Banaan van de race - Сочи

Gestart door Jehoentelaar, 11 oktober 2015 - 16:06:05

« vorige - volgende »

Wie was de grootste prutser van vandaag?

Hülkenberg, Nico
Ericsson, Marcus
Rosberg, Nico
Grosjean, Romain
Sainz Jr., Carlos
Badoer, Luca
Bottas, Valtteri
Räikkönen, Kimi
Verstappen, Max
Verstappen, Jos
Ascari, Alberto
Putin, Vladimir

Robbert65

Vlad Putin, wat doet die man daar en dan maakt ie het nóg gênanter doordat-ie zich geen houding weet te geven. Geef die man een glas Heineken en laat het daar voortaan bij... Verder natuuurlijk Kimi Raïkönnen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 11 oktober 2015 - 19:53:48
Ik ga met pijn in het hard voor Raikkonen. Jammer, maar hem een contractverlenging geven was een groteske fout. Het best is er echt wel af bij de Fin.

Eervolle vermeldingen voor: Sainz (Doorrijden met Remmen die duidelijk al de geest hadden gegeven) en Hulkenberg (voor een rookie mistake die hij niet meer zou mogen maken.

EDIT: En die rotkop van Putin natuurlijk.

Ach zo een ramp vond ik het niet. Deels ook frustratie hoor. Ik begrijp dan ook niet dat Ferrari hem buiten liet. Hij en Seb reden lage 42'ers, Bottas hoge 42'ers. Hij was sneller en had er dus voor kunnen komen door nog even buiten te blijven en te stampen. Maar nee, Ferrari haalde hem naar binnen waardoor hij vast kwam te zitten achter Bottas. Puur en alleen op het missen van topsnelheid. Natuurlijk kon hij zelf meer aandringen en de druk er op houden maar dat deed hij ook in de laatste ronden. Dat hij dan een do-ore-die actie onderneemt is niet goed te praten en dat het voortvloeit uit frustratie waarschijnlijk een drogreden maar om nu te vinden dat hij het slecht deed. Nou nee. Hij reed een meer dan solide race. Kwam prima weg bij de start, hield Vettel goed achter zich en kon goed mee met Seb toen hij er voor reed. Dat een verkeerde timing zijn race min of meer verkloot is zuur maar lag niet aan het te kort komen van snelheid van Kimi. Wat dat aangaat kan ik mij niet helemaal in je kritiek vinden.

Arthur

Citaat van: Wings op 11 oktober 2015 - 20:26:22
Citaat van: Maikel0230 op 11 oktober 2015 - 19:53:48
Ik ga met pijn in het hard voor Raikkonen. Jammer, maar hem een contractverlenging geven was een groteske fout. Het best is er echt wel af bij de Fin.

Eervolle vermeldingen voor: Sainz (Doorrijden met Remmen die duidelijk al de geest hadden gegeven) en Hulkenberg (voor een rookie mistake die hij niet meer zou mogen maken.

EDIT: En die rotkop van Putin natuurlijk.

Ach zo een ramp vond ik het niet. Deels ook frustratie hoor. Ik begrijp dan ook niet dat Ferrari hem buiten liet. Hij en Seb reden lage 42'ers, Bottas hoge 42'ers. Hij was sneller en had er dus voor kunnen komen door nog even buiten te blijven en te stampen. Maar nee, Ferrari haalde hem naar binnen waardoor hij vast kwam te zitten achter Bottas. Puur en alleen op het missen van topsnelheid. Natuurlijk kon hij zelf meer aandringen en de druk er op houden maar dat deed hij ook in de laatste ronden. Dat hij dan een do-ore-die actie onderneemt is niet goed te praten en dat het voortvloeit uit frustratie waarschijnlijk een drogreden maar om nu te vinden dat hij het slecht deed. Nou nee. Hij reed een meer dan solide race. Kwam prima weg bij de start, hield Vettel goed achter zich en kon goed mee met Seb toen hij er voor reed. Dat een verkeerde timing zijn race min of meer verkloot is zuur maar lag niet aan het te kort komen van snelheid van Kimi. Wat dat aangaat kan ik mij niet helemaal in je kritiek vinden.

Nou, in mijn beleving hadden ze [en dacht ik eerst ook] eerst Raikkonen binnen moeten halen en dan Vettel. De voorsprong van Vettel was n.l. groter dus daar hadden ze meer marge. Daarom was het beter geweest eerst Raikkonen binnen te halen. Dan had hij geheid voor Bottas gezeten en vervolgens ook Vettel. Ferrari gokte echter op hun eerste man terwijl ze een zeker podium hadden kunnen behalen als ze de stops omgedraaid hadden.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

NielsD

Den Kimster. Had wel verwacht dat hij met zijn ervaring weet dat dergelijke gaatjes te krap zijn om in te halen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Citaat van: Wings op 11 oktober 2015 - 20:26:22
Citaat van: Maikel0230 op 11 oktober 2015 - 19:53:48
Ik ga met pijn in het hard voor Raikkonen. Jammer, maar hem een contractverlenging geven was een groteske fout. Het best is er echt wel af bij de Fin.

Eervolle vermeldingen voor: Sainz (Doorrijden met Remmen die duidelijk al de geest hadden gegeven) en Hulkenberg (voor een rookie mistake die hij niet meer zou mogen maken.

EDIT: En die rotkop van Putin natuurlijk.

Ach zo een ramp vond ik het niet. Deels ook frustratie hoor. Ik begrijp dan ook niet dat Ferrari hem buiten liet. Hij en Seb reden lage 42'ers, Bottas hoge 42'ers. Hij was sneller en had er dus voor kunnen komen door nog even buiten te blijven en te stampen. Maar nee, Ferrari haalde hem naar binnen waardoor hij vast kwam te zitten achter Bottas. Puur en alleen op het missen van topsnelheid. Natuurlijk kon hij zelf meer aandringen en de druk er op houden maar dat deed hij ook in de laatste ronden. Dat hij dan een do-ore-die actie onderneemt is niet goed te praten en dat het voortvloeit uit frustratie waarschijnlijk een drogreden maar om nu te vinden dat hij het slecht deed. Nou nee. Hij reed een meer dan solide race. Kwam prima weg bij de start, hield Vettel goed achter zich en kon goed mee met Seb toen hij er voor reed. Dat een verkeerde timing zijn race min of meer verkloot is zuur maar lag niet aan het te kort komen van snelheid van Kimi. Wat dat aangaat kan ik mij niet helemaal in je kritiek vinden.

Hoezo geen gebrek aan snelheid? Vettel zat achter hem tijdens de SC en gaat er vervolgens snel langs en rijdt bij hem weg totdat hij vast komt te zitten achter Bottas. Pas daarna komt het pitstopverhaal.

Wings

Kimi was sneller dan Bottas op het moment dat ze hem naar binnen haalde. Daarom begreep ik dat ook niet.

0634

Toen Bottas al gewisseld had bedoel je? Die tijden heb ik niet gevolgd maar dat is wel raar inderdaad. Maar goed, dat was nadat hij zich al had laten verschalken door Vettel.

Jozef

Nogmaals, hij heeft die plaats opgegeven aan Vettel. Omdat Kimi bij het eerste duel de baan moest verlaten (gedwongen door Vettel imo, maar goed).

0634

Citaat van: Jozef op 12 oktober 2015 - 01:47:39
Nogmaals, hij heeft die plaats opgegeven aan Vettel. Omdat Kimi bij het eerste duel de baan moest verlaten (gedwongen door Vettel imo, maar goed).

Het was toch een vrij duidelijk duel over wie de sterkste was. Of had jij het idee dat het een mazzeltje was? Anders snap ik het punt niet (of het is gewoon een toevoeging, dan wel natuurlijk)

Matthijs

Eigenlijk vond ik de fout van Hülkenberg knulliger dan die van Raikkonen. Maar omdat Raikkonen hier ook de race van Bottas mee verpest krijgt hij de banaan.

Van Wijk

Citaat van: Matthijs op 12 oktober 2015 - 09:28:27
Eigenlijk vond ik de fout van Hülkenberg knulliger dan die van Raikkonen. Maar omdat Raikkonen hier ook de race van Bottas mee verpest krijgt hij de banaan.
Precies, alleen daarom. Verder vond ik te gek dat Kimi er voor ging.
Het kon niet, het mocht niet, het is onverantwoord....maar het blijft racen !
Bottas wist echt wel dat Kimi het ging proberen vroeg of laat, maar ook die zegt: No Way !

Jozef

Hülkenberg maakte een spin in het gedrang in de eerste (echte) bocht van de race, zoiets gebeurt wel vaker. Het is ook gewoon een idiote bocht, degenen die de GP2-races hebben gekeken afgelopen weekend weten wat ik bedoel.

0634

Dat het vaker gebeurd maakt het nog steeds een tamelijk onnodige fout. Hij werd door helemaal niemand geraakt.

Wings

Citaat van: Matthijs op 12 oktober 2015 - 09:28:27
Eigenlijk vond ik de fout van Hülkenberg knulliger dan die van Raikkonen. Maar omdat Raikkonen hier ook de race van Bottas mee verpest krijgt hij de banaan.

Nico verpest de race van zichzelf, Ericcson en Verstappen. Dus toch weer Nico. P

Jozef

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2015 - 17:44:30
Dat het vaker gebeurd maakt het nog steeds een tamelijk onnodige fout. Hij werd door helemaal niemand geraakt.

Natuurlijk. Maar om het erger te noemen dan de fout van Räikkönen... nou nee.