Seizoen 2016: een vooruitblik

Gestart door Robbert65, 09 december 2015 - 12:08:27

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Sphinx op 14 december 2015 - 13:19:35
9. Manor
= Sauber - ook tussen deze twee teams gaat het close worden. Manor werkt al een heel jaar aan de auto voor volgend jaar,lijkt dus een voorsprong. het hangt er van af of Sauber weer strandt als er niet doorontwikkeld kan worden.

Zo verschrikkelijk slecht was Sauber toch niet? Manor zit daar echt wel een stuk achter en het lijkt mij sterk dat die kloof kunnen dichten binnen een winter.

Wings

Citaat van: Van Wijk op 13 december 2015 - 20:09:02
Mooie lijst en uitleg Wings, met name de keuze van Williams om Massa en Bottas te houden gaat mij nu aan het denken zetten.....

Waarschijnlijk te lang vastgehouden aan een goed jaar. Verder begrijp ik de keuze van rijders niet helemaal. Waarom geen Romain of Pérez naar je team proberen te krijgen? Of Kvyat, Sainz? Met deze line-up gaan successen behaald worden. Beiden zijn niet instaat om Williams naar een hoger plan te tillen. Massa is wel klaar en Bottas...sja, ik vind het een typetje Salo. Als de auto goed is en de situatie ideaal presteert hij naar zijn materiaal maar in alle andere gevallen is het sobertjes.

max1102

1. Mercedes - strijd om 1e plaats gaat tussen Mercedes en Ferrari denk ik
2. Ferrari - komen hopelijk dichterbij en hopelijk gelijkwaardig aan de Mercedes dan kunnen ze het kampioenschap misschien winnen
3. Williams - blijven goed doorgaan
4. RBR - moeilijk in te schatten maar denk dat ze net voor force india staan
5. Force India - net achter RBR
6. STR - denk dat STR net zoals dit jaar gewoon blijft vechten voor puntjes en hopelijk een keer een goede P4 ofzo ;D
7. Haas - Moeilijk in te schatten maar denk dat ze dankzij Ferrari's hulp het nog redelijk doen
8. McLaren - gaan een grote stap maken maar niet groot genoeg voor de top
9. Renault - door de problemen met Lotus en Maldonado/Palmer als rijders verwacht ik niet dat ze het heel goed gaan doen  :-X
10. Sauber - gaan niet voor of achteruit denk ik
11. Manor - ondanks nieuwe auto denk ik niet dat ze achteraan blijven

Ik denk dat STR t/m Renault dichtbij elkaar zit dus daar kunnen ook nog leuke gevechten komen

Robbert65

Citaat van: Wings op 14 december 2015 - 17:53:36
Citaat van: Van Wijk op 13 december 2015 - 20:09:02
Mooie lijst en uitleg Wings, met name de keuze van Williams om Massa en Bottas te houden gaat mij nu aan het denken zetten.....

Waarschijnlijk te lang vastgehouden aan een goed jaar. Verder begrijp ik de keuze van rijders niet helemaal. Waarom geen Romain of Pérez naar je team proberen te krijgen? Of Kvyat, Sainz? Met deze line-up gaan successen behaald worden. Beiden zijn niet instaat om Williams naar een hoger plan te tillen. Massa is wel klaar en Bottas...sja, ik vind het een typetje Salo. Als de auto goed is en de situatie ideaal presteert hij naar zijn materiaal maar in alle andere gevallen is het sobertjes.
Vermoedelijk heeft Felipe Massa een doorlopend contract. En bij Williams staat geen geldboom in de achtertuin...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sphinx

Citaat
Zo verschrikkelijk slecht was Sauber toch niet? Manor zit daar echt wel een stuk achter en het lijkt mij sterk dat die kloof kunnen dichten binnen een winter.

Sauber's auto was slecht, maar door de goede motor konden ze dat de eerste races verbloemen en zelfs allebei punten pakken. Dankzij oplettend rijden van Nasr en geluk van Ericsson leefden ze een beetje boven hun stand dit jaar. Manor heeft 2015 geofferd en bewust een slecht jaar gepakt, omdat ze toch al nooit in de positie zaten om punten te scoren. Bovendien bijna dezelfde positie: team in nood dat paydrivers nodig heeft om te overleven. Ik denk dat die kloof niet zo groot is als ie lijkt.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Van Wijk

Citaat van: Robbert65 op 14 december 2015 - 18:30:37
Citaat van: Wings op 14 december 2015 - 17:53:36
Citaat van: Van Wijk op 13 december 2015 - 20:09:02
Mooie lijst en uitleg Wings, met name de keuze van Williams om Massa en Bottas te houden gaat mij nu aan het denken zetten.....

Waarschijnlijk te lang vastgehouden aan een goed jaar. Verder begrijp ik de keuze van rijders niet helemaal. Waarom geen Romain of Pérez naar je team proberen te krijgen? Of Kvyat, Sainz? Met deze line-up gaan successen behaald worden. Beiden zijn niet instaat om Williams naar een hoger plan te tillen. Massa is wel klaar en Bottas...sja, ik vind het een typetje Salo. Als de auto goed is en de situatie ideaal presteert hij naar zijn materiaal maar in alle andere gevallen is het sobertjes.
Vermoedelijk heeft Felipe Massa een doorlopend contract. En bij Williams staat geen geldboom in de achtertuin...
Mee eens Robert, Massa zal wel een "vast " contract hebben. Maar toch...het is wat Wings zegt, de auto en team hebben genoeg potentie. Daar zou je als rookie of semi rookie toch wel voor willen rijden?
Ik ben het met Wings eens dat een paar goede rijders het verschil bij Williams wel eens zouden kunnen maken in positieve zin.

Pancake Shield

Ik denk dat Bottas gewoon een schop onder zijn reet moet hebben, dat hij dan weer een beetje uitdaging krijgt. Ik probeer mij te herinneren, wie dat in het verleden ook altijd had. Dat als hij een mindere teamgenoot had, dat de uitdaging ook minder was, dus hij vanzelf ook minder rijdt. Ik wou zeggen Hamilton, die in die jaren met Kovalainnen, nu niet echt een uitdagende teamgenoot had, maar dat weet ik niet zeker.

Wat ik ermee wilde zeggen, is dat Bottas misschien wel meer snelheid uit kan halen, maar dat Massa (die duidelijk zijn snelste dagen achter zich heeft liggen) hem die uitdaging niet biedt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Hamilton#44

Of Bottas is gewoon niet zo heel goed.  :)

Matthijs


ChiefNLSF

Een ander voorbeeld is ene Ayrton Senna..
Na het vertrek van Prost was ook hij een groot gedeelte van zijn Drive kwijt.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

Citaat van: Robbert65 op 16 december 2015 - 14:43:09
Deel 2 staat op de site:

http://www.gppits.net/nieuws/wat_gaat_er_gebeuren_deze_winter_in_formule_1_deel_2/

Zo, dat zijn verhalen, mijn dank. Ik kan er nog steeds niet over uit dat Torro Rosso met een ander merk motor gaat rijden dan RB, maar het is zeker niet volledig uitgesloten dat torro rosso over een betere motor beschikt in 2016 dan RB, he? (al zal daar in de winterperiode mega veel werk verzet worden, waar TR stil staat wat betreft motor).

Dat hamilton vs rosberg gebeuren, daar heb ik me het afgelopen seizoen uitzonderlijk over kunnen vermaken, al is degene met het kortste lontje toch degene die blijkbaar het contract heeft met de kortste houdbaarheid. Die zal zich volgend seizoen dus qua woorden vast iets meer gaan inhouden...

En Manor weet dus nog niet wie er in hun auto's gaan zitten? Zou toch wel pijnlijk zijn als dat niet de "oude" heren zijn, want die kunnen dan wel inpakken wat betreft F1 deelname in de toekomst. En dat terwijl het hen niet kwalijk te nemen is dat die Manor-wagens niet vooruit te branden waren.

Sphinx

Citaat van: Tessa op 16 december 2015 - 16:49:59
Ik kan er nog steeds niet over uit dat Torro Rosso met een ander merk motor gaat rijden dan RB, maar het is zeker niet volledig uitgesloten dat torro rosso over een betere motor beschikt in 2016 dan RB, he? (al zal daar in de winterperiode mega veel werk verzet worden, waar TR stil staat wat betreft motor).

Valt wel mee. Toro Rosso heeft pas sinds de V6 turbo's zijn ingevoerd dezelfde motoren als Red Bull, slechts twee jaar. Daarvoor was het team uit Faenza sinds 2007 met Ferrari V8's onderweg na één jaar Cosworth. Die Ferrari's kregen ze toen van Red Bull, omdat die met Renault gingen samenwerken. Het is iig voor STR een terugkeer "naar het oude nest".
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

NielsD

Een goede keuze ook voor Toro Rosso denk ik. Ik vraag me namelijk af of de teams nog wel keihard gaan ontwikkelen aan een motor, die in 2017 toch niet meer wordt gebruikt waarschijnlijk of in ieder geval op een heel andere manier.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Tessa

Citaat van: Sphinx op 16 december 2015 - 17:02:05
Citaat van: Tessa op 16 december 2015 - 16:49:59
Ik kan er nog steeds niet over uit dat Torro Rosso met een ander merk motor gaat rijden dan RB, maar het is zeker niet volledig uitgesloten dat torro rosso over een betere motor beschikt in 2016 dan RB, he? (al zal daar in de winterperiode mega veel werk verzet worden, waar TR stil staat wat betreft motor).

Valt wel mee. Toro Rosso heeft pas sinds de V6 turbo's zijn ingevoerd dezelfde motoren als Red Bull, slechts twee jaar. Daarvoor was het team uit Faenza sinds 2007 met Ferrari V8's onderweg na één jaar Cosworth. Die Ferrari's kregen ze toen van Red Bull, omdat die met Renault gingen samenwerken. Het is iig voor STR een terugkeer "naar het oude nest".

Aaaah, dank voor de achtergrond, dat wist ik niet!