Qualify in 2016...een echte afvalrace?

Gestart door Tessa, 24 februari 2016 - 08:42:39

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Het ideetje van Ecclestone en Todt:

http://www.motorsport.com/f1/news/revealed-the-new-qualifying-idea-f1-is-looking-at-684341/?tp=2&s=1

Klinkt op zich niet eens heel idioot. Coureurs moet sowieso twee goede rondes neerzetten en kunnen niet een rondje knallen en naar binnen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Maikel0230

#121
http://www.gppits.net/nieuws/breaking_opnieuw_geen_beslissing_over_kwalificatiesysteem/

Inderdaad. Dit voorstel voelt meteen stukken beter aan, maar ik vind het toch maar frappant dat de teams belooft was dat het 2015 systeem mee op tafel zou liggen en dat was weer opnieuw niet het geval zoals in Melbourne.

Wil men soms de aandacht weghouden over het technisch reglement van 2017 waar maar ze maar geen overeenkomt voor lijken bij elkaar te krijgen? Ik bedoel maar... daar moet eind deze maand een overeenkomst voor gesloten zijn.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Het is toch eigenlijk belachelijk dat er zoveel partijen inspraak hebben op de regels van de F1. Bernie kan zich bijvoorbeeld beter met andere zaken bezig houden. Die FIA zou de regels moeten bepalen met als adviserend orgaan de FOM. Maar de FIA zou de uiteindelijke regels moeten bepalen. Nu is het een getouwtrek van hier naar daar.

Maikel0230

Het toppunt. We hebben ooit al eens zo'n agregaat systeem gehad in 2005. Om het daarna halverwege het seizoen in de vuilbak te gooien.

Wat een onzin. De fans willen zien wie op een rondje de snelste man is. Pak nu de situatie van gisteren. Dan zou Lewis ondanks zijn fantastische laatste rondje gewoon niet op pole staan omdat zijn eerste rondje bagger was. Daar wordt een mens niet enthousiast van.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Maar aan de andere kant krijg je dan wel een spannende race. Ik denk dat er voor elk systeem altijd wel iets negatiefs te bedenken, je kan een systeem nooit perfect krijgen. Maar zoals het nu is, is het natuurlijk niks.

Jozef

Citaat van: Maikel0230 op 03 april 2016 - 15:11:28
Het toppunt. We hebben ooit al eens zo'n agregaat systeem gehad in 2005. Om het daarna halverwege het seizoen in de vuilbak te gooien.

Wat een onzin. De fans willen zien wie op een rondje de snelste man is. Pak nu de situatie van gisteren. Dan zou Lewis ondanks zijn fantastische laatste rondje gewoon niet op pole staan omdat zijn eerste rondje bagger was. Daar wordt een mens niet enthousiast van.
Idd dit is verschrikkelijk, kwalificatie gaat erom in één ronde alles eruit te persen. Vergeet dat maar, met dit voorgestelde systeem draait het erom vooral geen fouten te maken over 2 rondjes. Belachelijk.

Hallo F1, er was nu eens echt niks mis met de kwalificatie in 2015. If it ain't broken, don't fix it. In de F1 hanteren ze eerder: if it ain't broken, break it. ::)

iNSP3X

Schrijf de namen van de 22 coureurs op papiertjes en gooi die in een hoge hoed. Laat vervolgens een afgetrainde papegaai de startgrid bepalen door lotje trek. Dan krijg je misschien een gemixte grid en er is evenveel spanning op de baan te zien. Wat we dit weekend zagen was nog erger dan vorige keer. 7min voor het einde van Q2 zat Q2 erop. Gelukkig maakte Hamilton een foutje in Q3 en konden we nog 2min genieten van wat actie op de baan. Anders was het na 3,5min ook gedaan. Triestige boel. Ik laat de quali volgende keer voor wat het is.

Tuesday

ik zou ze vooral aan willen raden om er de tijd voor te nemen en de rest van het seizoen de oude kwalificatie weer in te voeren. Overal zie je mensen met ideeen komen, laat ze die maar eens goed analyseren ipv hals over kop weer met iets anders te komen.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

Citaat van: Robbert65 op 07 april 2016 - 18:18:53
http://www.gppits.net/nieuws/kwalificatiesysteem_teruggedraaid_naar_methode_2015n_op_de_zaterdag_voor_de/

kogel (alweer) door de kerk. We gaan zien hoe definitief dit is, want Bernie wil het écht anders :D

ik denk dat dit het finale verhaal gaat worden.
Bernie verpatst de boel, gaat met z'n met levervlekken bezette witte billen ergens op een zandstrand zitten en verslikt zich in de eerste de beste olijf uit z'n uberhippe vermouth.
the end.

BMW.WilliamsF1

Ze zullen voor volgend jaar wel weer met een ander plan komen. Als ze t goed uitwerken is er niets aan de hand. Maar ik blijf er bij..wat was er mis met t systeem van 2015 en daarvoor? :)

Tuesday

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 08 april 2016 - 10:03:06
Ze zullen voor volgend jaar wel weer met een ander plan komen. Als ze t goed uitwerken is er niets aan de hand. Maar ik blijf er bij..wat was er mis met t systeem van 2015 en daarvoor? :)
het is een prima systeem om naar te kijken, maar ze willen graag een minder voorspelbare grid. Kortom, met de zaterdag was niks mis, maar het was juist de bedoeling om via de zaterdag de zondag aantrekkelijker te maken. Tenminste, dat is hoe ik het heb begrepen.

Mickey

Citaat van: Tessa op 07 april 2016 - 21:20:11
Citaat van: Robbert65 op 07 april 2016 - 18:18:53
http://www.gppits.net/nieuws/kwalificatiesysteem_teruggedraaid_naar_methode_2015n_op_de_zaterdag_voor_de/

kogel (alweer) door de kerk. We gaan zien hoe definitief dit is, want Bernie wil het écht anders :D

ik denk dat dit het finale verhaal gaat worden.
Bernie verpatst de boel, gaat met z'n met levervlekken bezette witte billen ergens op een zandstrand zitten en verslikt zich in de eerste de beste olijf uit z'n uberhippe vermouth.
the end.

Hehehe, like, je ziet het zo voor je. :)

Robbert65

Citaat van: Mickey op 08 april 2016 - 12:03:03
Citaat van: Tessa op 07 april 2016 - 21:20:11
Citaat van: Robbert65 op 07 april 2016 - 18:18:53
http://www.gppits.net/nieuws/kwalificatiesysteem_teruggedraaid_naar_methode_2015n_op_de_zaterdag_voor_de/

kogel (alweer) door de kerk. We gaan zien hoe definitief dit is, want Bernie wil het écht anders :D

ik denk dat dit het finale verhaal gaat worden.
Bernie verpatst de boel, gaat met z'n met levervlekken bezette witte billen ergens op een zandstrand zitten en verslikt zich in de eerste de beste olijf uit z'n uberhippe vermouth.
the end.

Hehehe, like, je ziet het zo voor je. :)

ik vin't zielug...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef