Testsessie Barcelona 22-25 febr/ 1-4 maart topic

Gestart door gloudiesaurus, 15 februari 2016 - 21:30:25

« vorige - volgende »

FolkertE

Dat zou ik ook niet zijn nee. Indrukwekkende afstand en constante tijden. Komt wel goed met str. Eerst concentreren op de betrouwbaarheid en het leren kennen van de nieuwe wagen.
Maar Rosberg heeft zijn tijd ook op de mediums gezet. Tot de ultra softs werden gebruikt, reden Vettel en Rosberg op 2 tiende van elkaar.

Jozef

#46
Citaat van: Maikel0230 op 23 februari 2016 - 18:23:15
Manor maakt toch indruk hoor als je weet waar ze van komen.

Vandaag maar liefst 6 seconden sneller dan hun tijden van Qualifying op hetzelfde circuit.

Dat moet je wel nuanceren, de koudere lucht in februari zorgt voor meer zuurstof voor de motor en dus meer vermogen, en ook ietsje meer downforce. Vettel ging vandaag ook 2.6 seconden sneller dan vorig jaar in Q3.

Maar dan nog is het een goed teken voor Manor ja, 6 seconden vooruit is een stuk meer dan 2.6. :)

Citaat van: Sabai op 23 februari 2016 - 19:59:00
Ik ben best wel onder de indruk van het nieuwe Haas F1. Knappe prestatie nu al de beste nieuwkomer sinds 2010.

Het is ook de eerste nieuwkomer sinds 2010, dus dat is niet zo moeilijk. :P ;D

Jozef

Citaat van: FolkertE op 23 februari 2016 - 19:21:37
Ik denk dat STR vooral de nieuwe bak aan het configureren is. Van alle teams hebben zij toch wel de grootste verandering moeten/kunnen ondergaan. (Haas buiten beschouwing gelaten.)

En Manor. En Renault.

Manor heeft wel alle tijd van de wereld gehad, Toro Rosso en Renault niet. Dus je hebt gelijk dat het bij Manor iets minder extreem was.

Ik denk niet dat ze erg veel met de versnellingsbak bezig zullen zijn bij STR. Ja, gisteren zijn ze preventief gestopt met testen omdat de sensoren aangaven dat er iets niet helemaal in de haak was. Maar over het algemeen is een versnellingsbak gewoon een mechanisch ding waar de F1-teams, ook Toro Rosso, al jarenlang ervaring mee hebben. Het is geen complexe nieuwe technologie.

Waar ze zich wel zorgen om zullen maken, omdat het de eerste keer is dat ze deze power unit gebruiken, is of ze de koeling van alle componenten goed voor mekaar hebben. Maar hierbij hebben ze het voordeel dat de PU al een jaar heeft gereden bij twee andere teams en Ferrari dus precies zal hebben verteld wat de vereisten voor de koeling zijn.

gloudiesaurus

Citaat van: Mickey op 23 februari 2016 - 20:00:19
En toch moet ik een kleine teleurstelling onderdrukken. Tijden zeggen vandaag niets etc. etc., I know, maar toch zie je STR liever gewoon lekker nu al op P5 /6 rondrijden.

Max zegt zelf al dat ervoor de 2e test nog een grote update komt. Niet alle nieuwe onderdelen zitten op de auto.
Laat ze nu maar lekker kilometers maken, de motor en de systemen testen. En dan straks die 2e test aan de set-up werken en short runs rijden.

In de lange runs was Verstappen niet heel veel minder dan Rosberg en Ricciardo.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: FolkertE op 23 februari 2016 - 20:40:04
Dat zou ik ook niet zijn nee. Indrukwekkende afstand en constante tijden. Komt wel goed met str. Eerst concentreren op de betrouwbaarheid en het leren kennen van de nieuwe wagen.
Maar Rosberg heeft zijn tijd ook op de mediums gezet. Tot de ultra softs werden gebruikt, reden Vettel en Rosberg op 2 tiende van elkaar.

Rosberg reed op het einde ook een paar rondjes op ultra softs.
Dan speelt ook nog mee hoeveel benzine je in je auto doet en met voor set up je rijdt  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tessa

het aantal laps per team gedurende de eerste twee dagen:


Sabai

Citaat van: Jozef op 23 februari 2016 - 21:35:05
Citaat van: Maikel0230 op 23 februari 2016 - 18:23:15
Manor maakt toch indruk hoor als je weet waar ze van komen.

Vandaag maar liefst 6 seconden sneller dan hun tijden van Qualifying op hetzelfde circuit.

Dat moet je wel nuanceren, de koudere lucht in februari zorgt voor meer zuurstof voor de motor en dus meer vermogen, en ook ietsje meer downforce. Vettel ging vandaag ook 2.6 seconden sneller dan vorig jaar in Q3.

Maar dan nog is het een goed teken voor Manor ja, 6 seconden vooruit is een stuk meer dan 2.6. :)

Citaat van: Sabai op 23 februari 2016 - 19:59:00
Ik ben best wel onder de indruk van het nieuwe Haas F1. Knappe prestatie nu al de beste nieuwkomer sinds 2010.

Het is ook de eerste nieuwkomer sinds 2010, dus dat is niet zo moeilijk. :P ;D

Is dat zo? In 2010 kwamen Virgin HRT en Lotus er toch bij? Of vergis ik me.

Jozef

"Sinds 2010" betekent bij mijn weten dat 2010 niet meetelt, maar goed dat is een irrelevant semantische discussie en ik begrijp nu wat je bedoelt. Het zou inderdaad kunnen dat ze het beter zullen doen dan die drie. Dat mag ook wel, aangezien ze ongeveer niks zelf hebben ontwikkeld aan die auto.

lieven

Tot waar mogen de voorvleugels komen?
Nog even en ze overkappen de voorbanden.



Btw nieuwe neus!

Matthijs

Ik verbaas me meer over hoe de voorvleugel vastzit aan de neus. Dat vliegt er toch zo af bij een tikje?

Jozef

Citaat van: lieven op 25 februari 2016 - 09:24:36
Tot waar mogen de voorvleugels komen?
Nog even en ze overkappen de voorbanden.
Het zal aan het perspectief liggen want de afstand tussen vleugel en voorband is bij alle teams gelijk.

@Matthijs: ik heb dit ook altijd erg bijzonder gevonden, Merc reed vorig jaar ook al met zo'n mounting.

gloudiesaurus

Opnieuw problemen voor McLaren vandaag. Het lek toch niet helemaal boven?

Over de tijden is nog niet veel te zeggen maar de tijd van Verstappen op medium-banden is vandaag niet onaardig.
Ben benieuwd naar volgende week als Toro Rosso wel het volledige pakket bij heeft. Dan ook wat rondjes op de ultrasofts denk ik.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

#57
Het is moeilijk in te schatten waar iedereen staat nu er met drie verschillende bandencompounds is gereden. Wel zijn er in diverse media verschillende inschattingen gedaan wie waar staat.

Op basis van de snelst gereden tijd op mediums (daarop heeft iedereen gereden,bron onbekend)
CitaatMercedes: 1:24.8
Ferrari: 1:24.9
Force India: 1:25.1
Toro Rosso: 1:25.3
Williams: 1:25.6

Op basis van vertaling naar Ultra-Soft zonder inschatting van fuelload (bron Motorsport.com)
CitaatTeam   Driver   Time
Force India     Nico Hulkenberg    1:22.510
Mercedes     Nico Rosberg    1:22.567
Ferrari     Sebastian Vettel    1:22.810
Toro Rosso     Max Verstappen    1:23.093
Red Bull     Daniel Ricciardo    1:23.525
Sauber     Marcus Ericsson    1:24.037
Renault     Kevin Magnussen    1:24.063
Haas     Esteban Gutierrez    1:24.324
Williams     Valtteri Bottas    1:24.448
Manor     Pascal Wehrlein    1:24.725
McLaren     Fernando Alonso    1:24.882

Op basis van vertaling naar Ultra-Soft met inschatting van fuelload (bron BBC)
CitaatMercedes 1:22.1
Force India 1:22.6
Ferrari 1:22.7
Williams 1:23.3
Toro Rosso 1:23.3
Red Bull 1:23.4
Renault 1:23.8
Haas 1:24.1
McLaren 1:24.5
Manor 1:24.7

Drie verschillende uitkomsten maar in alle drie de gevallen komen STR maar vooral Force India verrassend goed naar voren. Benieuwd of dit ook nog geldt als we in Melbourne zijn!

FolkertE

Ik hoop het. Het zou wel een ongelooflijk grote verrassing zijn als niet Gerrari, maar FI en STR de grote rivalen van Mercedes worden.

Ps: de reden dat ik nu str coor Ferrari zie is dat Str nog een update krijgt en nog veel kan winnen.

Mike05021984

Iemand toevallig nieuws over die 2 filmdagen van McLaren?
Vandaag en morgen zouden die plaatsvinden... maar nergens is er nieuws te bespeuren.
Ben eens benieuwd of ze toch nog iets of wat kilometers hebben kunnen rijden...ook al is het maar een filmdag, elke ronde telt toch voor hen denk ik. Zeker gezien alle problemen wederom.