Nieuwe regels in 2017: F1 3 seconden sneller

Gestart door Jozef, 23 februari 2016 - 22:12:02

« vorige - volgende »

Zat je hierop te wachten?

Ja, F1 wordt hierdoor weer leuker
7 (43.8%)
Niet echt, maar als de teams en rijders er lol aan hebben...
3 (18.8%)
Helemaal niet, ik zie toch het verschil in rondetijd niet op tv
6 (37.5%)

Totaal aantal stemmen: 16

Tuesday

altijd jammer als een poll zo beperkt wordt. Ik zou graag ja willen stemmen, maar niet perse om de reden die er achter staat.

Jozef


Tuesday

Citaat van: Jozef op 18 november 2016 - 10:37:59
En daar kom je 9 maanden later mee ;D
dat maakt niet uit toch? het viel me op dat ik nog niet gestemd had, dus ik dacht laat ik eens ff kijken; En nu heb ik nog steeds niet gestemd omdat de optie's zo beperkt zijn. Ik snap sowieso niet wat het nut is om in een poll al de reden achter een antwoord in te vullen.

Matthijs

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 18 november 2016 - 09:59:17
Dit topic ff een kleine schop geven :)

Ik heb hier een paar plaatjes gevonden van de nieuwe 2017 auto hoe ze er uit zouden moeten gaan zien:

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/347066/perrinn-presenteert-prototype-van-2017-bolide/

Ik moet zeggen dat ik die wel erg mooi vindt.
Ik ook, maar de auto's worden wel erg lang vind ik (oa door grotere tank).

Als je alleen al dit verschil ziet tussen 2009 en 2016. En dan worden ze in 2017 nog langer:




BMW.WilliamsF1

Ik zit te zoeken hoeveel langer ze worden, maar kan t niet vinden. Ik vind t wel mooier denk ik. Als ze breder worden moeten ze ook wat langer zijn anders ziet t er nie uit :)

Jozef

Ik vind die kortere auto's stoerder, ziet er sneller uit. Het is een F1-auto, geen limousine.

Mickey

Door de bredere banden zal het optisch goed in balans zijn denk ik. Die bredere banden zijn natuurlijk ook ronduit geil.

Jehoentelaar

Ontzettend fan van dit ontwerp, maar het is altijd afwachten wat de teams uiteindelijk neerzetten. Dit kan echter zomaar een voorbode zijn en dan ben ik meteen enorm liefhebber.

Robbert65

Ross Brawn roept wel iets interessants: Als je de regels verandert is de kans groter dat er weer één team gaat domineren, terwijl de praktijk uitwijst, dat als de regels langer gelden de teams dichter bij elkaar komen qua prestatiepotentieel.

En welk team zal die ene interpretatie van de regels vinden die in dat eerste seizoen het verschil maakt, zoals hijzelf met Brawn GP destijds die dubbele diffuser had? Het kan zomaar Ferrari, McLaren of Williams zijn. Dat RBR en MERC raar staan te kijken na de eerste drie races. Het worden spannende maanden!

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Williams kan stappen maken maar zie ik niet domineren om de simpele redenen dat ze een klantenmotor hebben. Ik hoop uiteraard vurig op McLaren maar hun achterstand is motorisch nog zo groot dat er echt een wonder moet gebeuren wil dat team om de prijzen meedoen volgend jaar.

FolkertE

Citaat van: Robbert65 op 18 november 2016 - 16:16:42
Ross Brawn roept wel iets interessants: Als je de regels verandert is de kans groter dat er weer één team gaat domineren, terwijl de praktijk uitwijst, dat als de regels langer gelden de teams dichter bij elkaar komen qua prestatiepotentieel.

En welk team zal die ene interpretatie van de regels vinden die in dat eerste seizoen het verschil maakt, zoals hijzelf met Brawn GP destijds die dubbele diffuser had? Het kan zomaar Ferrari, McLaren of Williams zijn. Dat RBR en MERC raar staan te kijken na de eerste drie races. Het worden spannende maanden!
Maar ik denk dat met de regelbeperkingen van afgelopen 3 jaren de FIA wel moest veranderen. Het stroomde klachten over van alles en nog wat. Waar ik ook erg naar uitkijk, is hoe veel het geluid gaat veranderen en of ze dus eindelijk die fuel flow limit en rpm toch nog weg gooien.

Wings

Citaat van: Robbert65 op 18 november 2016 - 16:16:42
Ross Brawn roept wel iets interessants: Als je de regels verandert is de kans groter dat er weer één team gaat domineren, terwijl de praktijk uitwijst, dat als de regels langer gelden de teams dichter bij elkaar komen qua prestatiepotentieel.

Juist niet. Kijk naar 2009 en vanaf de introductie van turbomotoren. Heeft geleid tot dominantie. Dus dat wat Brawn zegt snijdt wel hout ja.

FolkertE

Citaat van: Wings op 19 november 2016 - 09:37:50
Citaat van: Robbert65 op 18 november 2016 - 16:16:42
Ross Brawn roept wel iets interessants: Als je de regels verandert is de kans groter dat er weer één team gaat domineren, terwijl de praktijk uitwijst, dat als de regels langer gelden de teams dichter bij elkaar komen qua prestatiepotentieel.

Juist niet. Kijk naar 2009 en vanaf de introductie van turbomotoren. Heeft geleid tot dominantie. Dus dat wat Brawn zegt snijdt wel hout ja.
Het probleem van afgelopen 3 jaar is dat er te weinig mogelijkheden waren om in te lopen op het dominante team. Als het reglement open was gegooid na 2014, hadden we in 2015 en 2016 denk ik meer competitie gehad. Ik ben persoonlijk ook voor weer meer testen. Misschien niet ongelimiteerd, maar wel veel meer dan nu. 100 vrije test dagen ofzo. En maak trainingen langer of meer. Zo maak je het de andere teams makkelijker om in te lopen.

Robbert65

Citaat van: FolkertE op 19 november 2016 - 10:07:25
Citaat van: Wings op 19 november 2016 - 09:37:50
Citaat van: Robbert65 op 18 november 2016 - 16:16:42
Ross Brawn roept wel iets interessants: Als je de regels verandert is de kans groter dat er weer één team gaat domineren, terwijl de praktijk uitwijst, dat als de regels langer gelden de teams dichter bij elkaar komen qua prestatiepotentieel.

Juist niet. Kijk naar 2009 en vanaf de introductie van turbomotoren. Heeft geleid tot dominantie. Dus dat wat Brawn zegt snijdt wel hout ja.
Het probleem van afgelopen 3 jaar is dat er te weinig mogelijkheden waren om in te lopen op het dominante team. Als het reglement open was gegooid na 2014, hadden we in 2015 en 2016 denk ik meer competitie gehad. Ik ben persoonlijk ook voor weer meer testen. Misschien niet ongelimiteerd, maar wel veel meer dan nu. 100 vrije test dagen ofzo. En maak trainingen langer of meer. Zo maak je het de andere teams makkelijker om in te lopen.

Punt is, dat het verschil steeds kleiner werd. Red Bull zit MERC op de hielen nu. Stel dat de regels volgend jaar gelijk zouden zijn gebleven, stelt Brawn, dan zou Red Bull waarschijnlijk het gat hebben dichtontwikkeld. Nog een jaar later en misschien MERC zelfs hebben ingehaald.

Nu er weer totaal nieuwe regels zijn en ieder dus van nul af aan ontwikkelt, zegt hij, maak je gerede kans dat er weer eentje iets ontdekt dat niemand anders heeft bedacht en is opnieuw suprematie het gevolg in 2017.
Omdat dat vooral in de chassis- en aerodynamicaontwikkeling zit kan het veld zoals we dat nu kennen best eens volkomen anders staan volgend jaar.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Red Bull zit Merc op de hielen? Volgens mij kijken wij niet dezelfde F1 dan. Ze hebben net 4x op rij een 1-2 gehaald waarbij de winnaar nooit moeite heeft moeten doen en de nummer 2 alleen even in Texas in de problemen kwam, en bij regenweer. Het gat van Mercedes is nog steeds enorm.