Ronde 1: Rolex Australian Grand Prix, Melbourne Grand Prix Circuit, Albert Park

Gestart door Tessa, 06 maart 2016 - 12:41:29

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: Fietser op 20 maart 2016 - 13:26:25
Over teamafspraken of -strategie binnen Torro Rosso doe ik geen uitspraken, want daar weet ik als buitenstaander geen fluit van. Maar in mijn ogen liet Verstappen in Melbourne wel zien hoe onvolwassen hij nog is. Naast zijn domme onaangekondigde pitstop, mag Verstappens puberale en overspannen gemekker best wel een beetje gedimd worden. Hier ligt een schone taak voor zijn vader. Maar gezien Jos' eigen, niet al te innemende, karakter vrees ik het ergste.
Mijn sympathie voor teamgenoot Sainz - die echt niet veel langzamer is - groeit steeds meer. Gelukkig voor de jonge Verstappen run ik dat team niet, anders...

Jos stond inderdaad niet bekend als buitengewoon sociaal handig als het allemaal niet lukte. ze moeten er voor waken dat Max niet in die valkuil tuint. En hij moet er ook voor waken zijn hand niet te overspelen, ik denk niet dat hij al zoveel krediet heeft opgebouwd.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

Het begint allemaal bij Sainz, die brutaal zijn pitstop vervroegt door ineens, 3 seconden voordat hij de pitstraat inrijdt op de radio te roepen dat-ie naar binnen komt terwijl het team bezig is de stop van Max Verstappen voor te bereiden. Gauw Gauw maakt met zich klaar, het lukt allemaal net en dan moeten ze zich meteen klaar maken voor de stop van Max Verstappen in de volgende ronde. Die stop gaat mis, waardoor Max zoveel tijd verliest dat hij van de vierde naar de 12de plek terugvalt achter Sainz. Dan krijgen we een fantastische ronde synchroon-inhalen, eerst Perez en dan Button, heel soepel, maar dan heeft Sainz het beste van zijn witte Mediums ervan af gereden en komt Jolyon Palmer niet voorbij.

Dan zegt Max, na drie ronden tegen de pitmuur: Laat mij het eens proberen, zo schiet het niet op. Hij bedoelt: Laat Sainz opzij gaan, dan knal ik die gele Renault wel voorbij. De pitmuur denkt echter, dat Max toestemming vraagt te mogen proberen Sainz in te halen, zegt: ga je gang.

Na twee ronden komt er stoom uit Max' oren, omdat hij denkt, dat Sainz een teamorder heeft gekregen, maar dat is NIET zo. Sainz rijdt gewoon van huppekee en Max zit met een hartslag van 200 achter hem aan. Nadat Max andermaal in de microfoon gilt, dat hij erlangs moet, zegt de pitmuur tegen Sainz, Je moet nu Palmer inhalen of anders MAx er voorbij laten. Dan sciet Sainz na anderhalve ronde inderdaad Palmer voorbij en Max haalt hem enkele seconden later is. Max Verstappen probeert dan Sainz in de ronde erna op de zelfde plek in te halen, Sainz verremt zich, Max raakt hem en spint.  Daarna bewijst Verstappen zijn gelijk, hij rijdt een gat van 7 seconden in 3 rondjes dicht, is 2 seconden per ronde sneller dan Sainz.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Fietser op 20 maart 2016 - 13:26:25
Over teamafspraken of -strategie binnen Torro Rosso doe ik geen uitspraken, want daar weet ik als buitenstaander geen fluit van. Maar in mijn ogen liet Verstappen in Melbourne wel zien hoe onvolwassen hij nog is. Naast zijn domme onaangekondigde pitstop, mag Verstappens puberale en overspannen gemekker best wel een beetje gedimd worden. Hier ligt een schone taak voor zijn vader. Maar gezien Jos' eigen, niet al te innemende, karakter vrees ik het ergste.
Mijn sympathie voor teamgenoot Sainz - die echt niet veel langzamer is - groeit steeds meer. Gelukkig voor de jonge Verstappen run ik dat team niet, anders...
Wat mij betreft hebben beide coureurs minpunten gescoord en waardevolle punten laten liggen. Sainz heeft vandaag geen tegenslag gehad, maar wordt slechts 9e. Waarmee wint ie dan aan sympathie? Ze hebben er met z'n allen een potje van gemaakt. Toch staat sainz nog te grijnzen voor de camera

Arthur

Wellicht omdat hij Verstappen achter zich gehouden heeft. Of PR-verplicht lachje? Hoe dan ook, TR heeft hier punten lagen liggen door die puinhoop in de pits. Overigens ging de stop van Sainz zonder fouten [toch?]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Ik heb genoten van deze race!Enige minpunt was de rode vlag. Wat ik wel een groot pluspunt vind is dat de teams nu zelf kiezen welke banden ze willen gebruiken. Het leverde precies wat ik er van verwacht had. Soms kan je F1 dus ook leuker maken door meer vrijheden te geven ipv alles krampachtig te willen reguleren.

Arthur

Die wijziging in het bandenreglement vind ik ook positief. Dit biedt teams opties voor afwijkende strategieën en dus verrassingen [zie Ferrari].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Citaat van: Arthur op 20 maart 2016 - 13:32:35
Citaat van: Fietser op 20 maart 2016 - 13:26:25
Over teamafspraken of -strategie binnen Torro Rosso doe ik geen uitspraken, want daar weet ik als buitenstaander geen fluit van. Maar in mijn ogen liet Verstappen in Melbourne wel zien hoe onvolwassen hij nog is. Naast zijn domme onaangekondigde pitstop, mag Verstappens puberale en overspannen gemekker best wel een beetje gedimd worden. Hier ligt een schone taak voor zijn vader. Maar gezien Jos' eigen, niet al te innemende, karakter vrees ik het ergste.
Mijn sympathie voor teamgenoot Sainz - die echt niet veel langzamer is - groeit steeds meer. Gelukkig voor de jonge Verstappen run ik dat team niet, anders...

Jos stond inderdaad niet bekend als buitengewoon sociaal handig als het allemaal niet lukte. ze moeten er voor waken dat Max niet in die valkuil tuint. En hij moet er ook voor waken zijn hand niet te overspelen, ik denk niet dat hij al zoveel krediet heeft opgebouwd.

Mee eens. Roepen dat punt je niet interesseert is echt niet professioneel.
Roep bij het team wat je ervan vind, maar houdt je naar de buitenwereld netjes.

http://www.gppits.net/nieuws/max_verstappen_alles_ging_mis/

Als het klopt wat Tost zegt kwam Verstappen dus ongepland naar binnen. Niet handig...
Er was veel meer ingezeten voor Verstappen vandaag. Tot aan de rode vlag ging alles perfect, daarna was het een fiasco.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Van Wijk

Heb net de beelden nog eens her bekeken. Van Saintz kan ik zijn beslissing best begrijpen.
Verstappen liep uit op hem....Hamilton kwam steeds dichterbij en prikte elke bocht zijn auto aan de binnen of buitenkant.
Maximale winst was naar binnen duiken om de " schade " te beperken.
Vervolgens stond het team volgens mij echt niet klaar voor  Max, wisten ze wel dat hij naar binnen kwam?

Kootje

Citaat van: Robbert65 op 20 maart 2016 - 13:34:53
Het begint allemaal bij Sainz, die brutaal zijn pitstop vervroegt door ineens, 3 seconden voordat hij de pitstraat inrijdt op de radio te roepen dat-ie naar binnen komt terwijl het team bezig is de stop van Max Verstappen voor te bereiden. Gauw Gauw maakt met zich klaar, het lukt allemaal net en dan moeten ze zich meteen klaar maken voor de stop van Max Verstappen in de volgende ronde. Die stop gaat mis, waardoor Max zoveel tijd verliest dat hij van de vierde naar de 12de plek terugvalt

Sorry, maar dat is echt flauwekul. Ten eerste word radioverkeer vertraagd uitgezonden, dus Sainz gaf ruim voor het ingaan vd pits al aan naar binnen te komen. Had men bezig geweest voor Max, dan had het team tijd genoeg gehad om Carlos te vertellen dat hij nog 'n ronde door moest en had Max ook gewoon binnen gekomen. Hij reed immers voor Sainz. Ten tweede heeft Toszt al aangegeven dat de reden van Max z'n mislukte pitsstop lag in het feit dat men hem helemaal niet binnen verwachtte. Er was dus helemaal geen geplande stop voor beide coureurs en de klacht van Max kwam dan ook voort uit de gedachte dat Sainz naar binnen geroepen werd ipv dat deze zelf ging.

CitaatDan zegt Max, na drie ronden tegen de pitmuur: Laat mij het eens proberen, zo schiet het niet op. Hij bedoelt: Laat Sainz opzij gaan, dan knal ik die gele Renault wel voorbij. De pitmuur denkt echter, dat Max toestemming vraagt te mogen proberen Sainz in te halen, zegt: ga je gang.

Na twee ronden komt er stoom uit Max' oren, omdat hij denkt, dat Sainz een teamorder heeft gekregen, maar dat is NIET zo. Sainz rijdt gewoon van huppekee en Max zit met een hartslag van 200 achter hem aan. Nadat Max andermaal in de microfoon gilt, dat hij erlangs moet, zegt de pitmuur tegen Sainz, Je moet nu Palmer inhalen of anders MAx er voorbij laten. Dan sciet Sainz na anderhalve ronde inderdaad Palmer voorbij en Max haalt hem enkele seconden later is. Max Verstappen probeert dan Sainz in de ronde erna op de zelfde plek in te halen, Sainz verremt zich, Max raakt hem en spint.  Daarna bewijst Verstappen zijn gelijk, hij rijdt een gat van 7 seconden in 3 rondjes dicht, is 2 seconden per ronde sneller dan Sainz.

Bijna geheel mee eens, maar toch 'n paar kanttekeningen. Ten eerste doe je het nu 'n beetje voorkomen alsof Max wel even liet zien hoe je in moet halen, terwijl die actie alleen maar lukte doordat Palmer A: een slecht exit had als gevolg van Sainz z'n move en B: Sainz hem blokkeerde bij bocht 3 waardoor hij z'n bocht niet meer kon verdedigen. Max maakte handig gebruik vd situatie, maar zonder die ''hulp'' had Max er ook niet zo simpel voorbij gekomen. Ten tweede haalde Max Palmer in tussen bocht 3 en 4, terwijl het contact met Sainz bij bocht 15 plaatsvond. Daarbij vraag ik me af of het daarbij wel om 'n inhaalpoging ging, maar dat terzijde.Hoe dan ook bewees Max daarna helemaal niets, want het is niet meer dan logisch dat hij daar harder kon. Sainz zat immers vast achter Bottas, Max had vrij baan. Wil je weten hoe de onderlinge tijden zich verhielden, kijk dan naar de momenten waarin beiden vrij baan hadden, bijvoorbeeld naar de rondjes tussen het inhalen van Jolyan en het aansluiten bij Valteri. Misschien was Max in die rondjes idd sneller, maar nooit dusdanig veel sneller dat men redelijkerwijs van Carlos mocht verlangen plaats te maken.   

gloudiesaurus

Sainz en Verstappen waren op een vrije baan qua rondetijden aan elkaar gewaagd. Max was meestal nipt sneller, maar niet veel.

Toen Verstappen voor Sainz zat met Hamilton daarachter was Verstappen sneller. Maar Sainz verdedigde en blokkeerde regelmatig. Vergeet ook niet dat Verstappen toen nieuwere banden had...

Wat ik niet snap is waarom Verstappen die 2x binnen kwam? Waarom naar binnen gaan als je je team geen call maakt en je rondetijden okay zijn. Enige wat ik kan bedenken is dat Max met Sainz bezig was en daarom ook naar binnen kwam? Niet handig in ieder geval, dit verpestte zijn race.

Het team gooide er toen snel mediums op. Dat hadden softs moeten zijn. Verstappen zei toen "I told you". Ben wel benieuwd wat er met het team was afgesproken.

Ik hoop wel dat hij hiervan leert want dit moet eruit. Geen idee of Jos dan de beste coach is, hij was in zijn PR in dit soort situaties op zijn zachtst gezegd vaak ook niet handig...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Ik heb nog steeds het idee dat sommige mensen Sainz een natte dweil vinden. Maar die jongen kan echt wel gas geven. Hij heeft gewoon een compleet andere rijstijl dan Verstappen, wat hem niet meer of minder getalenteerd zou maken. Ik denk dat beiden op dit moment echt op hetzelfde niveau zitten, waarbij Sainz wellicht wat meer rust in zijn hoofd heeft dan Verstappen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Kootje

Tsja ... zo'n oranje bril geeft nu eenmaal 'n verkleurd beeld.  :P :D ;D

Arthur

Tja, zelf onaangekondigd binnen komen is bijna een garantie voor problemen. Dan kan ik me wel voorstellen dat er geen band klaar staat. En dan nog eens het geneuzel met  het linker voorwiel doet er geen goed aan.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Sainz kan je niks kwalijk nemen lijkt mij.En Max kan beter zijn frustratie na de race bij zijn team uiten.Een mooi leermoment voor hem deze race.

3phasE

Vandaag liet ie zich een beetje van zijn vervelende kant zien als je het mij vraagt, ik vond het een beetje een naar mannetje vandaag eerlijk gezegd.
En als je dan zoveel sneller bent....ga er dan gewoon voorbij!
Niet bepaald sympathiek al met al, maar laten we het maar op de leeftijd gooien ;)
The future is electric!