Testsessie Barcelona 22-25 febr/ 1-4 maart topic

Gestart door gloudiesaurus, 15 februari 2016 - 21:30:25

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: gloudiesaurus op 04 maart 2016 - 01:51:52
Citaat van: Mickey op 03 maart 2016 - 22:08:00
Citaat van: gloudiesaurus op 03 maart 2016 - 20:31:36
Manor, Renault, en Sauber komen toch snelheid tekort.
McLaren lijkt beter dan vorig jaar maar komt ook nog topsnelheid tekort.

Volgens mij staat Force India er goed bij. Vraag me alleen af of de problemen van Mally daar geen grote invloed gaan hebben...

My 2 cents obv deze tests; Gevecht om P1 en P2 zal denk ik in dezelfde verhouding als afgelopen seizoen uitgevochten worden tussen Mercedes en Ferrari. Ferrari zal iets dichterbij gekomen zijn. Eerste paar races zal er om P3 gestreden worden door STR, FI en Williams.

Vraag me of Ferrari echt dichterbij is gekomen. Mercedes is wel indrukwekkend en heeft niet serieus op ultra softs gereden, Ferrari wel.
Force India en Williams staan er lekker bij.
Van Toro Rosso verwacht ik de eerste paar Grand-Prix zeker punten, 2e seizoenshelft zal lastiger worden.

Verwacht ook dat McLaren wat dichterbij is gekomen. Maar die gaan nog niet voor podiums.

Hoe meer ik ervan volg, hoe meer ik denk dat het veld echt erg dicht bij elkaar zit. Mercedes, Ferrari en Williams lijken voor mij nog wel afgetekend de top 3 te vormen. Maar daarachter heb je dan Force India, STR, Red Bull, waarvan ik echt niet durf te zeggen in welke volgorde ze staan. Dan heb je volgens mij McLaren. En Sauber, Renault, Manor en Haas vormen de laatste vier teams maar opnieuw, geen idee in welke volgorde. En dat hele middenveld en achterhoede zouden ook wel eens helemaal anders kunnen liggen.

gloudiesaurus

Denk dat het middenveld dicht bij elkaar zit, en dat dit per GP kan veranderen.

Vooraan verwacht ik ook Mercedes, Ferrari, en daarachter Williams.
Hoop dat het een strijd kan worden tussen Mercedes en Ferrari al denk ik dat Mercedes nog steeds leading is  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

JS JTD

Citaat van: gloudiesaurus op 04 maart 2016 - 16:27:31
Denk dat het middenveld dicht bij elkaar zit, en dat dit per GP kan veranderen.

Vooraan verwacht ik ook Mercedes, Ferrari, en daarachter Williams.
Hoop dat het een strijd kan worden tussen Mercedes en Ferrari al denk ik dat Mercedes nog steeds leading is  :)

Mercedes en Ferrari zullen ongetijfeld vechten voor 1 en 2, maar of Williams zeker is van de derde stek valt nog te bezien. Ze zullen de hete adem van TR en FI (en later in het seizoen wellicht RB) in hun nek voelen...

Jozef

Van Force India denkt iedereen in de paddock (inclusief de teams die GPS-data hebben bekeken) dat ze verder staan dan het op het eerste zicht lijkt. Daar hoeft Williams zich niet te veel zorgen over te maken, denk ik.

Ik heb een goede indruk van Williams, het is niet echt een team dat vaak zichzelf ophemelt maar ze zeggen dat ze misschien wel Ferrari kunnen pakken. Ik denk dat het dus wel duidelijk is dat zij minstens het derde team zijn en dat ze van FI (en van STR) weinig te vrezen hebben.

Maikel0230

Ik heb al heel wat analyses gelezen ondertussen. Sommigen plaatsen Williams inderdaad op de derde stek, anderen daarentegen denken wel eens dat Williams wel eens harder zal moeten vechten dan gedacht voor die derde stek. STR, FI en RB zouden ongeveer gelijk staan met hun.

Daarbij lijkt het erop dat het design bij Williams wel eens zou kunnen stagneren. Echt revolutionair verschillend is de FW38 niet van zijn voorganger, maar dat geldt wel voor meer wagens op de grid.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Dat heb ik nog mensen horen zeggen over het ontwerp van de FW38, maar de achterkant van die auto is toch echt zichtbaar anders.

Ik baseer mij vooral op Ben Anderson en Karun Chandhok die hun gedachten op Autosport spuien. Maar andere journalisten die ook in Barcelona waren, zeggen misschien weer wat anders. Conclusie is dus toch alweer dat we tot Melbourne moeten wachten, maar ja, we moeten toch ergens over kunnen lullen. ;D

lieven

ben benieuwd hoe de teams met size zero tegenover de andere teams gaat uitpakken.
de FW38 lijkt een veel dikker poepke te hebben dan bv STR of Mclaren

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 06 maart 2016 - 20:46:15
Dat heb ik nog mensen horen zeggen over het ontwerp van de FW38, maar de achterkant van die auto is toch echt zichtbaar anders.

Ik baseer mij vooral op Ben Anderson en Karun Chandhok die hun gedachten op Autosport spuien. Maar andere journalisten die ook in Barcelona waren, zeggen misschien weer wat anders. Conclusie is dus toch alweer dat we tot Melbourne moeten wachten, maar ja, we moeten toch ergens over kunnen lullen. ;D

Precies. Overigens wil Williams voor Australiƫ naar het schijnt nog met een ultra-korte neus komen. Dus ook bij Williams komen er nog updates...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is