Nieuwe regels in 2017: F1 3 seconden sneller

Gestart door Jozef, 23 februari 2016 - 22:12:02

« vorige - volgende »

Zat je hierop te wachten?

Ja, F1 wordt hierdoor weer leuker
7 (43.8%)
Niet echt, maar als de teams en rijders er lol aan hebben...
3 (18.8%)
Helemaal niet, ik zie toch het verschil in rondetijd niet op tv
6 (37.5%)

Totaal aantal stemmen: 16

Robbert65

maar Jozef, vergelijk dat eens met een jaar geleden, of met pak m beet april van dit jaar... nou ja, belangrijk is het niet hoor....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Goh ja, in Rusland kwam niemand binnen de 30 seconden en in Mexico kwam Ricciardo toch al op een goeie 20 seconden... Kunnen we daar een conclusie uit trekken? Nee, ander circuit, andere omstandigheden etc. (in Rusland waren Vettel en beide Red Bulls overigens betrokken bij incidenten in ronde 1)

Ik zie geen reden om te denken dat Mercedes minder dominant geworden is.

Wel ben ik het eens met Brawn dat nieuwe regels de beste manier zijn om de gevestigde orde door elkaar te schudden.

max1102

Citaat van: Jozef op 19 november 2016 - 12:45:11
Goh ja, in Rusland kwam niemand binnen de 30 seconden en in Mexico kwam Ricciardo toch al op een goeie 20 seconden... Kunnen we daar een conclusie uit trekken? Nee, ander circuit, andere omstandigheden etc. (in Rusland waren Vettel en beide Red Bulls overigens betrokken bij incidenten in ronde 1)

Ik zie geen reden om te denken dat Mercedes minder dominant geworden is.

Wel ben ik het eens met Brawn dat nieuwe regels de beste manier zijn om de gevestigde orde door elkaar te schudden.
Als je kijkt naar het aantal 1-2 en hoeveel seconden voorsprong ze in GP's hebben zie ik toch wel dat hun dominantie minder is geworden. Ook als je ziet hoeveel mechanische pech ze hadden vergleken met 2014 en 2015. En niet te vergeten dat Ferrari 2 overwinningen heeft weggegooid vanwege strategische blunders en Red Bull in Monaco de overwinning weggooide vanwege de slechte stop van Ricciardo

Wings

Optie 3. Boeit me echt geen f#ck dat ze 3 seconden harder gaan.

FolkertE

Citaat van: Wings op 19 november 2016 - 17:01:03
Optie 3. Boeit me echt geen f#ck dat ze 3 seconden harder gaan.
Eens, het zou me alleen boeien als je dat verschil ook echt ziet.
Een hoop mensen zaten afgelopen jaren ook al te klagen dat ze zoveel langzamer waren dan 10 jaar geleden, maar dat boeide mij dus ook geen F.
Als de auto's nu ook maar meer kunnen pushen en niet te veel hoeven te sparen, als dat zo is zou ik zeggen: Ok, het boeit wel dat ze 3sec sneller zijn.

C.G. de Beaufort

Het ligt er aan. In Bahrein waren 3 sec. sneller, in Brazilië maar 0.5 sec. Ennuh, met vraagstelling kan ik niets.

Groet,

C.G. de Beaufort

Tuesday

Citaat van: Wings op 19 november 2016 - 17:01:03
Optie 3. Boeit me echt geen f#ck dat ze 3 seconden harder gaan.
en je vind (de) nieuwe regels ook helemaal niks?

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 20 november 2016 - 13:24:45
Citaat van: Wings op 19 november 2016 - 17:01:03
Optie 3. Boeit me echt geen f#ck dat ze 3 seconden harder gaan.
en je vind (de) nieuwe regels ook helemaal niks?
Ik denk niet dat dat zijn insteek was, want nergens noemt hij iets over de nieuwe regels, alleen dat het 3 seconde sneller gaat. En dat kan mij ook vrij weinig boeien. Al waren ze 10 seconde  langzamer, zolang ze maar competitief, mooi en in staat om te pushen zijn. (klopt die zin wel?)

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 20 november 2016 - 14:07:42
Citaat van: Tuesday op 20 november 2016 - 13:24:45
Citaat van: Wings op 19 november 2016 - 17:01:03
Optie 3. Boeit me echt geen f#ck dat ze 3 seconden harder gaan.
en je vind (de) nieuwe regels ook helemaal niks?
Ik denk niet dat dat zijn insteek was,
nee, dat idee had ik ook niet, vandaar mijn vraag. De nieuwe regels betekend natuurlijk veel meer dan alleen die 3 seconden; de auto's gaan er anders uitzien, meer mechanische grip, meer aerodynamische grip, mogelijk andere verhoudingen etc. De poll is wat ongelukkig, maar wel een mooie aanzet tot discussie.

Jozef

En weer zeuren over een poll van 9 maanden oud... ::)

Mag ik erop wijzen dat bij het moment van openen van deze poll er nog niks bekend was over de regelwijzigingen? Er was alleen de informatie "het wordt 3 seconden sneller"...

Als je een nieuwe en andere poll wil, open er dan zelf een.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 20 november 2016 - 15:36:53
En weer zeuren over een poll van 9 maanden oud... ::)

Mag ik erop wijzen dat bij het moment van openen van deze poll er nog niks bekend was over de regelwijzigingen? Er was alleen de informatie "het wordt 3 seconden sneller"...

Als je een nieuwe en andere poll wil, open er dan zelf een.
helemaal niks? wel 3 seconden sneller, maar geen idee hoe? dan is het helemaal een vreemde poll. Maar goed, ik zal erover ophouden hoor, ik wist niet dat het zo gevoelig lag. Het is eigenlijk meer een algemene ergernis.

Jozef

Het is een poll met de vraag of het mensen uitmaakt dat de rondetijden 3 seconden naar omlaag gaan. Mag het? Waarom je daar 9 maanden later zo over moet zeuren (terwijl je er in april blijkbaar geen probleem mee had) is me een raadsel. Ik zal er maar vanuit gaan dat je gewoon in een slechte bui bent...

Tuesday


Matthijs

CitaatThe extra downforce certainly is a big chunk, and that means quick corners such as Copse at Silverstone will now be flat even in the race.
"Fast corners now, some of them are simply bends on the straight rather than fast corners, a bit like Eau Rouge used to be a mighty corner, but now it's really a bend on the straight.

Quote van Adrian Newey http://www.motorsport.com/f1/news/analysis-will-newey-find-the-loopholes-in-the-2017-f1-rules-866749/

Waarom focust zich iedereen toch op dat de snelle bochten geen uitdaging meer vormen omdat ze eenvoudig volgas worden? Trage bochten worden toch ook sneller en daarmee direct ook uitdagender? De bochten die in 2016 nog relatief langzaam waren worden dan misschien in 2017 wel de meest uitdagende bochten, worden Eau Rouge en Blanchimont volgend jaar vervangen door Pouhon als spannendste bocht. En Copse op Silverstone door Stowe of Brooklands. Of zie ik het verkeerd?

Jozef

Je hebt daar gelijk in, maar de bestaande circuits zijn natuurlijk wel vormgegeven met de oude auto's in het achterhoofd. Als je een gegeven circuit hebt, en bepaalde bochten zijn er plots eigenlijk geen bocht meer, dan wordt dat circuit dus gewoon minder interessant. En het is niet zo dat er aan de andere kant van het spectrum plots trage bochten bijkomen op de kalender.

Pouhon is altijd al interessant geweest, of je er nu 240 of 270 rijdt. Op de limiet van maximale grip zit je sowieso, de limiet ligt gewoon ergens anders. Eau Rouge en Copse zijn niet meer op de limiet en dus niet zo boeiend.