Seizoen 2016: een vooruitblik

Gestart door Robbert65, 09 december 2015 - 12:08:27

« vorige - volgende »

Franky R.

Idd. een beetje vreemd, daar de eerste testdag al bekend is...22 februari. Dus ik gok op de weken tussen 1 februari en de 20ste van die maand.

Jehoentelaar

De meeste teams zullen op of rond het eerste testweekend gaan presenteren. Verwacht dat in de loop van deze maand de data wel bekend worden. Als teams geen grote en feestelijke presentatie doen op een andere locatie dan het testcircuit is het niet nodig om heel ver van tevoren met berichten te komen.

Jozef

De tijd van de grote bombastische launches is ook wel een beetje voorbij, een korte persvoorstelling op het testcircuit is tegenwoordig de norm. Ik verwacht eigenlijk dat we van 18 tot en met 22 februari wel 6-7 voorstellingen gaan krijgen met de rest een beetje eerder of een beetje later (voor de teams die hun auto te laat klaar hebben voor de eerste test).

NielsD

Of het wordt een online presentatie (gewoon een press kit) of inderdaad in de pitstraat in Barcelona. Ik vind die onthullingen altijd wel mooi! Helemaal als er wat lekt...
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

-Nino-

Vanavond 19.45 uur op Ziggo Sport (014): Peptalk met onder andere Giedo van der Garde en Max Verstappen.

Matthijs

Citaat van: Jozef op 07 januari 2016 - 20:48:59
De tijd van de grote bombastische launches is ook wel een beetje voorbij, een korte persvoorstelling op het testcircuit is tegenwoordig de norm. Ik verwacht eigenlijk dat we van 18 tot en met 22 februari wel 6-7 voorstellingen gaan krijgen met de rest een beetje eerder of een beetje later (voor de teams die hun auto te laat klaar hebben voor de eerste test).

Je hebt gelijk. De grote bombastische launches zijn al in het begin van de crisis afgeschaft, zonde van het geld en een verkeerd signaal. Daar komt bij dat de winter zo kort is dat je alle tijd nodig hebt om de auto voor het volgende jaar af te maken, dus waarom zou je een launch ruim voor de eerste testdag plannen?

gloudiesaurus



Renault is de Lotus trucks aan het overspuiten.
Ben benieuwd. Volgend jaar weer een gele Renault op de grid?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

lieven


Edwin90

Zou wel handig zijn om tijdens de bandentest met de nieuwe wagen te rijden  :P

gloudiesaurus

Citaat van: lieven op 12 januari 2016 - 16:38:09
Gaat Ferrari binnen 5 dagen hun auto tonen?

http://readysetred.ferrari.com/

Ben benieuwd!

Wel jammer, die online launches.
Vond de vroegere grote spectaculaire launches mooier... al deed Ferrari het altijd al in Maranello.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

lieven

Citaat van: gloudiesaurus op 12 januari 2016 - 19:37:47
Citaat van: lieven op 12 januari 2016 - 16:38:09
Gaat Ferrari binnen 5 dagen hun auto tonen?

http://readysetred.ferrari.com/

Ben benieuwd!

Wel jammer, die online launches.
Vond de vroegere grote spectaculaire launches mooier... al deed Ferrari het altijd al in Maranello.
ja heel mooi, maar ook heel duur.
En de dag van vandaag kan je zo een dure launch niet goed praten.

FolkertE

Maar een peperdure motor kunnen ze wel goed praten kennelijk.
Ik wil niet snel klagen over de F1, maar er moet wel snel wat veranderen.

Jozef

Die motor is peperduur omdat elke fabrikant weet dat ze het geld moeten investeren, anders gaan ze achterlopen op de concurrentie. Een wapenwedloop dus. Van een mooi launchevent gaat de auto echter niet sneller rijden. Het is hoogstens een zoethoudertje voor de sponsoren. Maar die sponsoren vinden het toch veel leuker om een keer de paddock in te mogen tijdens een GP-weekend.

SDG

Citaat van: gloudiesaurus op 12 januari 2016 - 19:37:47
Ben benieuwd!

Wel jammer, die online launches.
Vond de vroegere grote spectaculaire launches mooier... al deed Ferrari het altijd al in Maranello.

Ik herinner me zo nog de presentaties van Benetton in 1996 en McLaren in 1997. Het kon toen gewoon niet op. Benetton presenteerde zijn auto op Siciliƫ in een oud Romeins amfitheater en McLaren boekte doodleuk de Spice Girls voor een optreden op zijn teamvoorstelling.

Franky R.

Citaat van: SDG op 14 januari 2016 - 12:41:17
Citaat van: gloudiesaurus op 12 januari 2016 - 19:37:47
Ben benieuwd!

Wel jammer, die online launches.
Vond de vroegere grote spectaculaire launches mooier... al deed Ferrari het altijd al in Maranello.

Ik herinner me zo nog de presentaties van Benetton in 1996 en McLaren in 1997. Het kon toen gewoon niet op. Benetton presenteerde zijn auto op Siciliƫ in een oud Romeins amfitheater en McLaren boekte doodleuk de Spice Girls voor een optreden op zijn teamvoorstelling.


Those were the days..en/of we worden oud... :P