Ronde 1: Rolex Australian Grand Prix, Melbourne Grand Prix Circuit, Albert Park

Gestart door Tessa, 06 maart 2016 - 12:41:29

« vorige - volgende »

PoleHawk

P4, P10: de start van de F1 is voor Verstappen al een betere dan die van vorig jaar. Toen haalde hij de eindstreep niet eens, dus de auto werkt (in elke geval deze race) een stuk beter. Ik heb wel vertrouwen in dit seizoen.

KVDracer

Citaat van: PoleHawk op 20 maart 2016 - 09:03:17
P4, P10: de start van de F1 is voor Verstappen al een betere dan die van vorig jaar. Toen haalde hij de eindstreep niet eens, dus de auto werkt (in elke geval deze race) een stuk beter. Ik heb wel vertrouwen in dit seizoen.

Vertrouwen tot halverwege het seizoen, vermits ze een 2014 Ferrari motor hebben waar geen updates meer van komen, verwacht ik tegen dan wel een terugval.


In elk geval, Haas heeft ook laten zien dat ze er zijn

Kootje

Max mag kwaad zijn dat z'n pitsstop verneukt werd, maar dat staat los van Sainz zijn call om binnen te komen. Wellicht had het team Sainz moeten zeggen: "No, Max is allready coming in" ipv andersom, maar dat is pure speculatie van ''onze'' kant aangezien wij daarover geen radioverkeer hebben gehoord. Sainz valt hoe dan ook niets aan te rekenen.

Wat zijn geroep om 'n positionswap betreft, kan ik kort zijn. Gewoon niet doen, klaar! Als jij niet bereid bent voor je teamgenoot aan de kant te gaan (''ik ben geen tweede rijder''),wees dan 'n vent en  verwacht dit ook niet van hem.
 

JS JTD

Citaat van: KVDracer op 20 maart 2016 - 09:00:57
Is het niet zo dat de rijders zelf hun strategie bepalen en dat de pitmuur hierover geen info meer mag geven?
Als jij als rijder bepaalt dat je nu binnen wilt komen, kom je toch gewoon binnen. Of moet grote Max hiervoor zijn goedkeuring geven? Ik denk het niet, dus op gebied van strategie wint Carlos.

Volgens mij zijn er gewoon duidelijke afspraken dat de voorste rijder als eerste binnenkomt. Waarschijnlijk stond alles in de pits klaar voor Max toen Sainz onverwachts binnen kwam. Deze actie leverde een dusdanige chaos op dat de stop van Max compleet in het honderd liep.

Maikel0230

Citaat van: Kootje op 20 maart 2016 - 09:29:36
Max mag kwaad zijn dat z'n pitsstop verneukt werd, maar dat staat los van Sainz zijn call om binnen te komen. Wellicht had het team Sainz moeten zeggen: "No, Max is allready coming in" ipv andersom, maar dat is pure speculatie van ''onze'' kant aangezien wij daarover geen radioverkeer hebben gehoord. Sainz valt hoe dan ook niets aan te rekenen.

Wat zijn geroep om 'n positionswap betreft, kan ik kort zijn. Gewoon niet doen, klaar! Als jij niet bereid bent voor je teamgenoot aan de kant te gaan (''ik ben geen tweede rijder''),wees dan 'n vent en  verwacht dit ook niet van hem.


Ben ik het wel mee eens maar als je beide incidenten in zijn context plaatst is er wel een duidelijk verschil.

In singapore liepen de rondes zo goed als op hun einde. Hier moesten er nog 10+ ronden gereden worden. Neem daar nog eens bij dat Max al de ganse race consistent sneller was dan Carlos, iets wat Sainz niet was in Singapore, dan denk ik dat zijn roep om het te mogen proberen niet geheel onterecht is.

Daarbij moet hij gewoon rustig blijven, dat geroep heeft niemand wat aan. Heethoofden geraken niet ver in de F1. Maar ik begrijp hem wel als je team/teamgenoot je undercut terwijl jij de lead-car bent en dan er ook nog eens in slaagt om niet klaar te zijn bij de pit-stops.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

KVDracer

Citaat van: JS JTD op 20 maart 2016 - 09:36:40
Citaat van: KVDracer op 20 maart 2016 - 09:00:57
Is het niet zo dat de rijders zelf hun strategie bepalen en dat de pitmuur hierover geen info meer mag geven?
Als jij als rijder bepaalt dat je nu binnen wilt komen, kom je toch gewoon binnen. Of moet grote Max hiervoor zijn goedkeuring geven? Ik denk het niet, dus op gebied van strategie wint Carlos.

Volgens mij zijn er gewoon duidelijke afspraken dat de voorste rijder als eerste binnenkomt. Waarschijnlijk stond alles in de pits klaar voor Max toen Sainz onverwachts binnen kwam. Deze actie leverde een dusdanige chaos op dat de stop van Max compleet in het honderd liep.


Afspraken.....

Daar komt mijn haar recht van. Als Sainz zijn banden op zijn, dan zijn ze op en dan haal je nieuwe. Dan gaat ge 3 ronden wachten om eerst uw teamgenoot te laten binnenkomen. Het is geen teamsport, maar een individuele sport. Sainz is zijn grootste concurrent voor een stoeltje bij RedBull. Hoewel, moest ik in Sainz zijn schoenen staan, zou ik uitkijken naar een ander team, want RedBull heeft toch liever Verstappen, dat heeft Marko al lang laten verstaan.
Los daarvan vind ik het goed dat Sainz op eigen houtje zijn strategie veranderd. Vroeger heeft Schumi dit zo dikwijls gedaan. En Verstappen was 2s sneller, haal hem dan in, hij is toch MR inhaalactie.
Toen hij vorig jaar 'NO' riep was hij de grote held,als Sainz nu 'NO' zegt is hij een schlemiel....

KVDracer

Citaat van: Maikel0230 op 20 maart 2016 - 09:47:13
Citaat van: Kootje op 20 maart 2016 - 09:29:36
Max mag kwaad zijn dat z'n pitsstop verneukt werd, maar dat staat los van Sainz zijn call om binnen te komen. Wellicht had het team Sainz moeten zeggen: "No, Max is allready coming in" ipv andersom, maar dat is pure speculatie van ''onze'' kant aangezien wij daarover geen radioverkeer hebben gehoord. Sainz valt hoe dan ook niets aan te rekenen.

Wat zijn geroep om 'n positionswap betreft, kan ik kort zijn. Gewoon niet doen, klaar! Als jij niet bereid bent voor je teamgenoot aan de kant te gaan (''ik ben geen tweede rijder''),wees dan 'n vent en  verwacht dit ook niet van hem.


Ben ik het wel mee eens maar als je beide incidenten in zijn context plaatst is er wel een duidelijk verschil.

In singapore liepen de rondes zo goed als op hun einde. Hier moesten er nog 10+ ronden gereden worden. Neem daar nog eens bij dat Max al de ganse race consistent sneller was dan Carlos, iets wat Sainz niet was in Singapore, dan denk ik dat zijn roep om het te mogen proberen niet geheel onterecht is.

Daarbij moet hij gewoon rustig blijven, dat geroep heeft niemand wat aan. Heethoofden geraken niet ver in de F1. Maar ik begrijp hem wel als je team/teamgenoot je undercut terwijl jij de lead-car bent en dan er ook nog eens in slaagt om niet klaar te zijn bij de pit-stops.

Ik dacht niet dat een team nog instructies mocht geven in verband met pitstops of afstellingen of wat dan ook.

Maikel0230

Er zijn inderdaad een hoop restricties bijgekomen over het coachen van coureurs. Ik denk echte dat een team nog steeds haar coureur mag meedelen dat ze gaan binnenkomen.

Ik zal het eens uitzoeken.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

KVDracer

Citaat van: Maikel0230 op 20 maart 2016 - 09:55:59
Er zijn inderdaad een hoop restricties bijgekomen over het coachen van coureurs. Ik denk echte dat een team nog steeds haar coureur mag meedelen dat ze gaan binnenkomen.

Ik zal het eens uitzoeken.

http://www.formule1.nl/nieuws/coureurs-verdeeld-over-radiorestricties/

De pitmuur mag enkel nog tegen zijn rijder zeggen in welke ronde zijn stop gemaakt mag worden, zelfs over het type band mag niet meer gecommuniceerd worden.
Ik denk niet dat ze mogen zeggen, wacht nog een ronde, uw teamgenoot komt binnen. Want dan geven ze info over een andere rijder

Arthur

Het is wel degelijk een teamsport! En absoluut zijn er afspraken gemaakt over stops i.v.m. strategie. Zelf beslissen om binnen te komen kan de hele teamstrategie overhoop gooien. Daar kun je lak aan hebben onder het mom van ik beslis zelf maar dat zal je snel afgeleerd worden door het team.

Sainz zelf wast inmiddels zijn handen in onschuld....

Dit belooft alweer vuurwerk voor 2016!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Citaat van: KVDracer op 20 maart 2016 - 09:59:14
Citaat van: Maikel0230 op 20 maart 2016 - 09:55:59
Er zijn inderdaad een hoop restricties bijgekomen over het coachen van coureurs. Ik denk echte dat een team nog steeds haar coureur mag meedelen dat ze gaan binnenkomen.

Ik zal het eens uitzoeken.

http://www.formule1.nl/nieuws/coureurs-verdeeld-over-radiorestricties/

De pitmuur mag enkel nog tegen zijn rijder zeggen in welke ronde zijn stop gemaakt mag worden, zelfs over het type band mag niet meer gecommuniceerd worden.
Ik denk niet dat ze mogen zeggen, wacht nog een ronde, uw teamgenoot komt binnen. Want dan geven ze info over een andere rijder

Is alweer achterhaald, ze mogen de rijder wel informeren over type banden.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230

Citaat van: KVDracer op 20 maart 2016 - 09:59:14
Citaat van: Maikel0230 op 20 maart 2016 - 09:55:59
Er zijn inderdaad een hoop restricties bijgekomen over het coachen van coureurs. Ik denk echte dat een team nog steeds haar coureur mag meedelen dat ze gaan binnenkomen.

Ik zal het eens uitzoeken.

http://www.formule1.nl/nieuws/coureurs-verdeeld-over-radiorestricties/

De pitmuur mag enkel nog tegen zijn rijder zeggen in welke ronde zijn stop gemaakt mag worden, zelfs over het type band mag niet meer gecommuniceerd worden.
Ik denk niet dat ze mogen zeggen, wacht nog een ronde, uw teamgenoot komt binnen. Want dan geven ze info over een andere rijder

Men mag wel zeggen dat ze buiten moeten blijven. Van Charlie Whiting himself

https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2016/3/good-to-talk--the-fias-whiting-on-the-new-radio-restrictions.html

CitaatOn the latest updates to what teams can tell their drivers over the radio...

"There's a few more things that they can say. The main changes are that a team can tell a driver to stay out, which we hadn't said before."

Verder sluit ik me bij Arthur aan. Als je van strategie wil veranderen moet je dat proberen zoals Hamilton dat aan te vragen bij het team.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

KVDracer

Allez mannen, 15 jaar geleden werd er ook gewoon van strategie veranderd. Als je denkt dat je banden versleten zijn of op andere banden beter uit de voeten kunt, beslis jij dat toch. Daar moet je toch geen toestemming voor vragen. Hoe dikwijls heeft Saiz zijn banden niet geblokkeerd toen Hamilton achter hem zat, dan is het toch normaal dat je sneller van banden wil wisselen.

Maikel0230

Uiteraard, als de banden op zijn en je ziet geen ander keuze, maar om dat te doen rond het pit window, terwijl je teamgenoot de lead-car is?

Dat ruikt naar opportunisme.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

PoleHawk

Dat worden gezellige personeelsfeestjes bij Toro Rosso ;-)

"Tegen mij werd gezegd dat ik er langs mocht, maar dat is niet gebeurd. Dus ik weet genoeg. Ik heb net niet echt leuke dingen tegen het team gezegd."

http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/25434198/__Verstappen___Alles_ging_mis___.html