Round 15: Russian Grand Prix, Sochi Autodrom, Sochi

Gestart door Maikel0230, 05 oktober 2015 - 19:52:37

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Jeroen op 11 oktober 2015 - 15:32:01
Wel de totale ontmanteling van Raikkonen vandaag hoor. Keihard gepakt door zijn teamgenoot en dan ook nog eens zo'n blunder... terwijl de duels zijn sterke kant zijn. Au.
Tsja, volgens mij takelt hij gewoon steeds meer af sinds ie bij Ferrari rijdt. Af en toe zijn er nog wel de weekenden waarin je ziet waarom hij ooit tot de top van het veld behoorde, maar zijn hoogtepunt ligt ver achter zich. Ik was ook niet eens verbaasd dat het mis ging, eigenlijk.

gloudiesaurus

Citaat van: Pancake Shield op 11 oktober 2015 - 15:33:53
Citaat van: Tessa op 11 oktober 2015 - 15:23:20
Citaat van: Pancake Shield op 11 oktober 2015 - 15:18:49
Dit gaat een beetje door op de opmerking van Perton wat Olav Mol zei tijdens de uitzending. En ja, Mol zei: 'unsafe release'. Maar wat ik mij afvraag bij Sainz en Rosberg. Dat zijn gevaarlijke situaties voor zowel de rijder als de andere deelnemers. Kan de FIA dan een straf geven aan het team voor het laten doorrijden? Zeker als het zo duidelijk is als Sainz een kapotte of bijna kapotte remmen heeft.

dat is een goeie vraag.

wat ik me daarnaast af vraag, is wat Sainz zich in hemelsnaam in z'n hoofd haalde om na de laatste keer dat ie z'n auto in de kant boorde, vrolijk weer de baan op te gaan om aldaar een stuk auto te verliezen en anderen in gevasr te brengen.
Misschien gisteren toch een hersenschudding opgelopen?

Dat is iets wat ik ook niet begreep. Op zo'n moment moet zijn team hem toch absoluut coachen om te voorkomen dat zichzelf of anderen helemaal aan barrels rijdt? Misschien dat het ook gebeurd was en Sainz niet luisterde, maar vreemd was het wel.

Wellicht dat hij de auto nog naar de pits wilde brengen?
Hij zette de auto uiteindelijk wel op een veilige plek neer.
Maar slim was het zeker niet... kan misschien ook nog wel een penalty opleveren. Al is het niet "under investigation". Tot die tijd reed Sainz wel knap 7e.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Citaat van: Jeroen op 11 oktober 2015 - 15:32:01
Wel de totale ontmanteling van Raikkonen vandaag hoor. Keihard gepakt door zijn teamgenoot en dan ook nog eens zo'n blunder... terwijl de duels zijn sterke kant zijn. Au.

Kimi heeft die plaats aan Vettel gelaten nadat hij daarvoor van de baan werd gedwongen...

Wings

Citaat van: Jeroen op 11 oktober 2015 - 15:32:01
Wel de totale ontmanteling van Raikkonen vandaag hoor. Keihard gepakt door zijn teamgenoot en dan ook nog eens zo'n blunder... terwijl de duels zijn sterke kant zijn. Au.

Kanttekening vind ik de strategie van Ferrari. Kimi kwam fractioneel te kort om voor te blijven op Bottas na de pitstop. Waarom dan niet 2-3 ronden langer door? Zowel Vettel als Kimi lieten snellere rondetijden noteren dus het had gekund.

Jozef

Als Lewis wint in Austin met Rosberg tweede en Vettel derde, is Lewis kampioen.

0634

Citaat van: Pancake Shield op 11 oktober 2015 - 15:35:23
Citaat van: Jeroen op 11 oktober 2015 - 15:32:01
Wel de totale ontmanteling van Raikkonen vandaag hoor. Keihard gepakt door zijn teamgenoot en dan ook nog eens zo'n blunder... terwijl de duels zijn sterke kant zijn. Au.

Is die ontmanteling eigenlijk al niet bezig sinds dat hij terug is bij Ferrari? Vorig jaar niet sterk tegen Alonso en ook nu Vettel niet kunnen volgen. Het is dat Vettel waarschijnlijk een goed woordje voor hem gedaan heeft, maar voor de rest blijft het een mysterie waarom Ferrari hem zo consequent steunt.
Eigenlijk sinds zijn titeo in 2007 al. Enkele oplevingen daar gelaten.

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 11 oktober 2015 - 15:47:30
Als Lewis wint in Austin met Rosberg tweede en Vettel derde, is Lewis kampioen.

Hamilton pakt hem toch wel. Weten we eigenlijk al het hele jaar.
Nog dominanter dan vorig jaar.
Het kan maar vast gebeurd zijn  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Jozef op 11 oktober 2015 - 15:38:42
Citaat van: Jeroen op 11 oktober 2015 - 15:32:01
Wel de totale ontmanteling van Raikkonen vandaag hoor. Keihard gepakt door zijn teamgenoot en dan ook nog eens zo'n blunder... terwijl de duels zijn sterke kant zijn. Au.

Kimi heeft die plaats aan Vettel gelaten nadat hij daarvoor van de baan werd gedwongen...

In ronde 17, vlak na de Grosjean SC, ging hij er gewoon langs hoor. Binnenkantje, uitremmen, hopla.

Niks erlangs laten. Gewoon duidelijk de beste.

Jozef

#98
Kimi 30 seconden, Mercedes is kampioen.

Alonso 5 seconden en uit de punten, Max tiende.

1 HAM
2 VET
3 PER
4 MAS
5 KVY
6 NAS
7 MAL
8 RAI
9 BUT
10 VES

0634

Nooit verwacht dat Mercedes dit jaar kampioen zou worden.

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Jeroen op 11 oktober 2015 - 16:29:36
Nooit verwacht dat Mercedes dit jaar kampioen zou worden.

Ik wel. Maar dat drong vandaag pas door.

Maikel0230

Citaat van: Wings op 11 oktober 2015 - 15:41:36
Citaat van: Jeroen op 11 oktober 2015 - 15:32:01
Wel de totale ontmanteling van Raikkonen vandaag hoor. Keihard gepakt door zijn teamgenoot en dan ook nog eens zo'n blunder... terwijl de duels zijn sterke kant zijn. Au.

Kanttekening vind ik de strategie van Ferrari. Kimi kwam fractioneel te kort om voor te blijven op Bottas na de pitstop. Waarom dan niet 2-3 ronden langer door? Zowel Vettel als Kimi lieten snellere rondetijden noteren dus het had gekund.

Ik denk dat Kimi zijn banden ver aan het einde van hun latijn waren, maar dan nog hadden ze de gok moeten wagen. Bottas zat muurvast.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Van Wijk

Kimi ging er gewoon voor, met alle risico's van dien.
Hij wilde een podium plaats pakken, lees dat er geschreven wordt " dit kan niet".
Waarom niet? Zelf als eens een gevecht mee gemaakt om een podium plaats?
Wel top dat Sergio de lachende derde was en het podium pakte .

Maikel0230

Citaat van: Van Wijk op 11 oktober 2015 - 20:14:14
Kimi ging er gewoon voor, met alle risico's van dien.
Hij wilde een podium plaats pakken, lees dat er geschreven wordt " dit kan niet".
Waarom niet? Zelf als eens een gevecht mee gemaakt om een podium plaats?
Wel top dat Sergio de lachende derde was en het podium pakte .

Omdat hij hem in een gat gooide dat er eigenlijk geen was. De eerste keer lukte dat omdat Bottas zelf in gevecht was met een andere wagen namelijk Riccardo, maar de tweede keer had Bottas vrije baan. Dan weet je gewoon dat die deur zal dichtgooien.

Neen, dit was een oerdomme move in mijn boek. Hij had de druk hoog moeten houden en wachten voor dat ander rechte stuk waar er DRS was. Dat was zijn enigste realistische kans nog.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25