Round 16: United States Grand Prix, Circuit of the Americas

Gestart door Maikel0230, 22 oktober 2015 - 16:06:35

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: lieven op 26 oktober 2015 - 07:25:38
Citaat van: Wings op 26 oktober 2015 - 05:32:12
Citaat van: Maikel0230 op 25 oktober 2015 - 22:53:30
Citaat van: Pancake Shield op 25 oktober 2015 - 22:51:48
Nja, die fout die hij maakte in de race dat hij dat Rolex-bord bijna in 2en vouwde. Dat is voor mij meer bewijs dat Raikkonen gewoon klaar moet zijn met de F1. Wat doet hij daar nog? In zijn goede tijd, maakte de Fin zulke fouten niet.

Hij vergat daarbij ook gewoon even dat een F1 wagen ook een 'reverse gear' heeft voor dit soort situaties.

Dan graaf je je in.

Kimi was goed aan het rijden.
Enkel max zat tussen hem en Vettel.

Hij had gewoon de pech dat hij tegen dat bord aan vloog.
Bijna elke driver heeft wel een of meerdere fouten gemaakt.
Hem dus gaan afrekenen op deze race vind ik er over.

M'n kan discussiëren of hij niet gewoon moest stoppen toen hij tegen het bord stond.
Maar hij is losgekomen en had hij dan nog in de top 5 geraakt (realistisch) dan had iedereen vol lof over hem gesproken.
Nu had hij enkel de pech dat zijn remmen oververhit geraakt zijn door die crash.

Nah pech dat hij tegen dat bord aan vloog? Het was gewoon een driver error.
En die fouten zie ik Kimi teveel maken, is niet erg als hij de snelheid had, maar dat heeft hij ook niet.
Dit is een andere Kimi dan die van 2/3 jaar terug...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Volgens mij bedoelt lieven dat meerdere coureurs van de baan vlogen, maar dat bij Kimi de pech was dat hij tegen een bord aankwam ipv over een stuk asfalt reed, niet zozeer dat het uitstapje zelf pech is. Nuja daar heeft lieven niet zo heel erg ongelijk, maar je kan je dan ook gaan afvragen waarom andere coureurs uit de borden wisten te blijven.

Fouten zijn niet erg, maar dan moet je wel sainz, Verstappen of Nasr heten. Die mogen er zoveel maken.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 26 oktober 2015 - 11:49:40
Volgens mij bedoelt lieven dat meerdere coureurs van de baan vlogen, maar dat bij Kimi de pech was dat hij tegen een bord aankwam ipv over een stuk asfalt reed, niet zozeer dat het uitstapje zelf pech is. Nuja daar heeft lieven niet zo heel erg ongelijk, maar je kan je dan ook gaan afvragen waarom andere coureurs uit de borden wisten te blijven.

Fouten zijn niet erg, maar dan moet je wel sainz, Verstappen of Nasr heten. Die mogen er zoveel maken.

Waarom mogen Verstappen/ Sainz/ Nasr er zoveel maken? Omdat het debutanten zijn?

Nah ik vond Kimi niet best. Eerst zeiken over de radio en daarna een fout maken.
Kimi in zijn beste jaren was een andere Kimi...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Grappig feitje nog: Tot voor deze race heeft Vettel 96 rondes aan de leiding gereden en Hamilton maar 48 (of iets in die richting.) Volgens mij heeft Hamilton ondanks 3 overwinningen tegen 1 overwinning van Vettel, nog steeds niet de meeste rondes aan de leiding gereden. l,+\=

lieven

Citaat van: gloudiesaurus op 26 oktober 2015 - 12:04:21
Citaat van: Perton op 26 oktober 2015 - 11:49:40
Volgens mij bedoelt lieven dat meerdere coureurs van de baan vlogen, maar dat bij Kimi de pech was dat hij tegen een bord aankwam ipv over een stuk asfalt reed, niet zozeer dat het uitstapje zelf pech is. Nuja daar heeft lieven niet zo heel erg ongelijk, maar je kan je dan ook gaan afvragen waarom andere coureurs uit de borden wisten te blijven.

Fouten zijn niet erg, maar dan moet je wel sainz, Verstappen of Nasr heten. Die mogen er zoveel maken.

Waarom mogen Verstappen/ Sainz/ Nasr er zoveel maken? Omdat het debutanten zijn?

Nah ik vond Kimi niet best. Eerst zeiken over de radio en daarna een fout maken.
Kimi in zijn beste jaren was een andere Kimi...

True dat dit niet meer de Kimi is van enkele jaren geleden.

Maar vergeet niet dat de regie kiest wat we horen van team radio.
Ik veronderstel dat zulke uitspraken wel regelmatig gebeuren.

En ik heb elke rijder fouten zien maken.
Branden we nico af omdat hij een stuurfout maakte en daardoor de overwinning kwijt was?
Kvyat hetzelfde, ook een fout gemaakt en uit de race. Ik hoor ook niemand over hem reutelen.
En zo kan je over bijna elke rijder wel iets zeggen.

Het waren zeer moeilijke omstandigheden.
Iedereen kon zomaar foutjes maken waardoor hun race gedaan was. (8 rijders die zijn uitgevallen bewijst dit)


0634

Citaat van: lieven op 26 oktober 2015 - 07:25:38
Citaat van: Wings op 26 oktober 2015 - 05:32:12
Citaat van: Maikel0230 op 25 oktober 2015 - 22:53:30
Citaat van: Pancake Shield op 25 oktober 2015 - 22:51:48
Nja, die fout die hij maakte in de race dat hij dat Rolex-bord bijna in 2en vouwde. Dat is voor mij meer bewijs dat Raikkonen gewoon klaar moet zijn met de F1. Wat doet hij daar nog? In zijn goede tijd, maakte de Fin zulke fouten niet.

Hij vergat daarbij ook gewoon even dat een F1 wagen ook een 'reverse gear' heeft voor dit soort situaties.

Dan graaf je je in.

Kimi was goed aan het rijden.
Enkel max zat tussen hem en Vettel.

Hij had gewoon de pech dat hij tegen dat bord aan vloog.
Bijna elke driver heeft wel een of meerdere fouten gemaakt.
Hem dus gaan afrekenen op deze race vind ik er over.

M'n kan discussiëren of hij niet gewoon moest stoppen toen hij tegen het bord stond.
Maar hij is losgekomen en had hij dan nog in de top 5 geraakt (realistisch) dan had iedereen vol lof over hem gesproken.
Nu had hij enkel de pech dat zijn remmen oververhit geraakt zijn door die crash.

Wat een flauwekul. Als je hem niet wil afrekenen op de fout gisteren, kan je hem afrekenen op de fout twee weken terug. Hij rijdt al maanden belazerd. Kan op geen enkele manier Vettel benaderen, maakt fouten bij de vleet, heeft geen zelfkritiek (zie ongeluk met Bottas laatste). Er is niets dat een langer verblijf bij Ferrari nog rechtvaardigd, Raikkonen is in niets meer de kampioen die hij toch al nooit echt is geweest.

0634

Citaat van: Perton op 26 oktober 2015 - 11:49:40
Volgens mij bedoelt lieven dat meerdere coureurs van de baan vlogen, maar dat bij Kimi de pech was dat hij tegen een bord aankwam ipv over een stuk asfalt reed, niet zozeer dat het uitstapje zelf pech is. Nuja daar heeft lieven niet zo heel erg ongelijk, maar je kan je dan ook gaan afvragen waarom andere coureurs uit de borden wisten te blijven.

Fouten zijn niet erg, maar dan moet je wel sainz, Verstappen of Nasr heten. Die mogen er zoveel maken.

Waarom mogen zij die wel maken dan? Bedoel je dat we met twee maten meten of zoiets?

Jehoentelaar

Voor allen was het praktisch de eerste keer dat ze een weekend hadden onder deze omstandigheden. Dan is een foutje op zich wel verklaarbaar. Iemand die sinds 2001 meedoet kun je er wat dat betreft meer op aankijken. Anderzijds: als je het tot F1 hebt geschopt kun je er altijd op worden aangekeken als je wat fout doet.

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

lieven

Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2015 - 17:20:19
Citaat van: lieven op 26 oktober 2015 - 07:25:38
Citaat van: Wings op 26 oktober 2015 - 05:32:12
Citaat van: Maikel0230 op 25 oktober 2015 - 22:53:30
Citaat van: Pancake Shield op 25 oktober 2015 - 22:51:48
Nja, die fout die hij maakte in de race dat hij dat Rolex-bord bijna in 2en vouwde. Dat is voor mij meer bewijs dat Raikkonen gewoon klaar moet zijn met de F1. Wat doet hij daar nog? In zijn goede tijd, maakte de Fin zulke fouten niet.

Hij vergat daarbij ook gewoon even dat een F1 wagen ook een 'reverse gear' heeft voor dit soort situaties.

Dan graaf je je in.

Kimi was goed aan het rijden.
Enkel max zat tussen hem en Vettel.

Hij had gewoon de pech dat hij tegen dat bord aan vloog.
Bijna elke driver heeft wel een of meerdere fouten gemaakt.
Hem dus gaan afrekenen op deze race vind ik er over.

M'n kan discussiëren of hij niet gewoon moest stoppen toen hij tegen het bord stond.
Maar hij is losgekomen en had hij dan nog in de top 5 geraakt (realistisch) dan had iedereen vol lof over hem gesproken.
Nu had hij enkel de pech dat zijn remmen oververhit geraakt zijn door die crash.

Wat een flauwekul. Als je hem niet wil afrekenen op de fout gisteren, kan je hem afrekenen op de fout twee weken terug. Hij rijdt al maanden belazerd. Kan op geen enkele manier Vettel benaderen, maakt fouten bij de vleet, heeft geen zelfkritiek (zie ongeluk met Bottas laatste). Er is niets dat een langer verblijf bij Ferrari nog rechtvaardigd, Raikkonen is in niets meer de kampioen die hij toch al nooit echt is geweest.

ik geef je gelijk dat hij over zijn top is.
Maar je wordt niet zomaar F1 kampioen.
Ik heb Hem dit seizoen idd domme acties zien doen, maar ik heb nog meer materiaal problemen gezien bij hem dit seizoen.
Hij had bv nu ook weer drs problemen.

En yet again had die actie 2 weken geleden gelukt dan was hij een held.

ok hij is geen kampioen meer, maar ik heb wel het gevoel dat hij veel zwaarder wordt afgerekend dan andere rijders.

FolkertE

Ik heb het gevoel dat Kimi helemaal niet met deze wagens over weg kan of wilt. Ze ze allemaal weer in de autos van 07 of 03 en hij zal beter presteren.
Hij is zelfde soort rijder als Hamilton,  maar dan 1 of 2 klasse minder en kan niet aan passen.
Verder was de fout stom natuurlijk,  maar de muur was pech. Kennelijk lag daar een moeilijk zichtbare stroom water. Hamilton,  Vettel,  Kvyatt,  Max en Ricciardo zijn daar geloof ik ook allemaal van de baan geschoten.

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 26 oktober 2015 - 00:56:15
Hulkenberg overigs niet in fout. De voorvleugel was de oorzaak van de crash.

http://www.f1fanatic.co.uk/2015/10/25/hulkenberg-cleraed-over-ricciardo-crash-after-front-wing-fault-discovered/

Dat laat onverlet dat hij laat remt (of even snel op vuil waardoor hij doorschiet). Het probleem was er dus al langer.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 26 oktober 2015 - 17:43:35
Voor allen was het praktisch de eerste keer dat ze een weekend hadden onder deze omstandigheden. Dan is een foutje op zich wel verklaarbaar. Iemand die sinds 2001 meedoet kun je er wat dat betreft meer op aankijken. Anderzijds: als je het tot F1 hebt geschopt kun je er altijd op worden aangekeken als je wat fout doet.

Dat doen we dan ook. Blijft merkwaardig dat een kampioen die uitkomt voor Ferrari zijn Ferrari in de muur parkeert en aan de gevolgen uitvalt daar waar debutanten niks onder doen in de race en in de punten finishen. Bovendien betreft het geen incidenteel en zeldzaam foutje.

Wings

Citaat van: FolkertE op 26 oktober 2015 - 19:16:39
Ik heb het gevoel dat Kimi helemaal niet met deze wagens over weg kan of wilt. Ze ze allemaal weer in de autos van 07 of 03

Als ik niet mee ontwikkel en mij voortdurend aanpas aan de stand der techniek denk ik dat mijn werkgever afscheid van mij neemt.

0634

Citaat van: lieven op 26 oktober 2015 - 18:22:51
ik geef je gelijk dat hij over zijn top is.
Maar je wordt niet zomaar F1 kampioen.
Ik heb Hem dit seizoen idd domme acties zien doen, maar ik heb nog meer materiaal problemen gezien bij hem dit seizoen.
Hij had bv nu ook weer drs problemen.

En yet again had die actie 2 weken geleden gelukt dan was hij een held.

ok hij is geen kampioen meer, maar ik heb wel het gevoel dat hij veel zwaarder wordt afgerekend dan andere rijders.

Ik had het geen flauwekul moeten noemen, overigens, sorry. Jouw mening is uiteraard geen flauwekul.

Alleen vind ik het raar dat we hem niet op deze fout alleen mogen beoordelen, terwijl hij twee weken eerder ook al zwaar in de fout ging en op alle fronten het aflegt tegen Vettel. Dan heeft toch niemand het over 1 fout? Er is genoeg waar we hem op af kunnen rekenen.

Ik heb het nooit een groots kampioen gevonden, al vond ik hem in zijn McLaren jaren prima. Maar tegenwoordig is het bijna lachwekkend, zeker met dat debiele commentaar op Bottas en Verstappen recent. De man is niet goed, denk ik dan.

De man is geen schim van een kampioen, de man heeft niets meer te zoeken bij een topteam in de F1. En dat heeft niks te maken met een enkele fout.