Round 19: Abu Dhabi Grand Prix, Yas Marina Circuit

Gestart door Tessa, 24 november 2015 - 15:40:07

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Fietser op 25 november 2015 - 08:11:03
Een van de mindere races op de kalender, vind ik. Een mooi 'plaatje', dat wel, maar eentje met matige inhaalmogelijkheden en daardoor vaak wat frustraties. (Denk aan Alonso die Petrov maar niet voorbij kwam.) Vanwege het ontbreken van spanning daarom een beetje jammere afsluiting van het seizoen. Mijn focus ligt op de zaterdag, de kwalificatie. Bij Torro Rosso is volgens mij de stand 9-9, of zit ik ernaast?
De afgelopen seizoen waren 'saaie' races als Hongarije en Bahrein erg leuk en juist de 'klassiekers' als Italië en Spa saai. Met DRS en Pirelli kun je er geen peil op trekken of een race leuk wordt of niet.

Het is inderdaad 9-9 in kwalificatieduel tussen Sainz en Verstappen.

Pancake Shield

Als ze nu de startopstelling in omgekeerde volgorde doen van de uitslag van de kwalificatie kan het wellicht nog wel een beetje leuke race worden. Maar ik verwacht eigenlijk niet veel tot niks van deze race.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Sphinx

Abbe Dabbie heeft de race als laatste gekregen als "Gunst" van King Bernie met de hoop een seizoensfinale te krijgen. Helaas was eerst RBR te dominant en nu Mercedes. Ik herinner me nog dat ze aardig misbaar hebben lopen maken drie jaar geleden toen ze als tweenalaatste op de kalender stonden en eisten dat ze het jaar erop weer als laatste mochten. Kimi won die race toen (de befaamde: "Leave me alone, I know what I'm doing." quote), was wel een van de leukste toen.

Het jaar erop stond Abbe Dabbie echter op dezelfde plek (tweenalaatste) en werd Vettel in India al kampioen.


There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jozef

Citaat van: Matthijs op 25 november 2015 - 10:36:21
Citaat van: Fietser op 25 november 2015 - 08:11:03
Een van de mindere races op de kalender, vind ik. Een mooi 'plaatje', dat wel, maar eentje met matige inhaalmogelijkheden en daardoor vaak wat frustraties. (Denk aan Alonso die Petrov maar niet voorbij kwam.) Vanwege het ontbreken van spanning daarom een beetje jammere afsluiting van het seizoen. Mijn focus ligt op de zaterdag, de kwalificatie. Bij Torro Rosso is volgens mij de stand 9-9, of zit ik ernaast?
De afgelopen seizoen waren 'saaie' races als Hongarije en Bahrein erg leuk en juist de 'klassiekers' als Italië en Spa saai. Met DRS en Pirelli kun je er geen peil op trekken of een race leuk wordt of niet.

Het is inderdaad 9-9 in kwalificatieduel tussen Sainz en Verstappen.

Maar Abu Dhabi is qua circuit net het tegengestelde van Hongarije, met onder andere twee erg lange rechte stukken die beginnen en eindigen in een langzame scherpe bocht. Volgens dhr. Tilke het ultieme recept voor inhaalacties, maar de afgelopen seizoenen (waarin Hongarije dus vaak leuk was) is Abu Dhabi meestal een draak van een race gebleken. Een echt Mickey Mouse-circuit, dat niet op de F1-kalender thuishoort.

Om het langs de positieve kant te bekijken hebben we natuurlijk ook twee memorabele edities gehad: de overwinning van Räikkönen met Lotus, en Alonso die de wereldtitel verloor omdat hij niet voorbij Petrov kon komen (en achteraf nog boos was op Petrov omdat die zijn positie verdedigde, lol).

Robbert65

#19
Nou ja, strikt genomen horen GP's niet in een zandbak waar mensen onthoofd worden om hun mening. Maar of het een leuke race wordt of niet, dat hangt gewoon af van het verloop van de gebeurtenissen aanstaande zondag, dat wacht ik rustig af. Wat Fietser Matthijs zegt dus: We gaan het zien!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Citaat van: Robbert65 op 25 november 2015 - 14:22:45
Nou ja, strikt genomen horen GP's niet in een zandbak waar mensen onthoofd worden om hun mening. Maar of het een leuke race wordt of niet, dat hangt gewoon af van het verloop van de gebeurtenissen aanstaande zondag, dat wacht ik rustig af. Wat Fietser zegt dus: We gaan het zien!

Zei ik dat echt?

Robbert65

Citaat van: Fietser op 25 november 2015 - 15:22:33
Citaat van: Robbert65 op 25 november 2015 - 14:22:45
Nou ja, strikt genomen horen GP's niet in een zandbak waar mensen onthoofd worden om hun mening. Maar of het een leuke race wordt of niet, dat hangt gewoon af van het verloop van de gebeurtenissen aanstaande zondag, dat wacht ik rustig af. Wat Fietser zegt dus: We gaan het zien!

Zei ik dat echt?
Sorry Fietser, scheel gekeken naar die quote van Jozef ;-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Citaat van: Robbert65 op 25 november 2015 - 15:32:38
Citaat van: Fietser op 25 november 2015 - 15:22:33
Citaat van: Robbert65 op 25 november 2015 - 14:22:45
Nou ja, strikt genomen horen GP's niet in een zandbak waar mensen onthoofd worden om hun mening. Maar of het een leuke race wordt of niet, dat hangt gewoon af van het verloop van de gebeurtenissen aanstaande zondag, dat wacht ik rustig af. Wat Fietser zegt dus: We gaan het zien!

Zei ik dat echt?
Sorry Fietser, scheel gekeken naar die quote van Jozef ;-)
Oke.

Hamilton#44


lieven


Matthijs

Zou Pirelli dan ook geen regenbanden meenemen? Zou ze 200 (?) sets banden en velgen aan transport schelen.

Robbert65

sta je mooi te kijken -en te kijk- als die ene bui in 100 jaar precies in dát weekend valt  ;D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44


Jehoentelaar

Zal wel ergens reglementair zijn vastgelegd dat er een bepaalde hoeveelheid weerspecifieke banden mee moeten.

Overigens heeft de raceorganisatie vanmiddag gemeld dat de race uitverkocht is. 60.000 toeschouwers, niet heel veel maar op zich een schappelijk aantal.

lieven

zou toch absurd zijn als ze regenbanden moeten mee nemen?

En die 1ne bui in 100 jaar zal ook wel via het weerbericht voorspeld kunnen worden en dan kunnen ze ze toch mee nemen ;)