Francorchamps Gold 1 of Gold 3?

Gestart door Ellen, 29 december 2015 - 09:59:19

« vorige - volgende »

Ellen

Hallo iedereen,

Ik ben Ellen, nieuw hier en heb een profiel aangemaakt om op de hoogte te blijven en om een prangende vraag te stellen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Ik wil tickets kopen voor Spa-Francorchamps maar twijfel tussen twee plaatsen.
Gold 1 Pit, met start/finish en zicht op podium, of Gold 3 Raidillon/Eau rouge met wat merr sensatie maar blijkbaar maar klein tv-scherm dus enkel de bocht als entertainment, naar ik al gelezen heb?
Heeft er iemand enkele aanbevelingen voor een Francorchamps-virgo?

Alvast bedankt!

Robbert65

Mja, da's een heel dilemma hoor. Kijk, voor mij zou het niet moeilijk zijn, ik kies meteen voor Eau Rouge, daar kijk je uit op twee van de meest uitdagende bochten, maar als je wat comfort zoekt en de ceremonies mooi vind, of je vind het leuk om op TV te komen, dan zit je beter op Gold 1.

Welkom hier trouwens Ellen. Als je het leuk vind kun je je hier even voorstellen: http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,12133.0.html

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Gold 1 heb je maar een klein overzicht van het circuit maar je ziet wel de pitsstraat en het podium.

Gold 3 zie je bolides aankomen vanaf La Source en zie je ze tot na de Eau Rouge. Je hebt een mooie overview. Ik heb er 2 jaar terug zelf gezeten.
TV-scherm is wel wat ver weg maar de highlights zijn wel te volgen. Iemand die langs mij zat had een verrekijker bij, puur voor het TV-scherm.

Het is maar net wat je wilt. Het zijn allebei schitterende plekken.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Het hangt ook af van je algehele dagplanning. Als je alleen de Formule 1 komt bekijken zou ik voor Gold 1 gaan, aangezien het spul slechts 44 keer voorbij komt. Dan zie je in ieder geval nog de start, finish, pitstops en een scherm.

Als je ervoor kiest om ook GP3, GP2 en Porsche Supercup bij te wonen, zou ik Gold 3 eerder overwegen. De supporterende raceklassen hebben volle velden en dan zie je genoeg om op een lang circuit als Spa om de relatief weinig doorkomsten van de Formule 1 te 'compenseren'.

Van Wijk

Gold 3, in combinatie met een mobiele TV die ze daar verhuren.
Als je mij daar op vrijdag morgen op die manier wegzet, mag je mij maandag morgen weer wakker maken. :D

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 29 december 2015 - 20:25:22
Het hangt ook af van je algehele dagplanning. Als je alleen de Formule 1 komt bekijken zou ik voor Gold 1 gaan, aangezien het spul slechts 44 keer voorbij komt. Dan zie je in ieder geval nog de start, finish, pitstops en een scherm.

Als je ervoor kiest om ook GP3, GP2 en Porsche Supercup bij te wonen, zou ik Gold 3 eerder overwegen. De supporterende raceklassen hebben volle velden en dan zie je genoeg om op een lang circuit als Spa om de relatief weinig doorkomsten van de Formule 1 te 'compenseren'.
Goeie toevoeging. Ik denk dat dit een tip is voor elk raceweekend.

Ellen

Hoi allemaal,

Bedankt voor de interessante antwoorden, ze zijn heel nuttig!
Het is een verjaardagscadeau voor mijn schoonbroer en ik ga mee, maar denk dat dan Gold 1 misschien geschikter is voor ons als ik dit allemaal lees.

Zoals Robbert65 aangeeft, comfort en ceremonies zijn zeker leuk dus dat heeft misschien net iets meer de voorkeur.

Gloudiesaurus, als het scherm zo ver staat bij Gold 3 dat je een verrekijker nodig hebt, is toch ook wat jammer, dus bedankt om daarop te wijzen.

Jehoentelaar, point well made! Het is niet zo dat we al die dingen afschuimen, als het goed meevalt gaan we allicht nog eens terug, maar niet om zoals Van Wijk om daar van vrijdag tot maandag te gaan zitten ;D

Ik zal nog eens overleggen met de familie vooraleer te bestellen, maar neem jullie tips mee en heb nu zelf toch wel een kleine voorkeur voor Gold 1. Keep u posted :D

Bedankt alleszins!

Jehoentelaar

Het mooie is dat de supporterende klassen allemaal op zondag racen. GP3 begint wel heel vroeg (meestal half 10 in de ochtend), maar als je daarvoor op tijd bent heb je een extra race die je bijwoont en je bent voor de grootste drukte al het complex binnen.

Ellen

#9
Goeie tip om zeker op tijd te gaan Jehoentelaar, thanks!

De tickets zijn zojuist besteld, voor Gold 1, spannend! :D

PS: Gelukkig Nieuwjaar allemaal! :)