Banaan van de race - Сочи

Gestart door Jehoentelaar, 11 oktober 2015 - 16:06:05

« vorige - volgende »

Wie was de grootste prutser van vandaag?

Hülkenberg, Nico
Ericsson, Marcus
Rosberg, Nico
Grosjean, Romain
Sainz Jr., Carlos
Badoer, Luca
Bottas, Valtteri
Räikkönen, Kimi
Verstappen, Max
Verstappen, Jos
Ascari, Alberto
Putin, Vladimir

0634

Nee, minder erg eigenlijk. Raikkonen duikt immers willens en wetens in een niet bestaand gat terwijl Hulkenberg een oprechte fout maakte.

Raikkonen had een keuze, Hulkenberg niet. Dus inderdaad: wat Raikkonen deed vond ik persoonlijk inderdaad erger.

Franky R.

Ik heb de race terug kunnen kijken [moest werken], en ik kies voor Hulk. Bij Kimi vs Bottas ging het nog ergens over...

janke

Ik ga voor Massa. Als ik dit en als ik dat. Jaja dat weten we nu wel van je. Mag volgend jaar gaan rentenieren voor mij. Hij nokke en die Belgische supergozer erin. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Massa had geen al te best weekend maar reed een solide race. Ongeveer een seconde of 15 achter Bottas vanuit het middenveld vind ik meer dan redelijk. Dat hij niet korter op Bottas reed heeft meer te maken met zijn startpositie dan de race op zichzelf. Verder hebben hij en Bottas 111 en 109 punten (dacht ik) dus ik denk dat het allemaal wel meevalt.

Matthijs

Citaat van: Wings op 12 oktober 2015 - 19:11:26
Citaat van: Matthijs op 12 oktober 2015 - 09:28:27
Eigenlijk vond ik de fout van Hülkenberg knulliger dan die van Raikkonen. Maar omdat Raikkonen hier ook de race van Bottas mee verpest krijgt hij de banaan.

Nico verpest de race van zichzelf, Ericcson en Verstappen. Dus toch weer Nico. P
Goed punt!

0634

Jamaar die maakt een oprechte fout en oprechte fouten maken we allemaal wel eens. Raikkonen overziet de situatie en kiest bewust voor een gat dat er niet is. Dat vind ik een stapje 'erger'.

Arthur

Raikkonen dacht ruimte te krijgen als hij daar zat. Helaas pakte het anders uit en kreeg hij de ruimte niet omdat Bottas hem niet zag en/of totaal niet verwachtte dat Raikkonen zo'n actie zou wagen. Naïeve actie van Raikkonen maar het is niet meer te herstellen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Nogal wiedes. Als je van ver komt, dan moet je er ook niet vanuit gaan dat de ander je ziet. Dat is gewoon heel dom.

Matthijs

Citaat van: Arthur op 12 oktober 2015 - 21:51:28
Raikkonen dacht ruimte te krijgen als hij daar zat. Helaas pakte het anders uit en kreeg hij de ruimte niet omdat Bottas hem niet zag en/of totaal niet verwachtte dat Raikkonen zo'n actie zou wagen. Naïeve actie van Raikkonen maar het is niet meer te herstellen.
Naïef zou ik het niet willen noemen. Het was een bewuste do-or-die-actie voor een podium in de laatste ronde. Pas toen Raikkonen zijn actie inzette, zou hij geweten hebben dat het niet ging lukken. Maarja, dan heb je de actie al ingezet en kun je niet meer terug, je kunt niet harder remmen dan je al doet. Het zou Raikkonen sieren als hij de schuld op zich nam en excuses aanbood aan Bottas.

Ik las ergens dat Bottas al preventief had moeten verdedigen, maar dan had hij een slechte exit gehad en had Kimi hem een bocht later wel gepakt.

Jozef

Het stomme is dat het niet Kimi's laatste kans was, even verderop was er die andere DRS-zone met inhaalmogelijkheid. Daar had hij een stuk dichter op Bottas kunnen zitten. Als dit nu echt de allerlaatste mogelijkheid was geweest, had ik er al een klein beetje meer begrip voor gehad. Nu heb ik er geen enkel begrip voor, sorry.

Wings

Hing daar (DRS-zone) geen geel, Jozef?

Arthur

Tja, zoals ik al aangaf geen handige actie. Ergens denk ik dan wel: "Hij waagt het er gewoon op" en dat kan ik wel waarderen. Maar in dit geval had Kimi beter moeten weten maar hij gokte er op iets van ruimte te krijgen. Niet dus!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Citaat van: Wings op 13 oktober 2015 - 17:43:25
Hing daar (DRS-zone) geen geel, Jozef?
Volgens mijnhing er in sector 3 geel voor de stilstaande str van Carlos. Volgens mij was dit ook echt zijn laatste kans. Of nou ja,  theoretisch is dat natuurlijk de bocht voor start finish.

0634


Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel