoe krijg je die remmen in zo weinig rondjes zo oververhit dat ze spontaan in de hens vliegen? En dan ook nog allebei?


Luchthappers voor de remmen teveel afgedicht? Zo'n luchthapper levert weerstand op, plak je het af dan is dat minder...Zoiets, denk ik.

Jozef

Dat kan zeker een grote rol spelen maar dit was toch echt abnormaal. Dat je na een halve race last krijgt van remmen die te weinig gekoeld worden, alla (Mercedes in Canada 2014). Maar dit was na een handvol ronden geloof ik, en ze stonden gewoon aan beide kanten in de fik. Dan moet er wel ergens iets aangesleept hebben, of ze hebben slechte brake pads gebruikt of zoiets. Kan me moeilijk voorstellen dat ze hun luchthappers zo ondergedimensioneerd hebben. Nu ja, 't is een onervaren team.

Van Wijk

Kan ook een electronisch probleem geweest zijn misschien?
Traction control die blijft hangen?
De data zal het wel uitwijzen, maar ik ben toch wel benieuwd.

Jozef

Traction control is verboden. ;)

Maar je hebt gelijk, remmen gaat elektronisch tegenwoordig dus het kan zijn dat er door een elektronisch probleem permanent een beetje geremd werd.

FolkertE


lieven

Citaat van: Jozef op 15 april 2016 - 22:15:25
Traction control is verboden. ;)

Maar je hebt gelijk, remmen gaat elektronisch tegenwoordig dus het kan zijn dat er door een elektronisch probleem permanent een beetje geremd werd.
Er zou idd iets mis geweest zijn met de brake by wire.


Mickey

Wat een gedoe om een spin van niks zeg. Verschrikkelijk. Hebben ze daar nou een kwartier voor nodig?

Van Wijk

Het circuit was nat onder de brug ( aqua planning ).
Dit hebben ze proberen weg te halen, en ze zullen de rijders gebriefd hebben.

Mickey

Zoveel meende ik ook te zien ja, idioot gepamper. Drang naar veiligheid lijkt op dit soort momenten door te slaan. Vroeger werd er hooguit een code rood gegeven tot die wagen veilig naast de baan stond.

Het is daar op die plek nog steeds nat trouwens,.

Pancake Shield

Formule 1 heeft niet eens een raar kwalificatie-systeem nodig om zich van zijn slechtste kant te laten zien. :'). Wat een klucht is deze kwalificatie. Eerst dat gedoe om twee natte plekken en nu met die band. Dat is toch eigenlijk gewoon een gele vlag? Wat krijgen we straks een rode vlag, omdat er een marshall zijn boterhammetjes heeft laten vallen?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jehoentelaar

Dat zou wel terecht zijn. Als ik een boterham met leverworst uit m'n handen laat donderen kan ik moeilijk met een gele vlag zwaaien.

Tessa

Gezien de tijd die men met al dat vlaggengewapper nodig had om een kwalificatie af te ronden, ga ik voor morgen vast een uur of 4 uittrekken voor de race.

Heb er wel zin in....en Bernie is vast ook blij met zo'n mixed up grid  ;)

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Wat een waardeloze regie. Hebben geloof ik zelf geen idee wat ze laten zien.