Round 19: Abu Dhabi Grand Prix, Yas Marina Circuit

Gestart door Tessa, 24 november 2015 - 15:40:07

« vorige - volgende »

Tessa

Laatste race!

De winnaar is al lang bekend, maar...

-   wie wordt nummer twee?
-   Wie pakt die tiende plek?
-   Gaan we eindelijk te horen krijgen hoe Red Bull en Torro Rosso verder gaan qua motor?
-   Wordt er in de 18de ronde een kameel aangereden?

Vragen, vragen, vragen

Laten we het nu maar houden op wat zekerheden; de statistieken!




Officiele naam GP: Abu Dhabi Grand Prix
Baan: Yas Marina Circuit
locatie: Yas Island, Abu Dhabi
Baanlengte: 5,554 km
Aantal Rondes: 55
Recordhouder: Sebastian Vettel met 3 overwinningen
Pole position 2014: Nico Rosberg
Winnaar 2014: Lewis Hamilton




Vrijdag 27 november
VT1   10:00 - 11:30
VT2   14:00 - 15:30

Zat 28 november
VT3   11:00 - 12:00
Qua   14:00

Zon 29 november
Race   14:00


Robbert65

ik heb er zin in, maar ook weer niet. De laatste race, maanden en maanden wachten op het nieuwe seizoen... Maar eerst hopelijk genieten van een spannende race komend weekend!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44


Tessa

#3
Citaat van: Robbert65 op 24 november 2015 - 15:45:28
ik heb er zin in, maar ook weer niet. De laatste race, maanden en maanden wachten op het nieuwe seizoen... Maar eerst hopelijk genieten van een spannende race komend weekend!

Ik begrijp het, inderdaad niet leuk........wat dat betreft zou ik er voor pleiten dat die races in de koude winterweekenden plaatsvinden in plaats van de lente en zomer, maar ja.


Overigens ging ik er van uit dat de eerste persoon die op dit draadje zou reageren erop zou wijzen, maar dat doe je niet, dus dan ga ik er zelf maar voor:
is het toeval dat de vorm van de track lijkt op een kalashnikov?  ???

Tessa

Citaat van: Hamilton#44 op 24 november 2015 - 15:50:37
word het eigenlijk uitzonden op Ziggo en BBC?

voor zover ik weet inderdaad op BBC en Ziggo, beiden inclu de VT's

FolkertE


Robbert65

Citaat van: Tessa op 24 november 2015 - 15:52:51
Citaat van: Robbert65 op 24 november 2015 - 15:45:28
ik heb er zin in, maar ook weer niet. De laatste race, maanden en maanden wachten op het nieuwe seizoen... Maar eerst hopelijk genieten van een spannende race komend weekend!

Ik begrijp het, inderdaad niet leuk........wat dat betreft zou ik er voor pleiten dat die races in de koude winterweekenden plaatsvinden in plaats van de lente en zomer, maar ja.


Overigens ging ik er van uit dat de eerste persoon die op dit draadje zou reageren erop zou wijzen, maar dat doe je niet, dus dan ga ik er zelf maar voor:
is het toeval dat de vorm van de track lijkt op een kalashnikov?  ???

;D heb jij wel eens een AK-47 gezien dan? Zo'n Kalashnikov ziet er anders uit hoor:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0c/AK47.jpg
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel


Sphinx

Grinnik, met enig gevoel voor vormgeving kan je er een opengeklapt pistool in herkennen, maar dan is de vormgever wel erg met zn pen uitgeschoten  ;)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

FolkertE

Misschien werd hij wel neer geschoten door zijn eigen tekening en schoot daarom uit?

Jehoentelaar

De grote anticlimax van het jaar altijd, deze race. Wellicht dat ik de samenvatting maar ga kijken.

gloudiesaurus

Mooi topic Tessa!

Ik vind hem altijd gaaf, Abu Dhabi.
Mooie circuit, fantastische faciliteiten, het licht, het hotel... ik mag het wel. Ondanks dat het in de woestijn is.

Ik kijk vooral naar de 10e plek en naar het duel Lotus/ Toro Rosso.
Denk dat het voor Verstappen en Toro Rosso lastig wordt om Lotus te passeren.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tessa

Thanks!

Abu Dhabi heb ik niet eerder gezien, ben erg benieuwd.
En ja, ik zal er niet om liegen dat ik een M.Verstappen fan ben, dus ik ehm...hoop eigenlijk vooral dat ie de race kan afmaken, haha.

Zal daarna de wedstrijdweekenden wel missen  :'(


Fietser

Een van de mindere races op de kalender, vind ik. Een mooi 'plaatje', dat wel, maar eentje met matige inhaalmogelijkheden en daardoor vaak wat frustraties. (Denk aan Alonso die Petrov maar niet voorbij kwam.) Vanwege het ontbreken van spanning daarom een beetje jammere afsluiting van het seizoen. Mijn focus ligt op de zaterdag, de kwalificatie. Bij Torro Rosso is volgens mij de stand 9-9, of zit ik ernaast?