Round 16: United States Grand Prix, Circuit of the Americas

Gestart door Maikel0230, 22 oktober 2015 - 16:06:35

« vorige - volgende »

Pancake Shield

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock


Wings

Goed dat Olav mijn Twitterbericht voorlas. Ik vroeg mij af waar het staat dat de uitslag van VT3 bepalend is voor de startopstelling op zondag. Olav zei dat de wedstrijdleiding dat zo uitzet. Ik verbaas mij erover dat er geen regels over zijn.

Maikel0230

Citaat van: Wings op 24 oktober 2015 - 22:34:09
Goed dat Olav mijn Twitterbericht voorlas. Ik vroeg mij af waar het staat dat de uitslag van VT3 bepalend is voor de startopstelling op zondag. Olav zei dat de wedstrijdleiding dat zo uitzet. Ik verbaas mij erover dat er geen regels over zijn.

Ik zou zelfs durven stellen dat dat frappant is na meer dan 60 jaar competitie!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Mickey

Zou ook niet helemaal eerlijk zijn vind ik. Niemand is bij VT3 de baan op gegaan met de gedachte van laten we even alles uit de kast trekken. Als het morgen om 15:00 ook niet lukt, zouden ze toch ook vlak voor de race nog kunnen kwalificeren?

Maikel0230

Citaat van: Mickey op 24 oktober 2015 - 22:59:35
Zou ook niet helemaal eerlijk zijn vind ik. Niemand is bij VT3 de baan op gegaan met de gedachte van laten we even alles uit de kast trekken. Als het morgen om 15:00 ook niet lukt, zouden ze toch ook vlak voor de race nog kunnen kwalificeren?

Je hebt VT3 duidelijk niet gezien. Alle coureurs hebben het gewaagd om naar buiten te gaan met dit in het achterhoofd, moest de kwalificatie niet doorgaan.

Vlak voor de race? Teams moeten zich ook nog een beetje kunnen prepareren hé.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Het is niet uit te sluiten dat er nog ergens een regel is overgebleven uit de tijd dat we ook nog op de vrijdag kwalificeerden. Beetje creatief toepassen en daar is je startopstelling.

Disclaimer: hiermee zeg ik natuurlijk niet dat dat ook nu het geval is, maar wie weet.

Perton

Citaat van: Mickey op 24 oktober 2015 - 22:59:35
Zou ook niet helemaal eerlijk zijn vind ik. Niemand is bij VT3 de baan op gegaan met de gedachte van laten we even alles uit de kast trekken. Als het morgen om 15:00 ook niet lukt, zouden ze toch ook vlak voor de race nog kunnen kwalificeren?
het was voor het starten van de training al bekend dat die optie er wel was dat de uitslag bepalend zijn. Als je dan als coureur/team inderdaad niet alles uit de kast trekt, of althans iets van een poging doet om ergens vooraan te komen, ben je gewoon ontzettend dom. Het is niet pas na of tijdens de training bedacht van "he dit kan wel een stattopstelling worden"

Wings

Dat verandert de zaak natuurlijk. Als dat ruim van te voren bekend wordt gemaakt is er niks mis mee.

Mickey


FolkertE

En dat brengt me weer terug naar de vroegere jaren, zouden meer sessies gewoon niet beter zijn? Geen testen meer door het jaar heen, maar de GP weekenden langer maken. Vrijdag en Zaterdag kwalificatie en Zondag warm up weer terug halen. Monteurs weer na de kwalificatie aan de auto laten sleutelen om verschil tussen race en kwalificatie aan te passen.

Arthur

RTL zendt Q uit om 14.45 uur [voor degene die geen Sport 1 hebben].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Citaat van: FolkertE op 25 oktober 2015 - 09:07:46
En dat brengt me weer terug naar de vroegere jaren, zouden meer sessies gewoon niet beter zijn? Geen testen meer door het jaar heen, maar de GP weekenden langer maken. Vrijdag en Zaterdag kwalificatie en Zondag warm up weer terug halen. Monteurs weer na de kwalificatie aan de auto laten sleutelen om verschil tussen race en kwalificatie aan te passen.
je moet de secret mechanic-columns op autosport eens lezen. Dan besef je dat langere weekenden een hel zouden zijn voor monteurs.

Overigrns vind ik het, maar das natuurlijk mijn mening, onzin om nu maar meteen meer sessies te willen omdat het een keer bij uitzondering misgaat. 99 procent van de tijd gaat het allemaal prima.