Testsessie Barcelona 22-25 febr/ 1-4 maart topic

Gestart door gloudiesaurus, 15 februari 2016 - 21:30:25

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Citaat van: lieven op 22 februari 2016 - 15:20:00
Citaat van: FolkertE op 22 februari 2016 - 13:46:49
Krijgt STR nu trouwens ook een andere versnellingsbak, of produceren ze die nog steeds zelf? Wat ik me nu afvraag (en stiekem ook op hoop.) is dat door een andere, superieure motor, er aerodynamisch ook (veel) meer mogelijk is. En als ze nu een andere versnellingsbak er in leggen, word de wielbasis volgens mij ook met een paar cm( Ik meen gelezen te hebben +/- 10 cm) langer/korter en dat zou weer positieve veranderingen op het banden slijtage kunnen hebben.

Ik dacht dat STR zowiezo al langer werd door de Ferrari motor.

Btw Haas doet het goed als nieuweling!
Ok testen zegt niks maar momenteel 8ste van 11 teams.
Niet slecht voor de eerste keer ooit te rijden!

Het enige zinnige wat we erover kunnen zeggen is dat ze op de baan zijn geweest.


gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 22 februari 2016 - 15:28:26
Toro Rosso nu al 55 rondjes. Niet slecht voor de eerste keer met een nieuwe motor en versnellingsbak.

Edit: technisch gezien is de motor niet nieuw, maar wel voor STR! ;)

Edit 2: direct nadat ik dit typte ging de pitbox van STR dicht :(

Jep... versnellingsbakproblemen.

Morgen eindelijk de beurt aan Max!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is


Matthijs

Toro Rosso weer stil. Hopelijk niet weer de versnellingsbak. Nouja, beter nu dan tijdens de races...

Mickey

Grappig, Sainz stopte gisteren bij ronde 55, Max vanmorgen bij 33. :)

Jozef

Met zo'n anderhalf uur te gaan zaten er vandaag al 6 teams aan 100 ronden. Productieve dag dus.

Ik vind het voor McLaren vooral fantastisch. Hun aantal ronden vorig jaar tijdens de eerste twee testdagen? 6 en 6. Dit jaar: 84 en 117. Voor Alonso zijn het al meer rondjes dan hij vorig jaar in alle testsessies samen reed, maar dat kwam natuurlijk ook mede doordat hij zichzelf toen het ziekenhuis in reed.

Maikel0230

Manor maakt toch indruk hoor als je weet waar ze van komen.

Vandaag maar liefst 6 seconden sneller dan hun tijden van Qualifying op hetzelfde circuit.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Citaat van: Maikel0230 op 23 februari 2016 - 18:23:15
Manor maakt toch indruk hoor als je weet waar ze van komen.

Vandaag maar liefst 6 seconden sneller dan hun tijden van Qualifying op hetzelfde circuit.

Van een Ferrari motor van een jaar oud naar een nieuwe Mercedes-motor, dat helpt!
En van een chassis van 2 jaar oud naar een nieuw chassis helpt ook  ;)

De ulstrasofts zorgen wel voor een super vertekend beeld. Het is nu moeilijker in te schatten wie er nu wel echt snel is.
Verstappen reed vandaag vooral op mediums. Ben benieuwd wat de Toro Rosso kan op ultrasofts.

Vorig jaar zat Toro Rosso er ook niet super bij met de wintertests maar zaten ze er in AustraliĆ« toch goed bij  :)

http://www.gppits.net/nieuws/vettel_snelste_op_tweede_testdag/
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Ik denk dat STR vooral de nieuwe bak aan het configureren is. Van alle teams hebben zij toch wel de grootste verandering moeten/kunnen ondergaan. (Haas buiten beschouwing gelaten.) STR heeft in korte tijd haar concept moeten aanpassen op de nieuwe motor en bak en hebben 24/7 gewerkt aan de nieuwe auto. MAnor heeft ook moeten aanpassen denk ik, maar van wat ik gelezen heb minder dan STR.

Wat mij vooral opviel is dat Mclaren en STR vooral bezig waren met het maken van Kilometers. En dat zag er toch wel heel goed uit. Zeker een vooruit gang voor Mclaren. Ook Haas laat zich positief zien. Hopelijk hebben we een mooi jar.

Matthijs

#40
Die ultrasofts zijn wel misleidend ja. Zo reed Vettel zijn tijd met een band die drie compounds softer was dan die van Max..

Sabai

Ik ben best wel onder de indruk van het nieuwe Haas F1. Knappe prestatie nu al de beste nieuwkomer sinds 2010.

Mickey

En toch moet ik een kleine teleurstelling onderdrukken. Tijden zeggen vandaag niets etc. etc., I know, maar toch zie je STR liever gewoon lekker nu al op P5 /6 rondrijden.

Jehoentelaar

Hoe kun je teleurgesteld zijn over iets dat - wat je zelf ook zegt - geen enkele inhoudelijke waarde heeft?

Matthijs

Toro Rosso is de enige die de snelste tijd op mediums heeft gereden. Bovendien werd deze tijd gereden in een lange stint. Echt geen enkele reden om ongerust te zijn.