Round 19: Abu Dhabi Grand Prix, Yas Marina Circuit

Gestart door Tessa, 24 november 2015 - 15:40:07

« vorige - volgende »

BMW.WilliamsF1

Volgens mij hebben ze die altijd bij:



Dat is gisteren bij McLaren.

Matthijs

En dit is voor 1 team. Moet je eens bedenken wat een kapitaalvernietiging dat is, het vervoeren van regenbanden.

Of wat dacht je van de vrijdagtest van Jolyon Palmer? Wordt overgevlogen naar Abu Dhabi, inclusief overnachting, inschrijving voor de vrijdagtest etc. Blijkt dat de auto niet klaar is en kan hij niet rijden.

Robbert65

zojuist geplaatst :
CitaatMattijs Diepraam, #gppits.net ‪#‎F1forum‬ vraagt zich af: heeft Pirelli nou de moeite moeten nemen om al die regenbanden mee te sjouwen? Als je er langs loopt, neem je even een kijkje?  :)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Overigens waren dit alleen de intermediates, de echte regenbanden komen daar nog bij.

Hamilton#44

Is op zich wel geldverspilling natuurlijk. Als het daar daadwerkelijk gaat regenen zie je die wolk al vanaf 1000 km aan komen.  ;D

En dan zal het hooguit een buitje zijn 1x in de 100 jaar, en mocht de minieme kans zich voordoen dat het tijdens een race gebeurd, leg je de race ff een uurtje stil want het asfalt is door ook zo droog.

Kan me herinneren dat bijtanken mede verboden werd vanwege de kosten om die installaties de hele wereld over te slepen.

Jehoentelaar

Ik weet niet hoe Pirelli dat logistiek allemaal regelt, maar je hebt best kans dat ze niet de week van tevoren nog een besluit kunnen nemen over wat ze wel en niet willen meenemen omdat het spul al die kant op is gegaan, mogelijk i.c.m. een ander evenement/Grand Prix.

Tessa

Ik kreeg een paar dagen geleden voor het eerst de prijs van de motoren mee (en de prijs van de "goedkope motoren" die afgewezen werden) en daarmee gok ik dat het verplaatsen van een stapel banden niet al te zeer op het budget drukt...

Oh, en het kan wel degelijk regenen in Abu Dhabi, zo'n 5% van de dagen zelfs! ...en dan kan het ook zomaar een zondvloed(je) zijn, haha.
Bron: het internet.
quote: "Reizen naar de Verenigde Arabische Emiraten staat vrijwel synoniem voor reizen naar zon en warmte. Met gemiddeld zo'n tien tot twintig dagen per jaar met regen is de kans dat jouw vakantie in de Emiraten in het water valt zeer klein. De afgelopen jaren lijkt het er echter op dat de weergoden het lot lijken te tarten. Bijna ieder jaar is er een korte periode geweest met voor de Emiraten uitzonderlijke hoeveelheden regen. De wegen en huizen zijn helemaal niet berekend op neerslaghoeveelheden van twintig tot dertig millimeter binnen één etmaal waardoor de samenleving direct tijdelijk ontwricht is** op het moment dat dit gebeurt. De kans op flinke regenval in Dubai of Abu Dhabi is klein, maar wel aanwezig in de periode december tot en met maart. Wie in deze overwegend zeer aangename wintermaanden naar de Emiraten reist moet rekening houden met de kans op naar lokale begrippen veel neerslag."

**Ze hebben daar blijkbaar ook een NS

Robbert65

er is antwoord:
CitaatMattijs Diepraam, #gppits.net ‪#‎F1forum‬ vraagt zich af: heeft Pirelli nou de moeite moeten nemen om al die regenbanden mee te sjouwen? Als je er langs loopt, neem je even een kijkje? grin-emoticon


Reacties
Mattijs Diepraam
CitaatMattijs Diepraam Ja hoor, altijd regenbanden mee. Voor de GP2-teams erg handig om het rubber te sparen voor als ze vanuit de support paddock naar de F1-pitstraat te rijden, waar tijdens alle sessies en races de hulptroepen staan opgesteld...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 27 november 2015 - 17:17:36
er is antwoord:
CitaatMattijs Diepraam, #gppits.net ‪#‎F1forum‬ vraagt zich af: heeft Pirelli nou de moeite moeten nemen om al die regenbanden mee te sjouwen? Als je er langs loopt, neem je even een kijkje? grin-emoticon


Reacties
Mattijs Diepraam
CitaatMattijs Diepraam Ja hoor, altijd regenbanden mee. Voor de GP2-teams erg handig om het rubber te sparen voor als ze vanuit de support paddock naar de F1-pitstraat te rijden, waar tijdens alle sessies en races de hulptroepen staan opgesteld...

Welja, laten we spiksplinternieuwe regenbanden gebruiken (en maandag weggooien) om naar de pits te rijden. Laten we daar vooral geen gebruikt setje voor gebruiken.

Edwin90

De F1 heeft in Abu Dhabi wel eens een VT1 gereden onder natte omstandigheden. Die banden nemen ze echt wel mee maak je niet druk. Moet je nagaan wat voor flater ze slaan als ze gewoon geen regenbanden hebben.

Wings

Kwalificatie niet gezien en ook weinig gelezen. Wat is met Vettel gebeurd?

Pancake Shield

Fout van het team. Ze dachten dat de tijd die hij had staan goed genoeg was voor Q2. Het is niet de eerste keer dat Ferrari zo blundert in kwalificatie, waarom doen ze dat toch, vraag ik mij dan af.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Kootje

Dat is wat Vettel zei idd, maar waarom je rondje afbreken terwijl je net bezig bent je tijd te verbeteren? Vind ik persoonlijk erg vreemd.

Pancake Shield

Citaat van: Kootje op 29 november 2015 - 12:31:05
Dat is wat Vettel zei idd, maar waarom je rondje afbreken terwijl je net bezig bent je tijd te verbeteren? Vind ik persoonlijk erg vreemd.

Dat is wat ik het meest vreemde vind. Vettel zat toch op een verbetering van zijn rondes voordat hij zijn rondje afbrak?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Kootje

Klopt.

Ik dacht zelfs 'n groene tijd in sector 1, dus dan hij was nog onderweg naar pole ook.