F1 race format suggesties

Gestart door CU@Finish, 18 januari 2016 - 12:11:15

« vorige - volgende »

Figge

Zou kunnen werken hoor, maar ook hiervoor geldt dat er veel technische regelgeving op de schop moet. Zie je het al voor je met de huidige regels? Even een sprintrace van 20 ronden? De Mercedessen er als een haas van door, het zal niet veel anders op leveren dan een soortgelijke startopstelling als we nu hebben. Het is wel veel leuker om naar te kijken als de huidige kwalificatie. Zonder meer.
Wat belangrijk is dat er minder compromissen moeten komen in afstellingen van auto's. (versnellingsbakken, volledig vrije bandenkeuzes en vooral weg met het maximum aantal motoren, opheffen testverbod) Dus meer grens van wat kan opzoeken. Zo komt er ook meer onvoorspelbaarheid en dat is volgens mij waar het om gaat.

Van Wijk

Het idee van Sphinx kan ik mij wel in vinden.
Gewoon een sprint race op zaterdag om de startopstelling voor zondag.
Wel de vrijheid geven aan de teams om na de sprintrace verbeteringen ( afstellingen ) aan de auto's toe te laten. Zowel voor rijders, publiek en media interressant denk ik ?

Kootje

Mwah ... op zich geen slecht idee hoor, maar persoonlijk ga ik daar niet blij van worden. Dat kan ik namelijk echt niet verkopen aan m'n meissie. "Sorry schat, naast de zondagen kunnen we voortaan ook op zaterdag niets meer samen doen." Gaat ze niet mee akkoord denk ik en daar kan ik haar alleen maar gelijk in geven ook.