Round 16: United States Grand Prix, Circuit of the Americas

Gestart door Maikel0230, 22 oktober 2015 - 16:06:35

« vorige - volgende »

Maikel0230


Officiele naam GP: 2015 United States Grand Prix
Baan: Circuit of the Americas
locatie: Austin, Texas, Verenigde Staten van Amerika(USA )
Baanlengte: 5.513 km
Raceafstand: 56 rondes, 308,405 km
Ronde Reccord: 1:39.347 - Sebastian Vettel (2012, Red Bull Racing)
Winnaar 2014: Lewis Hamilton - Mercedes AMG Petronas F1 Team
Snelste Ronde 2014: 1:41.379 - Sebastian Vettel - Infiniti Red Bull Racing



Vrijdag 23 november
VT1   17:00 - 18:30
VT2   21:00 - 22:30

Zat 24 november
VT3   17:00 - 18:00
Qua   20:00

Zon 25 november
Race   20:00

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Maikel0230

https://twitter.com/f1tommy/status/657072413696524288/photo/1

Wordt een interessant weekend als dit een realistische voorspelling blijkt te zijn. Maar goed ik leg me er al op voorhand bij neer dat het zondag kurkdroog zal zijn, naar goede traditie. ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Ahh, je was me voor. Maar bedankt, kunnen we eindelijk weer beetje lullen.

Kan een hele mooie race worden, als het inderdaad een regen race of zelfs weekend word. Ik hoop op een Vetteltje alla Monza 2008. Goed racen, beetje geluk hebben met het weer en top rijders die achteraan starten. Wie weet.

http://www.weeronline.nl/Noord-Amerika/Verenigde-Staten/Austin/3968261

En van de week mijn nieuwe KPN pakket binnen gehad, dus ik kan eindelijk weer eens goed live een race kijken na een half jaar.

Sphinx

Waar ze wel bang voor zijn is dat "een nat weekend" kan veranderen in "een weekend met overstromingsgevaar".
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Leuk circuit, een van de betere Tilke-creaties.
En een race met een buitje regen zou eindelijk eens leuk zijn!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton


gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 22 oktober 2015 - 18:11:34
Citaat van: gloudiesaurus op 22 oktober 2015 - 17:01:24
Leuk circuit, een van de betere Tilke-creaties.
het is dan ook geen tilke-creatie

Jawel hoor:

CitaatTilke secured the contracts to design many high-profile new world circuits from scratch, mainly in Asia but also in eastern Europe. He designed Sepang International Circuit, Bahrain International Circuit, Shanghai International Circuit, Istanbul Park Racing Circuit, Valencia Street Circuit, Marina Bay Street Circuit, Yas Marina Circuit, Korea International Circuit and the Buddh International Circuit in India.[1] Tilke has also designed the new Circuit of the Americas in Austin, Texas, where F1 made its return to the United States in 2012. Tilke's latest design includes Sochi Autodrom which hosted its first race in 2014 with the debut of Russia in F1.

Zie ook: http://adamcooperf1.com/2010/05/26/tilke-designing-austin-track-site-already-purchased/
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Op de wiki van het circuit zelf staat weer iets anders.

janke

Citaat van: Sphinx op 22 oktober 2015 - 16:25:39
Waar ze wel bang voor zijn is dat "een nat weekend" kan veranderen in "een weekend met overstromingsgevaar".

Dus weinig rijden in de VT's.
Some things are too important to be left in the past.

Pancake Shield

Ik heb sowieso de laatste jaren eigenlijk het idee, dat zodra er bij wijze van spreke iemand op de baan pist dat er dan al een rode vlag wordt uitgehangen. Ik zeg niet dat ze onder kletsnatte omstandigheden hun levens moeten gaan wagen, maar met een klein beetje regen valt toch wel te leven?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Sphinx

Citaat van: gloudiesaurus op 22 oktober 2015 - 20:53:26
Citaat van: Perton op 22 oktober 2015 - 18:11:34
Citaat van: gloudiesaurus op 22 oktober 2015 - 17:01:24
Leuk circuit, een van de betere Tilke-creaties.
het is dan ook geen tilke-creatie

Jawel hoor:



Toch heeft Perton gelijk. Tilke was weliswaar nauw betrokken bij de realisatie (moet ook wel, want hij is de door de FIA gecertificeerde architect) maar hij heeft het ontwerp niet gedaan, dat waren Tavo Hellmund en Kevin Schwantz.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

0634

Citaat van: Sphinx op 22 oktober 2015 - 22:34:33
Citaat van: gloudiesaurus op 22 oktober 2015 - 20:53:26
Citaat van: Perton op 22 oktober 2015 - 18:11:34
Citaat van: gloudiesaurus op 22 oktober 2015 - 17:01:24
Leuk circuit, een van de betere Tilke-creaties.
het is dan ook geen tilke-creatie

Jawel hoor:



Toch heeft Perton gelijk. Tilke was weliswaar nauw betrokken bij de realisatie (moet ook wel, want hij is de door de FIA gecertificeerde architect) maar hij heeft het ontwerp niet gedaan, dat waren Tavo Hellmund en Kevin Schwantz.

Dat is niet zoals ik het begrijp.

Hellmund en Schwantz kwamen alleen op de proppen met een idee over hoe ze de baan wilden hebben, een stukje eau rouge, een stukje maggots en becketts, een paar klassieke bochten. Veel meer dan dat was het niet.

De mannen van Tilke hebben dat idee verder doorgezet naar een heus ontwerp. Dus was mij betreft is het gewoon een Tilke-creatie, of ik moet het verkeerd begrepen hebben.

http://www.f1fanatic.co.uk/f1-information/going-to-a-race/circuit-americas-track-information/
http://www.f1fanatic.co.uk/2013/10/22/christian-epp-tilke-interview/
 

Matthijs

Ik weet het ook niet meer. Ik ga uit van een samenwerking tussen Tilke, Hellmund en Schwantz.

Overigens heeft het circuit alles weg van een Tilkedrome, lange rechte stukken met daarvoor en daarna een (te) krappe bocht, 20 of meer bochten (belachelijk), geometrische vormen (alhoewel meer vloeiend dan andere creaties). Wel een van de betere Tilkedromes overigens.

Jehoentelaar

Best een leuke baan. Compleet van de gekke dat het tegelijk valt met NASCAR op Talladega, maar dat is een andere discussie.

Perton

Niet zo gek met 492 nascar races per jaar. Dan kan je moeilijk anders. Lijkt me in dat opzicht zinniger dat nascar zich voor dat ene weekend aanpast dan dat de f1 dat zeldzame weekendje vrij moet uitkiezen. In theorie dan, want qua historie gaat nascar dat natuurlijk niet doen