Round 14: Japanese Grand Prix, Suzuka Circuit, Suzuka

Gestart door Maikel0230, 22 september 2015 - 16:57:06

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Jammer dat het niet in beeld was wat er met Verstappen gebeurde...

Wordt weer een inhaalrace want de snelheid van Verstappen was goed. Had zeker Q3 kunnen halen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Ik heb de actie niet gezien dus ik kan niet oordelen. Jammer dat er 'hooliganisme' in de Verstappenfans lijkt te sluipen. Bizar dat de redactie van Sport1 hierin zich meent te moeten mengen.

C.G. de Beaufort

Citaat
Jammer dat het niet in beeld was wat er met Verstappen gebeurde...

Zijn electronica faalde, terwijl z'n auto in de 3e versnelling stond. Tja, wat moet je hiermee... Niets dus. HIj heeft geprobeerd de auto aan de kant te zetten, maar helaas.

Groet,

C.G. de Beaufort



janke

Citaat van: Matthijs op 26 september 2015 - 17:30:59

Jammer dat er 'hooliganisme' in de Verstappenfans lijkt te sluipen. Bizar dat de redactie van Sport1 hierin zich meent te moeten mengen.

Helemaal mee eens. Objectief zijn is bij die fanaten ver weg. Dat was toendertijd bij zijn ouwe precies hetzelfde. Kan me nog voor de geest halen op zijn fansite dat iemand wat kritiek toonde. Krijgt hij een antwoord van: zeg even waar je woont, kom ik even langs.
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Wat een idiote straf! Dadelijk krijgen rijders nog een straf omdat door het ploffen van de motor olie op de baan terecht kwam waardoor een gevaarlijke situatie ontstond. Het moet niet veel gekker worden. In mijn optiek is het idioterie. 

Mickey

Citaat van: Jeroen op 26 september 2015 - 12:23:32
Ik heb er niet opgelet of er een kraan stond. Wat ik denk dat er gebeurde is dat Max aanvankelijk naar links stuurde (was niet in beeld maar dat zegt de fia) en toen bedacht dat je vanaf rechts (de binnenkant van de baan) makkelijker naar de paddock toe wandelt en daarom toch besloot over te steken om de wagen in het gras te parkeren. Helaas haalde de wagen het niet meer en viel hij midden op de racelijn stil.

Dit.

Citaat van: Wings op 26 september 2015 - 19:13:06
Wat een idiote straf! Dadelijk krijgen rijders nog een straf omdat door het ploffen van de motor olie op de baan terecht kwam waardoor een gevaarlijke situatie ontstond. Het moet niet veel gekker worden. In mijn optiek is het idioterie. 

Maar ook dit.

Arthur

Citaat van: Wings op 26 september 2015 - 19:13:06
Wat een idiote straf! Dadelijk krijgen rijders nog een straf omdat door het ploffen van de motor olie op de baan terecht kwam waardoor een gevaarlijke situatie ontstond. Het moet niet veel gekker worden. In mijn optiek is het idioterie.

De straf is het onveilig [op de racelijn] 'parkeren' van de auto. Hij had ook naar links gekund. De straf kan ik dus begrijpen [maar het past wel in het politiebeleid de laatste tijd...]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Hij parkeert hem daar niet de auto valt daar volledig stil. Bovendien is de grasstrook aan de binnenkant wel erg smal. De auto daar neerzetten lijkt mij (bekeken vanuit beelden) niet per definitie veiliger. 

0634

Natuurlijk is dat wel veiliger. Als hij eerst naar links stuurde en daarna toch de andere kant koos terwijl hij geen aandrijving meer had is dat gewoon niet snugger. Deze straf is imo niet gek (al had het met een reprimande afgekund). Verder moeten we er niet spastisch over doen. P15 of 18... ach.

janke

Citaat van: Jeroen op 26 september 2015 - 20:13:17
Natuurlijk is dat wel veiliger. Als hij eerst naar links stuurde en daarna toch de andere kant koos terwijl hij geen aandrijving meer had is dat gewoon niet snugger. Deze straf is imo niet gek (al had het met een reprimande afgekund). Verder moeten we er niet spastisch over doen. P15 of 18... ach.

Vind ik ook . Dus over een paar uur: Overtaking, overtaking inclusief Sainz. Goed coureur met een prima toekomst, denk ik. Maar hij blijft de hele week zeuren over het weigeren van Verstappen. Man neem je verlies en als jezelf overtuigd bent dat je niets minder bent dan Verstappen, laat dat op het circuit zien. En niet met een microfoon/journalist voor je waffel. Ja sorry, ik irriteer me hieraan. Massa die smurf is net zo.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Zeurt ie daarover of wordt hem daar steeds naar gevraagd? Volgens mij heeft hij niet zoveel gekke dingen gezegd. Het is natuurlijk aantrekkelijk om hem als de vijand te zien maar in mijn ogen is het gewoon een sportman die voor zichzelf op komt en dat mag. Maar dat vind ik.

Arthur

Ach zo bijzonder was het allemaal niet hoor. Uitgesproken volgens mij dus over naar de orde van de dag. Morgen de race en dan kan Sainz weer schitteren [net zoals Max hoop ik].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Citaat van: Jeroen op 26 september 2015 - 20:24:28
Zeurt ie daarover of wordt hem daar steeds naar gevraagd? Volgens mij heeft hij niet zoveel gekke dingen gezegd. Het is natuurlijk aantrekkelijk om hem als de vijand te zien maar in mijn ogen is het gewoon een sportman die voor zichzelf op komt en dat mag. Maar dat vind ik.
Dit inderdaad. Ik heb welgeteld één nieuwsartikel gelezen met uitspraken van Sainz over het gebeuren (als in: meerdere artikelen op meerdere sites, maar die allemaal tot dezelfde bron te herleiden waren). Dus verwijten dat Sainz er de hele week over aan het zeuren was, kan ik niet zo goed plaatsen. Volgens mij zijn het meer de Nederlandse fans die er tot in den treurnis over doorgaan, dan Sainz zelf.

En zo ook met die straf. Volgens mij is het al jaren een regel dat je zo snel mogelijk een veilige plek moet opzoeken om je auto ergens neer te zetten. Als je dan zo'n plek hebt en alsnog weer doelbewust naar de racelijn stuurt, dan wordt er gewoon een regel overtreden. Of die drie plekken straf dan terecht zijn of niet, da's een ander verhaal. Een reprimande had ik inderdaad ook wel prima gevonden. Maar dat Sport 1 dan zelfs mee gaat doen aan die stemmingmakerij, vind ik toch ook wel weer treurig, eerlijk gezegd.

janke

Citaat van: Jeroen op 26 september 2015 - 20:24:28
Zeurt ie daarover of wordt hem daar steeds naar gevraagd? Volgens mij heeft hij niet zoveel gekke dingen gezegd. Het is natuurlijk aantrekkelijk om hem als de vijand te zien maar in mijn ogen is het gewoon een sportman die voor zichzelf op komt en dat mag. Maar dat vind ik.
Nou Jeroen vandaag las ik weer het verhaal dat STR man Tost helemaal niet Verstappen gelijk gaf. Maar dat lees ik dan op wat sites wat Sainz zegt. Vandaar mijn reactie. Maar ik ben het verder wel met je eens hoor. Hij is ook een sportman. Vandaar dat ik zeg, laat het zien met je stuurmanskunsten. Want ja (dat heb ik al vaker hiero gezegd), Sainz is ook goed.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Ik denk dat het probleem is dat hij het niet kan laten zien met zijn stuurmanskunsten en dat dat besef even moet komen, net als dat het bij Rosberg even geduurd heeft.