Round 17: Gran Premio de Mexico 2015, Autodromo Hermanos Rodriguez

Gestart door 0634, 28 oktober 2015 - 21:27:46

« vorige - volgende »

Pancake Shield

The Weather Channel zegt overigens bijna hetzelfde als Wunderground met uitzondering op het feit dat het juist in de middag zou gaan regen op zondag. Ben benieuwd wat dat dan wordt, dan zouden we wel eens een uitgestelde start kunnen krijgen. En afhankelijk wanneer het onweer op zaterdag losbarst, dan ook weer een uitgestelde kwalificatie.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jehoentelaar

Een lokale TV-zender ging even babbelen met onze Charlie. In het Engels, dus dat scheelt:

! No longer available


Jozef

De combinatie van bochten 1/2/3 gaat ook vuurwerk geven bij de start denk ik. Tijdens de rest van de race weet ik het niet zo, het gevaar lijkt me erg groot dat het met DRS te gemakkelijk wordt om in te halen op het (zeer lange) rechte stuk.

DRS wordt wel minder effectief omdat de luchtweerstand op 2200 meter toch al vanzelf lager is.

Matthijs

Citaat van: Jozef op 29 oktober 2015 - 20:22:46
De combinatie van bochten 1/2/3 gaat ook vuurwerk geven bij de start denk ik. Tijdens de rest van de race weet ik het niet zo, het gevaar lijkt me erg groot dat het met DRS te gemakkelijk wordt om in te halen op het (zeer lange) rechte stuk.

DRS wordt wel minder effectief omdat de luchtweerstand op 2200 meter toch al vanzelf lager is.
Gelukkig maar! Ben heel benieuwd hoe het uitkomen van het stadion kan zijn: kunnen rijders dicht achter elkaar rijden of trek je enorme gaten bij het opkomen rechte stuk (zoals Catalunya).

Perton

Button krijgt een gridstraf van 50 plaatsen, omdat ze bij hem weer een dubbele motorwissel gaan uitvoeren.

Wings


Jehoentelaar


Perton

Er staat trouwens een Volkswagen-fabriek in Puebla, wat niet zover rijden is vanuit Mexico DF. Misschien kan Horner daar even langs gaan.

0634

Denk eigenlijk dat het wel een vrij aardige race gaat worden dit weekend. Nieuwe baan, fraai aangelegd, mogelijk discutabel weer. Interessant.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 29 oktober 2015 - 21:16:48
Nog wat plekken erbij en hij start vanuit Austin.

Ergste is dat ik voor dit stukje -poging tot- humor google-maps heb moeten raadplegen.


Shoot me.

Jehoentelaar



Jehoentelaar

Dat laatste gedeelte van het circuit, na het honkbalstadion, is wel een tikje aan de krappe kant. Ziet er alles bij elkaar erg fraai uit.

https://twitter.com/WilliamsRacing/status/659881468085178368