Austin: Man vd Race

Gestart door 0634, 25 oktober 2015 - 22:04:29

« vorige - volgende »

Wie was de beste?

HAM
1 (4.2%)
ROS
0 (0%)
VET
1 (4.2%)
VES
18 (75%)
PER
0 (0%)
BUT
0 (0%)
MAL
0 (0%)
SAI
2 (8.3%)
NAS
1 (4.2%)
RIC
0 (0%)
Iemand ander, nl...
1 (4.2%)

Totaal aantal stemmen: 24

Matthijs

Sainz race was zwaar indrukwekkend, als je bedenkt dat hij nog geen 1 rondje op droog had gereden op dit circuit (Max FP1 vorig jaar). Maar door zijn fouten geen man van de race.

Fietser

Een lastige. Hamilton, Vettel, Verstappen? Ik ga toch maar voor de vorige, de nieuwe en de volgende (?) wereldkampioen: Hamilton dus. (Helaas, want ik mag hem niet zo.) Op droog weer superieur en zijn teamgenoot liet (weer eens) zien dat dat echt niet zo vanzelfsprekend is. Vettel ook geweldig, van achteruit gekomen, en ook hier weer liet zijn teamgenoot zien dat het anders kan. Verstappen: uitstekend, beheerst gereden en uitgekookt verdedigd. Sainz ook goed, leek mij net zo snel als de Nederlander, maar iets meer foutjes. Perez reed zoals we hem kennen: beetje in de luwte, maar sterk en had een goede verdediging t.o.v. Vettel. (Het is me totaal ontgaan hoe Verstappen voor Perez terechtkwam. Had mogelijk met de timing van hun pitstops te maken, want anders was het nog lastig geweest voor VES.) Speciale vermelding voor de McLaren-coureurs, ze deden opvallend leuk mee. Nog een speciale vermelding: de SC, grotendeels de regisseur van de show.
Maar overall: toch Hamilton.

Hamilton#44

Verstappen, lijkt me duidelijk, ook al ben je geen Nederlander/Belg.  :)

Perton

Als je het topic doorleest is het zelfs voor de Nederlanders en Belgen niet duidelijk. En voor je er weer verontwaardigde op gaat reageren: ik heb op verstappen gestemd.

Hamilton#44

Hoe bedoel je weer?  :)

Ik zeg niet dat je Verstappen moet kiezen, ik zeg alleen dat ALS je Verstappen kiest, dat niks te maken heeft met het feit dat ie Nederlander is.

NielsD

Simpel: Lewis. Kampioen. In de vorm van zijn leven en liet in de eerste bocht de gretigheid zien die Rosberg mist. Niet dat dit beslissend was, maar toch.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

FolkertE

Wolff (en Lauda ook geloof ik) willen met Hamilton prwten omdat ze toch wel vonden dat Hij iets te gretig was. Ben benieuwd wat ze dan willen doen. Vond de actie helemaal niet te ver gaan en precies goed. Minimaal contact en geen schade. Zo hoort het.

lieven

Ik heb op vettel gestemd!
Als 14de gestart en alles juist gedaan.
100% blijven geven tot de laatste meters!

Sphinx

Lastige keus weer:

- Max indrukwekkend met een STR tussen de snellere Merc auto's
- Vettel die zich geduldig opwerkt van 14 naar 3, en dan vooral de nadruk op geduldig (in zijn RBR wilde hij nog wel een de beuk erin gooien)
- Sainz die van 20 toch weer in de punten belandt.

Ik ga voor Max. Eerst Kimi kwaad krijgen en lekker knokken met Vettel op een halfnatte baan. Dan de beste worden van de Renault aangedreven auto's door Kvyat en Ricciardo in te pakken en ook nog de in theorie snellere Force India's voorblijven. Het hielp dat eerst Alonso en daarna Perez de boel wat ophielden, maar als je kunt moet je er ook staan. En dat lukte perfect
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Robbert65

Het is inderdaad een lastige dit keer, want Vettel was superieur in zijn Ferrari, maar ik heb dit keer (eindelijk eens) op Verstappen gestemd, want ik vind dat hij een klein wondertje verrichte met een vierde plek in een STR. En hij reed alsof het stikmakkelijk was, geen sporen van op of over de limiet rijden, geen incidenten, maar een mes door boter. Warm mes. Meesterlijk. Maar Vettel is een heel sterke tweede. of 1b.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Van Wijk

Citaat van: Robbert65 op 26 oktober 2015 - 15:52:48
Het is inderdaad een lastige dit keer, want Vettel was superieur in zijn Ferrari, maar ik heb dit keer (eindelijk eens) op Verstappen gestemd, want ik vind dat hij een klein wondertje verrichte met een vierde plek in een STR. En hij reed alsof het stikmakkelijk was, geen sporen van op of over de limiet rijden, geen incidenten, maar een mes door boter. Warm mes. Meesterlijk. Maar Vettel is een heel sterke tweede. of 1b.
Helemaal mee eens, Verstappen dus.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 25 oktober 2015 - 22:42:23
Citaat van: gloudiesaurus op 25 oktober 2015 - 22:30:39
Citaat van: Jehoentelaar op 25 oktober 2015 - 22:29:35
Was droog, toch?

Ik weet niet welke race jij gezien hebt?
Hoef het verder niet uit te leggen neem ik aan...

Nou nou, rustig aan zeg. Het regende niet dus hij reed niet in de regen. Of de baan nat of droog is, is een ander verhaal.

Dan was het nog steeds niet droog. Het regende alleen niet. Dus de vraag of je de race hebt gezien blijft overeind. :P

Wings

Citaat van: Fietser op 26 oktober 2015 - 08:56:18
Een lastige. Hamilton, Vettel, Verstappen? Ik ga toch maar voor de vorige, de nieuwe en de volgende (?) wereldkampioen: Hamilton dus. (Helaas, want ik mag hem niet zo.) Op droog weer superieur en zijn teamgenoot liet (weer eens) zien dat dat echt niet zo vanzelfsprekend is. Vettel ook geweldig, van achteruit gekomen, en ook hier weer liet zijn teamgenoot zien dat het anders kan. Verstappen: uitstekend, beheerst gereden en uitgekookt verdedigd. Sainz ook goed, leek mij net zo snel als de Nederlander, maar iets meer foutjes. Perez reed zoals we hem kennen: beetje in de luwte, maar sterk en had een goede verdediging t.o.v. Vettel. (Het is me totaal ontgaan hoe Verstappen voor Perez terechtkwam. Had mogelijk met de timing van hun pitstops te maken, want anders was het nog lastig geweest voor VES.) Speciale vermelding voor de McLaren-coureurs, ze deden opvallend leuk mee. Nog een speciale vermelding: de SC, grotendeels de regisseur van de show.
Maar overall: toch Hamilton.

Niet dat ik het geheel oneens bent maar Hamilton had eigenlijk helemaal geen al te beste race. Kwam goed weg maar schoof licht tegen Rosberg waardoor Rosberg naast de baan kwam. Was verder niet sneller dan Rosberg en verloor uiteindelijk het duel. Een Safety Car dichtte het gat van 10 seconden en door een stuurfout van Rosberg kreeg hij de overwinning in de schoot geworpen. Verder prima race hoor, alleen niet 'the best of all'.

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 26 oktober 2015 - 19:46:34
Citaat van: Jehoentelaar op 25 oktober 2015 - 22:42:23
Citaat van: gloudiesaurus op 25 oktober 2015 - 22:30:39
Citaat van: Jehoentelaar op 25 oktober 2015 - 22:29:35
Was droog, toch?

Ik weet niet welke race jij gezien hebt?
Hoef het verder niet uit te leggen neem ik aan...

Nou nou, rustig aan zeg. Het regende niet dus hij reed niet in de regen. Of de baan nat of droog is, is een ander verhaal.

Dan was het nog steeds niet droog. Het regende alleen niet. Dus de vraag of je de race hebt gezien blijft overeind. :P

You got me there... ;)

Jozef

Voor de tweede race op rij: Carlos Sainz. Van P20 naar P7 en natuurlijk kreeg hij daar veel hulp bij, maar hij heeft ook gevochten en deed dat uitstekend.