Round 14: Japanese Grand Prix, Suzuka Circuit, Suzuka

Gestart door Maikel0230, 22 september 2015 - 16:57:06

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Wings op 27 september 2015 - 08:54:54
Even een zijsprong, achterin waren flink wat gevechten. Sauber, Red Bull, McLaren en Toro Rosso hebben wat duels uitgevochten. De regie pikt daarom ook continue het middenveld op. Hoe interessant is het om een team te sponsoren die domineren? De Mercedessen komen nauwelijks in beeld.

Heel erg. Ieder bedrijf associeert zich graag met winnaars. Wanneer Merc en HAM straks weer kampioen zijn zijn de commercials en reclameuitingen weer niet van de lucht. Plus, uiteindelijk zijn HAM en de andere toprijders veel vaker in het nieuws, staan ze veel vaker voor cameras, staan ze op podia, worden ze constant gevolgd in bijvoorbeeld Q en uiteindelijk zijn ze in races volgens mij helemaal niet zo weinig in beeld over een jaar genomen.

Wings

Oké. De sponsoren die op de Toro Rosso en Red Bull prijken kan ik je vertellen, ik zou niet weten wie Mercedes allemaal sponsort op Petronas na. Dus aan mijzelf merk ik dat ik het beter oppak tijdens races waar ik gefocust naar kijk dan tijdens andere verplichtingen. Vandaar ook de opmerking. De associatie met winnaars snap ik dan weer wel maar ik wil natuurlijk ook tijdens de race waar miljoenen mensen naar kijken prominent in beeld komen.

0634

En dat komen ze over een seizoen niet? Waar zijn de cijfers daarvan? Ik zie namelijk door een jaar heen veel vaker een Merc dan een FI of een Williams heb ik het idee.

Wings

Het gaat zich niet zozeer om cijfers maar om hoe ik dat ervaar. En ik ben toch ook diegene die men wilt bereiken? Verder prima als jij dat anders ziet hoor. Ik denk dat de race de meeste kijkers scoort en als ik dan amper een Mercedes in beeld zie, vraag ik mij af hoe sponsoren daarover denken. Het is verder ook geen wetenschap.

0634

Het is wel een wetenschap. Er zitten hele marketingapparaten achter dat soort sponsorbedrijven. Zij zullen heus wel jaarlijks of vaker monitoren wat het oplevert. Winnaars hebben nooit problemen gehad om sponsoren te vinden.

Maar daarbij bedoelde ik het als oprechte vraag. Zijn daar cijfers van dat iemand weet (van de tijd dat de verschillende auto's in beeld zijn). Want volgens mij zie ik over een jaar genomen toch echt het vaakst Ferrari's en Mercedessen. Zeker als je de podia meerekent, waar de sponsoren ook te zien zijn.

Pancake Shield

Ik denk niet dat een sponsor als BlackBerry zich zorgen maakt, omdat Mercedes de race domineert en daarom naar bv Force India gaan kijken. Wat Jeroen zegt op het podium komt zo'n sponsor toch veelvuldig in beeld ook en op andere momenten (pitstraat etc) ook, dus ik denk niet dat sponsoren zich gaan roeren omdat de winnende auto niet in beeld is.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Oké. Ik heb er dan ook geen kaas van gegeten. Verder berust de wetenschap wel wat wij mensen vinden dus het blijft subjectief.

Maikel0230

Ik ken wel een kleine Brit dien niet tevreden zal zijn met de race van vandaag. De camera stond meer gericht op gevechten buiten de punten dan degen binnen de punten. ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings


FolkertE

Vermakelijke race en Hamilton laat weer even duidelijk zien dat hij gaat winnen.

0634


FolkertE

Citaat van: Jeroen op 27 september 2015 - 16:57:38
De race is afgelopen. Hij heeft al gewonnen.
Onzin. De race start pas over 2 weken.

Wings

#162
Citaat van: Maikel0230 op 27 september 2015 - 10:40:06
Ik ken wel een kleine Brit dien niet tevreden zal zijn met de race van vandaag. De camera stond meer gericht op gevechten buiten de punten dan degen binnen de punten. ;D

Grappig dat je het benoemt: http://www.racexpress.nl/formule-1/mercedes-gesaboteerd-door-bernie-ecclestone-we-waren-inderdaad-niet-veel-in-beeld/n/69278

Ik was dus niet de enige die het opviel.

-edit-

O en al dat gedreig van Red Bull is wel degelijk ergens goed voor. :P

FolkertE

Zou dat waar zijn? Nee toch? Maar ik zou wel graag die Mercedes motoren in de str en rbr willen hebben.

Wings

Toro Rosso rijdt volgend jaar toch met Renault-motoren? Of heb ik wat gemist? Alleen RBR heeft het contract opgezegd begreep ik.