Singapore: Man vd race

Gestart door 0634, 20 september 2015 - 18:25:22

« vorige - volgende »

Wie was de beste?

VET
5 (25%)
RIC
1 (5%)
RAI
0 (0%)
ROS
0 (0%)
BOT
0 (0%)
KVY
0 (0%)
PER
1 (5%)
VES
13 (65%)
SAI
0 (0%)
NAS
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 20

C.G. de Beaufort

Vettel en Ricciardo deden het goed, maar dit was weer eens een wisseling van de macht t.o.v. de Mercedesen. Ik stem dus voor Max, hij was 1 ronde  achterstand aan het begin, maar kwam als 8e over de finish lijn. Goede gedaan van'm.

Groet,

C.G. de Beaufort


Arthur

#16
Verwijderd...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Max. Vanuit een kansloze positie in de punten finishen en hoe! Mooi hoor! Dat hij een halve ronde terugkreeg tijdens de eerste Safety Car vind ik niet interessant. Hij reed op dat moment nog steeds achteraan op een kansloze positie (30 seconden achter Stevens). Vettel deed het goed alleen niet bijzonder. Van pole vertrokken en onbedreigd winnen is een 8 waard maar geen 9+. Ricciardo, Räikkönen en Rosberg deden niet iets anders. Zelfde kunststuk alleen vanaf een andere positie.

0634

Precies dat. Alleen kan je zeggen dat Raikkonen en Rosberg niet alles eruit haalden omdat zij achter hun teamgenoten reden maar het verschil tussen Ricciardo en Vettel - dat anderen blijkbaar wel zien - zie ik absoluut niet.

Wings


Jehoentelaar

Ricciardo. Deed het net wat beter dan Vettel, al weet ik niet precies wat.

0634

ik ook niet.

(al vind ik niet-voor-Ferrari-rijden wel een goed iets  ;))

Matthijs

Bij het bepalen van de Man van de Race laat ik verwachtingen ook spreken. Vettel was fantastisch, maar dat verwacht ik ook van hem. Hij is echt exceptioneel goed. Verstappen daarentegen heeft opnieuw mijn verwachtingen overtroffen en was de smaakmaker met al zijn mooie inhaalacties. Dus hoewel hij wellicht niet beter was dan Vettel is Verstappen toch voor mij de man van de wedstrijd. Vettel eervol tweede en Ricciardo en Perez krijgen ook eervolle vermeldingen.

Fietser

Citaat van: Jeroen op 20 september 2015 - 20:27:57
Citaat van: Fietser op 20 september 2015 - 19:57:04
Citaat van: Jeroen op 20 september 2015 - 19:49:12
Ik weet eigenlijk niet wat Ricciardo minder goed deed.

Gewoon 1 podiumplek en 1 startpositie minder. Simpel. Bovendien was er slechts eentje die het tempo dicteerde. Volgens mij was dat niet Ricciardo.

Ferrari is het hele jaar al sneller dan Red Bull. Dus dat die iets sneller zijn, is niet nieuw.

Dus nogmaals: wat deed VETTEL beter dan RICCIARDO?

Hetzelfde antwoord.
Mijn vraag m.b.v. die aanstellerige kapitalen: wat deed VETTEL beter dan ROSSI? En wat deed RICCARDO eigenlijk beter dan ROSSI? Kortom, zo kunnen we nog wel effe.

Matthijs

Precies, het is onmogelijk om coureurs met verschillend materiaal exact met elkaar te vergelijken. Daarom zijn die eeuwige discussies over iemands mening zo vermoeiend. Als iemand een goede onderbouwing heeft waarom coureur X de man van de race moet zijn, maar jij vindt Y de man van de race, so be it.

Hamilton#44

kwa spektakel en snelheid absoluut Max

Maar Vettel was stiekem ook wel extreem snel hoor, het valt alleen niet zo op omdat ie alleen vooraan rijdt.

Jehoentelaar

Dat viel toch juist op omdat hij telkens alleen vooraan reed?

Hamilton#44

 ;) ;D

je begrijpt wat ik bedoel toch.  ;)

Jehoentelaar


Sphinx

Max. Zonder enige twijfel. hij had idd een beetje hulp van de eerste SC om zich te unlappen en helemaal met die tweede SC toen die vent op de baan wandelde terwijl hij net ging stoppen. maar waar ik het meest van onder de indruk ben is de periode tussen die twee SC's in

CitaatMaar Vettel was stiekem ook wel extreem snel hoor, het valt alleen niet zo op omdat ie alleen vooraan rijdt.

Tussen die twee SC's draaide Max akelig regelmatige rondjes alsof ie Tom Dumoulin was die een belangrijke tijdrit moest winnen. Helemaal achteraan en alleen en steeds lage 1:50.9's, hij was in die periode steeds een paar tienden sneller dan Vettel, ook toen de tijden door tire deg stegen naar 1:51.2 en 1:51.3. De hele tijd dezelfde tijden, alsof niet Max, maar Niki Lauda zijn rondjes afdraaide. Het spektakel begon pas toen ie weer was aangesloten, maar die tijdrit maakt het helemaal af.

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!