Ronde 2: Bahrain Grand Prix, Bahrain International Circuit, Sakhir

Gestart door Tessa, 24 maart 2016 - 20:51:09

« vorige - volgende »

SDG

Eerst Formule 1 in Bahrein en direct daarna MotoGP in Argentinië, van een avondvullend programma gesproken...

FolkertE

Als je van Indycar houd, kan je die er ook nog bij kijken.

Grappig weetje: Ondanks de 6de plaats van Grosjean in Australië, in Bahrein kunnen ze pas hun eerste officiele pitstop uitvoeren.

Jozef

Dat toont maar aan hoeveel mazzel ze hebben gehad in Australië. Al hielden ze de snelheid er wel goed in na de rode vlag.

FolkertE

Ik denk dat Haas zelf ook realistisch genoeg was om te weten dat het meer geluk dan wijsheid was. Maar inderdaad, hun pace na de rode vlag was niet verkeerd.

FolkertE



Interessant dat Mercedes zoveel zachte en superzachte banden mee neemt En Ferrari precies het tegenovergestelde. Ik weet niet hoe hard Bahrain normaal is voor de banden, maar dit lijkt wel een klein voordeel voor Ferrari te zijn. Mercedes kan tijdens de VT's niet echt met de banden testen, maar wel heel veel tijdens de winter tests.

Wallie

Alonso doet niet mee komend weekend. Vandoorne vervangt hem.
http://www.f1fanatic.co.uk/2016/03/31/alonso-miss-bahrain-grand-prix-medical-checks/

Had ik niet verwacht.
Ben wel erg benieuwd naar Vandoorne!
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Mickey

Denk dat dit Alo wel aan het denken zal zetten. Tweede grote klapper in iets meer dan een jaar. Je komt op een leeftijd waarin andere zaken denk ik belangrijker worden dan racen, met het risico op zulke klappers, zeker als je geen perspectief meer hebt op hogere doelen zoals WK worden.

Wel benieuwd naar de Vandoorne ook.

BMW.WilliamsF1

Leuk voor Vandoorne, hij hoort sowieso in de F1 thuis na zijn GP2 seizoen van vorig jaar. Hopelijk gaat ie het goed doen en kan ie een paar puntjes pakken :)

Wel jammer voor Alonso idd. En de 2e zware crash in zo'n korte tijd. Die zal nog wel nadenken wat ie volgend jaar gaat doen.

lieven

Go Stoffel!
Hopelijk doet hij het super en neemt wat punten dit zou zeer goed zijn voor zijn toekomst.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/alonso_rijdt_niet_in_bahrein_vandoorne_opgeroepen/

Alonso mag simpel weg niet rijden van de doctoren. Twee keer in één jaar, dat zal hem aan het denken zetten. Zeker nu die McLaren niet super competitief is.

Ben benieuwd naar Vandoorne, eindelijk een kans! Hij verdiend het  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

lieven

Ik vind het wel nog altijd speciaal dat in de Mclaren store er enkel afgeprijsde 2015 Alonso merchandise is en van Jenson gewoon 2016 merchandise.

Jozef

Jaaa Stoffel!!!

Wel een ondankbare taak hoor zo invallen voor 1 race. Hij heeft nog nooit gereden in die auto. Het zal helaas moeilijk worden om zelfs maar in de buurt van Button te blijven.

D'Ambrosio mocht ook een keer invallen bij Renault, toen Grosjean geschorst was na de startcrash in Spa. Die invalbeurt was ook niks. Nu is Vandoorne wel getalenteerder en vooral een stuk beter voorbereid dankzij het simulatorwerk bij McLaren, maar toch.

In elk geval wel een invalbeurt in betere omstandigheden dan Magnussen in Australië vorig jaar. Toen was het al een wonder als je met die Honda überhaupt een ronde kon afwerken. ;D Was dan ook laatste plaats op de grid voor Kevin, en aan de race kon hij niet eens starten wegens motorproblemen.

lieven

Citaat van: Jozef op 31 maart 2016 - 15:09:39
Jaaa Stoffel!!!

Wel een ondankbare taak hoor zo invallen voor 1 race. Hij heeft nog nooit gereden in die auto. Het zal helaas moeilijk worden om zelfs maar in de buurt van Button te blijven.

D'Ambrosio mocht ook een keer invallen bij Renault, toen Grosjean geschorst was na de startcrash in Spa. Die invalbeurt was ook niks. Nu is Vandoorne wel getalenteerder en vooral een stuk beter voorbereid dankzij het simulatorwerk bij McLaren, maar toch.

In elk geval wel een invalbeurt in betere omstandigheden dan Magnussen in Australië vorig jaar. Toen was het al een wonder als je met die Honda überhaupt een ronde kon afwerken. ;D Was dan ook laatste plaats op de grid voor Kevin, en aan de race kon hij niet eens starten wegens motorproblemen.

idd niet gemakkelijk maar ik schat hem wel een heel pak hoger in dan Jerome.

Jehoentelaar

Nou mis ik de race sowieso wel maar zonder Alonso houd ik het maar bij wat highlights denk ik, tenzij de race hier echt bizar hoog beoordeeld wordt.

rafael25

Schitterend dat Vandoorne mag rijden! Een 'nieuwe' aanwinst voor de F1. ben echt benieuwd hoe hij het gaat doen.