Round 16: United States Grand Prix, Circuit of the Americas

Gestart door Maikel0230, 22 oktober 2015 - 16:06:35

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2015 - 17:32:04
Citaat van: FolkertE op 27 oktober 2015 - 09:15:48
Qua ultieme snelheid doet hij niet veel onder voor Vettel. Hij is alleen niet constant genoeg, maakt fouten en rijd wat gefrustreerd rond (vandaar de fouten denk ik). Sainz, Max en Ricciardo zijn denk ik ook sneller ja, van Perez en Grosjean weet ik het niet.

Hij doet niet veel onder voor Vettel? Hij is structureel, in races en kwali, altijd langzamer. Haalt nooit het maximale uit zijn wagen. Hij is helemaal niet snel. Althans, wel F1-waardig snel uiteraard, maar hij legt absoluut geen snelheid aan de dag waarmee je je kan onderscheiden. Dit rijdt Felipe Massa ook.


Hm,


Ik moet je gelijk geven. Massa had ik ook graag zien vertrekken. Kimi deed nog mooie dingen in de Lotus, waardoor je eerdere artikel misplaatst leek. Maar met een -fikse- vertraging is je voorspelling toch weer uitgekomen.


Nee, Kimi zit in 2016 alleen maar om het stoeltje warm te houden voor een ander. Of dat Max Verstappen is, weet ik niet. Ik hoop het van wel [natuurlijk].

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2015 - 17:32:04
Citaat van: FolkertE op 27 oktober 2015 - 09:15:48
Qua ultieme snelheid doet hij niet veel onder voor Vettel. Hij is alleen niet constant genoeg, maakt fouten en rijd wat gefrustreerd rond (vandaar de fouten denk ik). Sainz, Max en Ricciardo zijn denk ik ook sneller ja, van Perez en Grosjean weet ik het niet.

Hij doet niet veel onder voor Vettel? Hij is structureel, in races en kwali, altijd langzamer. Haalt nooit het maximale uit zijn wagen. Hij is helemaal niet snel. Althans, wel F1-waardig snel uiteraard, maar hij legt absoluut geen snelheid aan de dag waarmee je je kan onderscheiden. Dit rijdt Felipe Massa ook.
Hij doet niet veel onder voor Vettel qua pure snelheid. Kimi kan vaak het tempo van Vettel heel goed volgen, maar daar blijft het bij. Dat is het enige wat ik wil zeggen. Over het hele weekend ( en vooral op zaterdag) doet hij heel veel onder voor Vettel en kan hij hem absoluut niet volgen. Over het hele jaar al helemaal niet.


Nou vind het toch wel een beetje pech dat hij wel in de muur komt en direct ook zijn auto beschadigd. Vettel had Zaterdag precies zo'n moment en beschadigd niks en dat heeft niks met talent of controle te maken. Voor het zelfde geld had Vettel ook schade aan de auto. Overigens wil ik Kimi helemaal niet vrij pleiten, want hij is de gene die een fout maakt. Maar toch vind ik dat er in dit soort gevallen wel degelijk kan worden geschaard onder het kopje pech.


0634

Citaat van: FolkertE op 27 oktober 2015 - 20:17:19
Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2015 - 17:32:04
Citaat van: FolkertE op 27 oktober 2015 - 09:15:48
Qua ultieme snelheid doet hij niet veel onder voor Vettel. Hij is alleen niet constant genoeg, maakt fouten en rijd wat gefrustreerd rond (vandaar de fouten denk ik). Sainz, Max en Ricciardo zijn denk ik ook sneller ja, van Perez en Grosjean weet ik het niet.

Hij doet niet veel onder voor Vettel? Hij is structureel, in races en kwali, altijd langzamer. Haalt nooit het maximale uit zijn wagen. Hij is helemaal niet snel. Althans, wel F1-waardig snel uiteraard, maar hij legt absoluut geen snelheid aan de dag waarmee je je kan onderscheiden. Dit rijdt Felipe Massa ook.
Hij doet niet veel onder voor Vettel qua pure snelheid. Kimi kan vaak het tempo van Vettel heel goed volgen, maar daar blijft het bij. Dat is het enige wat ik wil zeggen. Over het hele weekend ( en vooral op zaterdag) doet hij heel veel onder voor Vettel en kan hij hem absoluut niet volgen. Over het hele jaar al helemaal niet.


Nou vind het toch wel een beetje pech dat hij wel in de muur komt en direct ook zijn auto beschadigd. Vettel had Zaterdag precies zo'n moment en beschadigd niks en dat heeft niks met talent of controle te maken. Voor het zelfde geld had Vettel ook schade aan de auto. Overigens wil ik Kimi helemaal niet vrij pleiten, want hij is de gene die een fout maakt. Maar toch vind ik dat er in dit soort gevallen wel degelijk kan worden geschaard onder het kopje pech.

Snap echt totaal niet hoe een eigen fout pech kan zijn. Sorry.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2015 - 20:31:37
Citaat van: FolkertE op 27 oktober 2015 - 20:17:19
Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2015 - 17:32:04
Citaat van: FolkertE op 27 oktober 2015 - 09:15:48
Qua ultieme snelheid doet hij niet veel onder voor Vettel. Hij is alleen niet constant genoeg, maakt fouten en rijd wat gefrustreerd rond (vandaar de fouten denk ik). Sainz, Max en Ricciardo zijn denk ik ook sneller ja, van Perez en Grosjean weet ik het niet.

Hij doet niet veel onder voor Vettel? Hij is structureel, in races en kwali, altijd langzamer. Haalt nooit het maximale uit zijn wagen. Hij is helemaal niet snel. Althans, wel F1-waardig snel uiteraard, maar hij legt absoluut geen snelheid aan de dag waarmee je je kan onderscheiden. Dit rijdt Felipe Massa ook.
Hij doet niet veel onder voor Vettel qua pure snelheid. Kimi kan vaak het tempo van Vettel heel goed volgen, maar daar blijft het bij. Dat is het enige wat ik wil zeggen. Over het hele weekend ( en vooral op zaterdag) doet hij heel veel onder voor Vettel en kan hij hem absoluut niet volgen. Over het hele jaar al helemaal niet.


Nou vind het toch wel een beetje pech dat hij wel in de muur komt en direct ook zijn auto beschadigd. Vettel had Zaterdag precies zo'n moment en beschadigd niks en dat heeft niks met talent of controle te maken. Voor het zelfde geld had Vettel ook schade aan de auto. Overigens wil ik Kimi helemaal niet vrij pleiten, want hij is de gene die een fout maakt. Maar toch vind ik dat er in dit soort gevallen wel degelijk kan worden geschaard onder het kopje pech.

Snap echt totaal niet hoe een eigen fout pech kan zijn. Sorry.
De fout is ook geen pech, de gevolgen wel.

0634

Nee. Muren staan daar. Soms een vangrail. Bandenstapels. Heeft niks met pech te maken. Als je een flinke fout maakt zoals dit, is iets raken een compleet logisch gevolg. Kvyat had ook geen pech dat hij toevallig in een muur ketste, hij deed zelf dom.

Van Wijk

Wellicht een overbodige reactie: Jeroen heeft het over Kimi als racer op basis van rij kunsten en prestaties. Folkert heeft het over Kimi als persoonlijkheid.
Ik kan jullie beide volgen waarbij ik moet zeggen dat ik persoonlijk helaas ook een grote fan ben van Kimi om zijn persoonlijkheid. ( een beetje James Hunt achtig ).
Heerlijk toch, dat een rijder zijn emoties laat zien, of juist niet.
Dat hij plaats moet gaan maken voor een volgende Hunt, Senna,Mansell,Irvine qua karakter is duidelijk.

Wings

Dat laat onverlet dat het geen pech is dat er een muur staat.

0634

Laat Raikkonen emoties zien dan? Wanneer dan?

En hoezo is hij James Hunt-achtig? Dat hoor ik vaker maar snap ik nooit. Hunt was ontzettend extravert, hield van glamour en van veel aandacht. Kimi is meer dan welke rijder dan ook introvert en mijdt het liefst alle journo's.

Ik vind Raikkonen wel een authentieke jongen, hij is zoals we hem zien. Hij is daarin ook een bepaald karakter zoals je niet zo vaak meer ziet. In die zin kan ik hem zeker wel waarderen. Maar op Hunt lijkt hij in niets. 

Overigens denk ik dat Verstappen wel eens een waar karakter kan zijn. Zoals Hamilton dat overigens ook is. Die is trouwens veel meer zoals Hunt.

Wings

Ik zie die overeenkomsten wel weer. Niet zozeer qua persoonlijkheid, wel qua beleving. Verder moet ik wel lachen om de uitspraak dat Kimi zijn emoties toen. Nooit zo hard gelachen toen hij zei 'gappy' te zijn dat hij wereldkampioen was. Met een monotone stem zonder ook maar een spier te verrekken.

0634

Qua beleving wel, maar het ging om persoonlijkheid. En qua persoonlijkheid verhoudt Hunt zich tot Raikkonen als zwart tot wit. Totale tegenpolen.

Wings

Ik denk niet dat ik nu twee rijders kan benoemen met een groter contrast in persoonlijkheid.

0634


0634

Ook in Mexico staat er komend weekend veel regen op het menu

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 26 oktober 2015 - 12:04:21
Citaat van: Perton op 26 oktober 2015 - 11:49:40
Volgens mij bedoelt lieven dat meerdere coureurs van de baan vlogen, maar dat bij Kimi de pech was dat hij tegen een bord aankwam ipv over een stuk asfalt reed, niet zozeer dat het uitstapje zelf pech is. Nuja daar heeft lieven niet zo heel erg ongelijk, maar je kan je dan ook gaan afvragen waarom andere coureurs uit de borden wisten te blijven.

Fouten zijn niet erg, maar dan moet je wel sainz, Verstappen of Nasr heten. Die mogen er zoveel maken.

Waarom mogen Verstappen/ Sainz/ Nasr er zoveel maken? Omdat het debutanten zijn?
Aangezien meerdere mensen me niet goed snapten: ik bedoelde inderdaad dat de debutanten best veel fouten mogen inderdaad. Natuurlijk mag je ze best bekritiseren, maar in mijn ogen betekent het niet meteen dat ze hun stoeltje niet waard zijn, en in het geval van Raikkonen vind ik dat bijvoorbeeld wel, dat je die kritiek mag leveren.