Red Bull - Audi?

Gestart door gloudiesaurus, 21 september 2015 - 17:44:08

« vorige - volgende »

Hamilton#44

Beetje overbodig denk ik aangezien deze discussie al loop in minimaal 2 andere topics?  ;) :)

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Raad van bestuur was er al tegen. Nu het miljarden probleem in Amerika? Nee geen F1 volgens mij. WEC en DTM kosten al miljoenen genoeg.
Some things are too important to be left in the past.

Maikel0230

Hangt vooral af van wat er met Winterkorn gaat gebeuren. Als die volgende week geen verlenging krijgt van zijn mandaat, dan is de F1 droom echt dood en begraven, want hij is degene die er achter de schermen aan werkt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Citaat van: janke op 22 september 2015 - 19:19:02
Raad van bestuur was er al tegen. Nu het miljarden probleem in Amerika? Nee geen F1 volgens mij. WEC en DTM kosten al miljoenen genoeg.

Audi zou zich terugtrekken uit DTM.

janke

Citaat van: Maikel0230 op 22 september 2015 - 19:23:24
Hangt vooral af van wat er met Winterkorn gaat gebeuren. Als die volgende week geen verlenging krijgt van zijn mandaat, dan is de F1 droom echt dood en begraven, want hij is degene die er achter de schermen aan werkt.

Die man heeft een contract t/m 2016. VW wilde het tussendoor al verlengen t/m 2018. En om de CEO de laan uit te sturen voor dit?? BTW volgende week komt de raad bij elkaar. En verder hebt je niet alleen een CEO en bestuur, maar aandeelhouders die bepalen of Audi de F1 in gaat. En Audi is ook maar een onderdeel van een automobielconcern.

Audi uit de DTM?? Als dat zo is bedankt voor de info.
Some things are too important to be left in the past.

0634

CEO de laan uit sturen vanwege dit? Ja, natuurlijk gaat Winterkorn eraan. Die is compleet onhoudbaar geworden binnen die organisatie. Je denkt toch niet serieus dat de topman van het concern een fraudeschandaal van deze omvang nog kan overleven? Totaal onhoudbaar, de positie van die vent. En terecht overigens.

gloudiesaurus

Ben benieuwd, zelfs Merkel is haar met de kwestie aan het bemoeien en vraagt Volkswagen om openheid.
Ja dit kan wel eens voor een streep zorgen voor de Formule 1-plannen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Los van dat VW niks illegaals heeft gedaan en van fraude geen sprake is, denk ik ook dat het voor Volkswagen onmogelijk is om Winterkorn aan te houden als CEO. Die krijgt volgende week zijn gouden handdruk lijkt me.

0634

Van fraude geen sprake? Die software verdoezelt de uitstoot, dat kan je m.i. gewoon fraude noemen.

Maikel0230

#25
Absoluut, er zijn ook heel wat subsidies gemoeid met die emissieresultaten. VW belazert de boel waardoor hun wagens aantrekkelijker lijken dan ze zijn. In sommige mate kan je zelfs van consumentenbedrog spreken. De waarheid wordt immers anders voorgesteld dan ze is.

Die Winterkorn is volgens mij een vogel voor de kat.

Mogelijk 18 miljard aan hun broek hé mensen, vergeet het niet.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

CitaatDe toekomst van Martin Winterkorn als topman van Volkswagen hangt aan een zijden draadje.

Hij zou het vertrouwen van grote aandeelhouders van het concern hebben verloren, aldus de krant Hannoversche Allgemeine Zeitung.

Volkswagen staat zwaar onder druk vanwege het dieselschandaal bij het autobedrijf. De voor woensdagavond geplande vergadering van de top van de raad van commissarissen heeft volgens de krant, die zich daarbij baseert op enkele van hen, dinsdagavond al plaatsgevonden.

Ook hoog management van Volkswagen was daarbij aanwezig. Volgens persbureau DPA zal de bijeenkomst woensdag worden voortgezet en zijn er geen besluiten genomen.
Aandeelhouders

Onduidelijk is overigens welke grote aandeelhouders het vertrouwen kwijt zijn. Ze hebben de afgelopen twee handelsdagen in ieder geval veel geld verloren. Zo zakte de waarde van het staatsinvesteringsfonds van Qatar van 11,8 miljard euro naar 8,1 miljard euro door het koersverlies. Andere grootaandeelhouders zijn onder meer Porsche Holding (50,7 %), de Duitse deelstaat Nedersaksen (20 %) en Qatar Investment Authority (17 %).

Volkswagen was niet direct bereikbaar voor commentaar.

Ja die topman kan het wel shaken... die is niet meer houdbaar.

Dat gaat ook zijn invloed hebben op de F1-toekomst...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Citaat van: Jeroen op 22 september 2015 - 22:29:09
Van fraude geen sprake? Die software verdoezelt de uitstoot, dat kan je m.i. gewoon fraude noemen.

De auto moet een emissietest afleggen waaruit de officiële uitstootcijfers worden gehaald, deze test is in wetgeving beschreven maar ga maar opzoeken waar er staat dat het níét mag, wat Volkswagen heeft gedaan. De auto's hebben gewoon de test afgelegd. Ik ben er vrij zeker van dat alle fabrikanten dit trucje uithalen, dit is toch al jarenlang de kritiek op de uitstoottests? Snap niet waarom er nu gedaan wordt alsof het iets nieuws is, behalve dan dat het voor het eerst echt is aangetoond.

Of het invloed heeft op de F1-toekomst moet ook nog maar blijken. De voorganger van Winterkorn was tegen de F1 (of eigenlijk tegen Ecclestone). Winterkorn leek voor. Afwachten maar, hoe de opvolger van Winterkorn erover denkt.

gloudiesaurus

Citaat van: Maikel0230 op 22 september 2015 - 22:31:14
Absoluut, er zijn ook heel wat subsidies gemoeid met die emissieresultaten. VW belazert de boel waardoor hun wagens aantrekkelijker lijken dan ze zijn. In sommige mate kan je zelfs van consumentenbedrog spreken. De waarheid wordt immers anders voorgesteld dan ze is.

Die Winterkorn is volgens mij een vogel voor de kat.

Mogelijk 18 miljard aan hun broek hé mensen, vergeet het niet.

18 miljard alleen al aan boetes. Daar komen dan nog de verliezen bij van aandelen die in elkaar zakken, marketingschade, etc. bij.

Gelukkig is Volkswagen een winstgevend bedrijf die dat wel kan dragen. Maar dan nog, het is een enorm schandaal.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 22 september 2015 - 22:41:00
Citaat van: Jeroen op 22 september 2015 - 22:29:09
Van fraude geen sprake? Die software verdoezelt de uitstoot, dat kan je m.i. gewoon fraude noemen.

De auto moet een emissietest afleggen waaruit de officiële uitstootcijfers worden gehaald, deze test is in wetgeving beschreven maar ga maar opzoeken waar er staat dat het níét mag, wat Volkswagen heeft gedaan. De auto's hebben gewoon de test afgelegd. Ik ben er vrij zeker van dat alle fabrikanten dit trucje uithalen, dit is toch al jarenlang de kritiek op de uitstoottests? Snap niet waarom er nu gedaan wordt alsof het iets nieuws is, behalve dan dat het voor het eerst echt is aangetoond.

Of het invloed heeft op de F1-toekomst moet ook nog maar blijken. De voorganger van Winterkorn was tegen de F1 (of eigenlijk tegen Ecclestone). Winterkorn leek voor. Afwachten maar, hoe de opvolger van Winterkorn erover denkt.

Mateschitz had in elk geval direct contact met Winterkorn. Nu is het iig. afwachten.

Maar voor Volkswagen is nu ook niet het moment om aan een duur F1-avontuur te beginnen. Heel Duitsland staat nu op zijn achterste benen...

Zoals ik begrijp verschilt het ook per land hoe emissie wordt bepaald. Zo moet een merk dat in Amerika zelf doen, in Europa wordt dat bij een instantie gedaan. Nou als je zelf die test doet, en je houdt de boel via software voor de gek, dan vind ik dat wel een enorme fraude.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is