Round 16: United States Grand Prix, Circuit of the Americas

Gestart door Maikel0230, 22 oktober 2015 - 16:06:35

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Jammer dat het straks droog is. Ik durf te wedden dat alle marshalls nu al met een fohn de baan zo droog mogelijk proberen te maken.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Citaat van: Pancake Shield op 25 oktober 2015 - 16:02:47
Wat een verschrikkelijke klucht is dit zeg...rij dan gewoon niet in Q3.

En over Rosberg, Rosberg is toch echt wel een beetje een komisch figuur geworden over de boordradio. "Ja, waarom rijden we nog?" Een beetje coureur snapt wel dat ze bezig blijven om rondjes te rijden. "Nico we blijven rijden, dan komen we straks goed uit" (of zoiets). "Waarom?! Wat bedoelen jullie ermee? Wat bedoelen jullie ermee?" (dit is gewoon paniekerig reageren van Rosberg) En zo zijn er nog talloze voorbeelden dit jaar. Ze zouden daar met Rosberg eens rond de tafel moeten gaan zitten.

Welke voorbeelden nog meer dan? Rosberg komt namelijk allesbehalve dom over. Zeker op technisch vlak niet (dit heb ik niet gehoord, dus geen mening over).

Perton

Bij mij op de universiteit lopen ook genoeg mensen rond die prima kunnen leren, maar op ander vlakken niet logisch kunnen nadenken en bepaalde inzichten missen. Dus dat Rosberg technisch erg begaafd is (was hij niet ingeloot voor een prominente engineering-studie in Engeland, of was dat een andere coureur?) maakt hem natuurlijk niet op élk vlak intelligent. En ik heb dit jaar toch het idee gekregen dat als hem niet alles wordt voorgekauwd door zijn engineer, hij wat moeite heeft met zelf rustig en kalm blijven, en logisch nadenken. Ik noemde dat in mijn eerdere post dom, maar daar mag van mij ook best een andere term aan worden gegeven.

Wings

Citaat van: Jeroen op 25 oktober 2015 - 16:29:59
Citaat van: Pancake Shield op 25 oktober 2015 - 16:02:47
Wat een verschrikkelijke klucht is dit zeg...rij dan gewoon niet in Q3.

En over Rosberg, Rosberg is toch echt wel een beetje een komisch figuur geworden over de boordradio. "Ja, waarom rijden we nog?" Een beetje coureur snapt wel dat ze bezig blijven om rondjes te rijden. "Nico we blijven rijden, dan komen we straks goed uit" (of zoiets). "Waarom?! Wat bedoelen jullie ermee? Wat bedoelen jullie ermee?" (dit is gewoon paniekerig reageren van Rosberg) En zo zijn er nog talloze voorbeelden dit jaar. Ze zouden daar met Rosberg eens rond de tafel moeten gaan zitten.

Welke voorbeelden nog meer dan? Rosberg komt namelijk allesbehalve dom over. Zeker op technisch vlak niet (dit heb ik niet gehoord, dus geen mening over).

Zo dom was het ook niet. Eerder werd verteld dat er meer water viel en had het geen schijn dat de baan sneller zou worden. Dat een moment later blijkt dat dit wel kan, kan Rosberg niet weten. Nogal wiedes dat hij navraagt wat ze nog buiten doen. Laatste wat je wil is dat je met die auto de rondte in gaat.

Pancake Shield

Rosberg vraagt bijna bij iedere scheet assistentie of uitleg vanuit de pitstraat. Ik geloof dat in Silverstone (of wellicht ook in Spa) hij ook weer een paar keer over de radio kwam met: "Ja, wat moet ik nu doen?" Nu kan het best zijn, dat ze iedere keer vanuit de regie alleen maar de radio van Rosberg laten horen. Maar het is vaak Rosberg met de jammerende moment in de trend van 'ik weet niet meer wat ik moet doen, help me'. Overigens ook nu weer in Q2.  Rosberg gaat daar nog zeker last van krijgen volgend jaar.

En om het maar heel even on topic te houden over deze race. Met name de vraag: 'wat doen we nog buiten' was gewoon een minder slimme. Oke, ik snap als je bij wijze van spreke alleen rondzeilt op de baan, dat je daar vragen bij stelt. Maar buiten Sainz was daadwerkelijk iedereen op de baan. Rosberg zou dat toch gemerkt moeten hebben en conclusies er aangetrokken kunnen hebben. Maar wat ik zeg het lijkt wel alsof hij overal assistentie bij nodig heeft.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 25 oktober 2015 - 18:23:18
Rosberg vraagt bijna bij iedere scheet assistentie of uitleg vanuit de pitstraat. Ik geloof dat in Silverstone (of wellicht ook in Spa) hij ook weer een paar keer over de radio kwam met: "Ja, wat moet ik nu doen?" Nu kan het best zijn, dat ze iedere keer vanuit de regie alleen maar de radio van Rosberg laten horen. Maar het is vaak Rosberg met de jammerende moment in de trend van 'ik weet niet meer wat ik moet doen, help me'. Overigens ook nu weer in Q2.  Rosberg gaat daar nog zeker last van krijgen volgend jaar.

Die indruk heb ik niet echt. Ook niet dat Rosberg bovengemiddeld in paniek raakt of zo.

CitaatEn om het maar heel even on topic te houden over deze race. Met name de vraag: 'wat doen we nog buiten' was gewoon een minder slimme. Oke, ik snap als je bij wijze van spreke alleen rondzeilt op de baan, dat je daar vragen bij stelt. Maar buiten Sainz was daadwerkelijk iedereen op de baan. Rosberg zou dat toch gemerkt moeten hebben en conclusies er aangetrokken kunnen hebben. Maar wat ik zeg het lijkt wel alsof hij overal assistentie bij nodig heeft.

Mwa, het is een beetje willen prijsschieten heb ik het idee. Ten eerste wist Rosberg niet dat Q3 wellicht niet verreden zou worden en viel er meer water aldus de laatste berichten. Dat je dan even verifieert bij het team is niet zo heel gek. Ik vind de kritiek op Rosberg vanwege zijn vraag over de boordradio dan ook zwáár overdreven. 

Perton

Ik vind het raar dat wij als fans wel wisten dat Q2 en Q3 mogelijk niet zouden doorgaan, maar dat de coureurs dat niet wisten. Dat lijkt me vrij essentiële informatie bij het ingaan van de kwalificatie. Als Rosberg die informatie niet heeft gekregen, is Mercedes wel een bijzonder matig team qua communicatie naar de coureurs toe en je kan van Mercedes veel zeggen, maar zo'n simpele fout zouden ze toch echt niet maken lijkt me.

Wings

Tot op de laatste seconde was er niks zeker. Mercedes kwam zelfs nog naar buiten op de seconde dat Q3 werd afgelast. Bovendien is het natuurlijk ook raar dat wanneer er minder water ligt, de baan sneller wordt, Q3 niet doorgaat.

Perton


0634

Citaat van: Wings op 25 oktober 2015 - 17:57:52
Citaat van: Jeroen op 25 oktober 2015 - 16:29:59
Citaat van: Pancake Shield op 25 oktober 2015 - 16:02:47
Wat een verschrikkelijke klucht is dit zeg...rij dan gewoon niet in Q3.

En over Rosberg, Rosberg is toch echt wel een beetje een komisch figuur geworden over de boordradio. "Ja, waarom rijden we nog?" Een beetje coureur snapt wel dat ze bezig blijven om rondjes te rijden. "Nico we blijven rijden, dan komen we straks goed uit" (of zoiets). "Waarom?! Wat bedoelen jullie ermee? Wat bedoelen jullie ermee?" (dit is gewoon paniekerig reageren van Rosberg) En zo zijn er nog talloze voorbeelden dit jaar. Ze zouden daar met Rosberg eens rond de tafel moeten gaan zitten.

Welke voorbeelden nog meer dan? Rosberg komt namelijk allesbehalve dom over. Zeker op technisch vlak niet (dit heb ik niet gehoord, dus geen mening over).

Zo dom was het ook niet. Eerder werd verteld dat er meer water viel en had het geen schijn dat de baan sneller zou worden. Dat een moment later blijkt dat dit wel kan, kan Rosberg niet weten. Nogal wiedes dat hij navraagt wat ze nog buiten doen. Laatste wat je wil is dat je met die auto de rondte in gaat.

Helder. Klinkt logisch.

Pancake Shield

Citaat van: Wings op 25 oktober 2015 - 18:35:39
Mwa, het is een beetje willen prijsschieten heb ik het idee. Ten eerste wist Rosberg niet dat Q3 wellicht niet verreden zou worden en viel er meer water aldus de laatste berichten. Dat je dan even verifieert bij het team is niet zo heel gek. Ik vind de kritiek op Rosberg vanwege zijn vraag over de boordradio dan ook zwáár overdreven.

Het rare is dat eigenlijk alle commentatoren, fans en zelfs verschillende teams (ik geloof dat ik een McLaren-boordradio erover gehoord heb) zeiden dat de kans groot was dat Q1 de enige sessie zou zijn. Nogmaals dat kan inderdaad zijn vanuit extreem slechte communicatie vanuit Mercedes (dat heb idee heb ik sowieso wel vaker bij Mercedes). Maar dan nog lijkt mij dat een rijder zich daar toch wel mee bezig moet houden. Het is ook niet echt dat hij de enige was die op dat moment op de baan was. Misschien heeft Rosberg qua dat niet het inzicht op de weersomstandigheden etc, dat kan ook.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Natuurlijk was de kans aanwezig dat Q3 niet zou plaatsvinden. Alleen is het toch raar dat wanneer er méér water valt de baan dus langzamer wordt, Q3 komt te vervallen, jij dan moet buiten blijven. Ik kan me voorstellen dat je dan even checkt wat de status is. Meer moet er niet van worden gemaakt.

Wings

Citaat van: Perton op 25 oktober 2015 - 18:58:29
Waar heb ik het in mijn post over zekerheden?

Wat voegt het dan toe om te plaatsen dat de fans wisten dat Q2 en Q3 zou kunnen komen te vervallen? De actualiteit is bepalend.

Perton

Citaat van: Wings op 25 oktober 2015 - 19:12:44
Citaat van: Perton op 25 oktober 2015 - 18:58:29
Waar heb ik het in mijn post over zekerheden?

Wat voegt het dan toe om te plaatsen dat de fans wisten dat Q2 en Q3 zou kunnen komen te vervallen? De actualiteit is bepalend.
As usual snap ik totaal niet welk punt je concreet wilt maken, dus ik laat het hierbij.

Wings

De vraag van Rosberg kan alleen maar dom zijn als hij op dat moment wist wat de status was en wat zou gebeuren daarna. Het was dus niet zo dat iemand met een hengel aan het water stond en Rosberg vroeg of hij aan het vissen was.