Banaan van de race - Сочи

Gestart door Jehoentelaar, 11 oktober 2015 - 16:06:05

« vorige - volgende »

Wie was de grootste prutser van vandaag?

Hülkenberg, Nico
Ericsson, Marcus
Rosberg, Nico
Grosjean, Romain
Sainz Jr., Carlos
Badoer, Luca
Bottas, Valtteri
Räikkönen, Kimi
Verstappen, Max
Verstappen, Jos
Ascari, Alberto
Putin, Vladimir

0634

DQ vind ik dus te ver gaan. Nogmaals: verre van een recidivist.

Robbert65

Da's helemaal waar, ik kan me een dergelijke actie van Raikönnen zelfs in het geheel niet herinneren, maar mijn eerste reactie was, da's een DQ en terecht. Enfin, DQ misschien wel een beetje zwaar, maar ik herinner me een tijd, dat voor zo'n actie diskwalificatie normaal was. Was het niet Schumacher zelf, die in zijn eerste seizoen een paar keer gediskwalificeerd werd voor dergelijke akkefietjes? of was dat dat gedoe met die bodemplaten? Lang, lang geleden....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Dat gezeur met bodemplaten was in 1994. Schumacher is in 1997 uit de seizoensklassificatie gehaald voor zijn actie in Jerez maar dat was ook wel een vrij extreme reactie van de organisatie.

Perton

Diskwalificatie vind ik alleen gelden als of je auto niet aan de reglementen voldoet, of wanneer je doelbewust je tegenstander wilt uitschakelen (zoals jerez, al vind ik dq uit een kampioenschap dan weer overdreven). Als we coureurs nu ook al moeten gaan diskwalificeren om inschattingsfouten, dan mag de sport van mij direct ophouden te bestaan

Arthur

Dat bedoel ik. Die straffen schieten al bijna het doel voorbij dus DQ moeten we er ook nog niet eens bij hebben! [wat een volzin  :(]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Robbert65 op 15 oktober 2015 - 00:05:08
diskwalificatie had meer gepast. Had ik eerlijk gezegd ook verwacht...

Lijkt mij zwaar overdreven.

Maikel0230

Citaat van: Robbert65 op 15 oktober 2015 - 00:05:08
diskwalificatie had meer gepast. Had ik eerlijk gezegd ook verwacht...

Oh dat al zeker niet. Ok, de race van Bottas is naar de knoppen maar als we iedere coureur gaan diskwlalifceren voor het veroorzaken van een crash... waar eindigt het dan? Een royale tijdstraf is in mijn ogen zwaar genoeg.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Citaat van: Perton op 15 oktober 2015 - 16:40:16
Diskwalificatie vind ik alleen gelden als of je auto niet aan de reglementen voldoet, of wanneer je doelbewust je tegenstander wilt uitschakelen (zoals jerez, al vind ik dq uit een kampioenschap dan weer overdreven). Als we coureurs nu ook al moeten gaan diskwalificeren om inschattingsfouten, dan mag de sport van mij direct ophouden te bestaan
nu was een dq zwaar overdreven idd. Maar stel dat Villeneuve ook was uitgevallen,  was Schumacher kampioen. En dan zou een dq uit het wk wel weer terecht zijn.

FolkertE

Citaat van: Perton op 15 oktober 2015 - 16:40:16
Diskwalificatie vind ik alleen gelden als of je auto niet aan de reglementen voldoet, of wanneer je doelbewust je tegenstander wilt uitschakelen (zoals jerez, al vind ik dq uit een kampioenschap dan weer overdreven). Als we coureurs nu ook al moeten gaan diskwalificeren om inschattingsfouten, dan mag de sport van mij direct ophouden te bestaan
nu was een dq zwaar overdreven idd. Maar stel dat Villeneuve ook was uitgevallen,  was Schumacher kampioen. En dan zou een dq uit het wk wel weer terecht zijn.

Arthur

Maar dat laatste was duidelijk niet het geval dus de sanctie was niet nodig. Maar goed, het is gebeurd net zoals de eerdere hetzes en DQ die nergens over gingen [bodemplaat etc.].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Citaat van: FolkertE op 15 oktober 2015 - 19:23:14
Citaat van: Perton op 15 oktober 2015 - 16:40:16
Diskwalificatie vind ik alleen gelden als of je auto niet aan de reglementen voldoet, of wanneer je doelbewust je tegenstander wilt uitschakelen (zoals jerez, al vind ik dq uit een kampioenschap dan weer overdreven). Als we coureurs nu ook al moeten gaan diskwalificeren om inschattingsfouten, dan mag de sport van mij direct ophouden te bestaan
nu was een dq zwaar overdreven idd. Maar stel dat Villeneuve ook was uitgevallen,  was Schumacher kampioen. En dan zou een dq uit het wk wel weer terecht zijn.
Klopt, maar ik heb het dan ook over de situatie zoals ie daadwerkelijk is gebeurd.