Cijfer vd race: Singapore

Gestart door 0634, 20 september 2015 - 16:18:21

« vorige - volgende »

vonden we ervan?

10
1 (4.5%)
9
3 (13.6%)
8
7 (31.8%)
7
9 (40.9%)
6
2 (9.1%)
5
0 (0%)
4
0 (0%)
3 of lager
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

Perton

Citaat van: NielsD op 20 september 2015 - 20:25:18
Citaat van: Jehoentelaar op 20 september 2015 - 16:29:31
6. Vond het allemaal niet heel interessant.

De tering. :D Wat moet er nog meer gebeuren om een GP interessanter te maken? Dit is, ondanks dat het jouw mening is, sowieso meer waard dan een zes.
mwoah wat is er in de top 6 dan precies aan racespektakel gebeurd? Hamilton viel uit, en dat is het dan wel. Voor de rest heb ik wat crashes gezien en een chauvinistisch feestje van iemand die net als in Hongarije zichzelf in een uitstekende positie wist te brengen dankzij de safety car, en dat perfect en indrukwekkend uitvoerde.

Maar hamilton voerde zijn zege in monza ook perfect en indrukwekkend uit, dat maakt het nog niet spannend.

Ik heB eerlijk gezegd weinig gezien dat de race meer dan een 7 zou moeten geven. Dan is een 6 niet zo gek.

C.G. de Beaufort

Ik geef een 7.  Vele bolides gingen kapot.  Alleen de opmars van Max was spectaculair.

Groet,

C.G. de Beaufort

janke

Citaat van: Fietser op 20 september 2015 - 20:00:56
Citaat van: janke op 20 september 2015 - 19:57:56
Citaat van: Fietser op 20 september 2015 - 19:46:20
Deze race krijgt van mij een dikke 7,5. Maar omdat ik F1-races in het donker tamelijk onzinnig vind, trek ik er een punt van af. Een 6,5 dus, die ik vervolgens afrond naar een zeven.

Heb je er lang over nagedacht?? Ik geef een acht. Alleen de verliching al. Vettel de  man vd race, Ricciardo op 2 en Verstappen op 3.

Wat bedoel je met 'heb je er lang over nagedacht?'
Heb jij trouwens lang nagedacht over de verlichting? Als het donker wordt doe ik thuis ook een lampje aan.

Wij doe het romantisch met wat kaarsen. Ik nou nu eenmaal van sfeer. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Mickey


Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 20:43:22
Citaat van: NielsD op 20 september 2015 - 20:25:18
Citaat van: Jehoentelaar op 20 september 2015 - 16:29:31
6. Vond het allemaal niet heel interessant.

De tering. :D Wat moet er nog meer gebeuren om een GP interessanter te maken? Dit is, ondanks dat het jouw mening is, sowieso meer waard dan een zes.
mwoah wat is er in de top 6 dan precies aan racespektakel gebeurd? Hamilton viel uit, en dat is het dan wel. Voor de rest heb ik wat crashes gezien en een chauvinistisch feestje van iemand die net als in Hongarije zichzelf in een uitstekende positie wist te brengen dankzij de safety car, en dat perfect en indrukwekkend uitvoerde.

Maar hamilton voerde zijn zege in monza ook perfect en indrukwekkend uit, dat maakt het nog niet spannend.

Ik heB eerlijk gezegd weinig gezien dat de race meer dan een 7 zou moeten geven. Dan is een 6 niet zo gek.


Wat in de race precies was een chauvinistisch feestje? Heb dat net gemist geloof ik.

Dat Hamilton uitviel heb ik gelukkig niet gemist.

Wings

Negen. Had aanvankelijk een saaie optocht verwacht. Tot de eerste Safety Car naar buiten kwam. Nadien was er genoeg te beleven. Rijders die pech hadden, touchés, maar vooral veel gevechten rondom P10. Heb ontzettend genoten van Max Verstappen, Lotussen en Sergio! En niet vergeten Nasr die zoveel minder grip heeft en toch knap de druk zet op Romain...en met succes. En niet vergeten dat Seb Vettel de race wint.

Van Wijk

Gewoon een acht, lekkere race met precies wat ik verwacht van een middagje F1.
Net genoeg spektakel om niet in slaap te vallen, gebeurde constant genoeg.

NielsD

Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 20:43:22
Citaat van: NielsD op 20 september 2015 - 20:25:18
Citaat van: Jehoentelaar op 20 september 2015 - 16:29:31
6. Vond het allemaal niet heel interessant.

De tering. :D Wat moet er nog meer gebeuren om een GP interessanter te maken? Dit is, ondanks dat het jouw mening is, sowieso meer waard dan een zes.
mwoah wat is er in de top 6 dan precies aan racespektakel gebeurd? Hamilton viel uit, en dat is het dan wel. Voor de rest heb ik wat crashes gezien en een chauvinistisch feestje van iemand die net als in Hongarije zichzelf in een uitstekende positie wist te brengen dankzij de safety car, en dat perfect en indrukwekkend uitvoerde.

Maar hamilton voerde zijn zege in monza ook perfect en indrukwekkend uit, dat maakt het nog niet spannend.

Ik heB eerlijk gezegd weinig gezien dat de race meer dan een 7 zou moeten geven. Dan is een 6 niet zo gek.

Ik vraag me dan af wat er volgens jou moet gebeuren om een race boven de zeven te krijgen...
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Citaat van: Mickey op 20 september 2015 - 20:48:40

Wat in de race precies was een chauvinistisch feestje? Heb dat net gemist geloof ik.
Ik denk dat de gemiddelde Italiaan de race niet boeiender of minder boeiend vindt nu Verstappen een goede inhaalrace reed.

0634

Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 21:49:37
Citaat van: Mickey op 20 september 2015 - 20:48:40

Wat in de race precies was een chauvinistisch feestje? Heb dat net gemist geloof ik.
Ik denk dat de gemiddelde Italiaan de race niet boeiender of minder boeiend vindt nu Verstappen een goede inhaalrace reed.

Dat betwijfel ik. Wanneer ik Engelse racefans via twitter en fora begrijp zijn de meesten toch wel heel gecharmeerd van Verstappen. Rijdt die een goede inhaalrace, dan wordt de wedstrijd ook interessanter voor objectieve toeschouwers.

Wings

Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 21:49:37
Citaat van: Mickey op 20 september 2015 - 20:48:40

Wat in de race precies was een chauvinistisch feestje? Heb dat net gemist geloof ik.
Ik denk dat de gemiddelde Italiaan de race niet boeiender of minder boeiend vindt nu Verstappen een goede inhaalrace reed.

Toro Rosso is ook niet Italiaans? ;)

Arthur

Citaat van: Wings op 20 september 2015 - 21:54:22
Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 21:49:37
Citaat van: Mickey op 20 september 2015 - 20:48:40

Wat in de race precies was een chauvinistisch feestje? Heb dat net gemist geloof ik.
Ik denk dat de gemiddelde Italiaan de race niet boeiender of minder boeiend vindt nu Verstappen een goede inhaalrace reed.

Toro Rosso is ook niet Italiaans? ;)

Geen idee hoeveel Italianen daar nog werkzaam zijn. De naam is enkel een vertaling van Red Bull... [maar dat wist je al]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Citaat van: NielsD op 20 september 2015 - 21:40:11
Ik vraag me dan af wat er volgens jou moet gebeuren om een race boven de zeven te krijgen...
Volgens mij komt dat wel redelijk naar voren in mijn post: daadwerkelijke strijd in de top zes die ook ergens toe weet te leiden en geen geouwehoer met safety cars op het juiste moment voor coureur X of coureur Y. Prima dat er een strijd om P8 was, nou woeptiedoe, als dhr Max V. daar niet bij was betrokken, had je reacties gehad in de trant van "een 6, want het gevecht tussen Pietje en Jantje maakte het nog een beetje dragelijk."

Ik generaliseer nu, want lang niet iedereen zou zo zijn. Het verschil is nu dat er eens een andere winnaar is (maar dat heeft niks met het raceverloop te maken, en heeft dus ook geen invloed op een cijfer in mijn ogen) en dat Verstappen zich dankzij perfect getimede SC's weer eens knap naar voren heeft weten te rijden. Ja, dan gaan bij bepaalde mensen de cijfers al met 2 punten omhoog. Dat kan, vind ik prima, ieder zijn eigen behoordeling. Maar als deze race al een 9 of 8 was, vraag ik me af of er een 12 zou worden gegeven als er wél een gevecht om de podiumplekken had plaatsgevonden.

Wings

Citaat van: Arthur op 20 september 2015 - 21:57:06
Citaat van: Wings op 20 september 2015 - 21:54:22
Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 21:49:37
Citaat van: Mickey op 20 september 2015 - 20:48:40

Wat in de race precies was een chauvinistisch feestje? Heb dat net gemist geloof ik.
Ik denk dat de gemiddelde Italiaan de race niet boeiender of minder boeiend vindt nu Verstappen een goede inhaalrace reed.

Toro Rosso is ook niet Italiaans? ;)

Geen idee hoeveel Italianen daar nog werkzaam zijn. De naam is enkel een vertaling van Red Bull... [maar dat wist je al]

Nog genoeg hoor. Voertaal is daar ook nog steeds Italiaans.

NielsD

Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 21:58:49
Citaat van: NielsD op 20 september 2015 - 21:40:11
Ik vraag me dan af wat er volgens jou moet gebeuren om een race boven de zeven te krijgen...
Volgens mij komt dat wel redelijk naar voren in mijn post: daadwerkelijke strijd in de top zes die ook ergens toe weet te leiden en geen geouwehoer met safety cars op het juiste moment voor coureur X of coureur Y. Prima dat er een strijd om P8 was, nou woeptiedoe, als dhr Max V. daar niet bij was betrokken, had je reacties gehad in de trant van "een 6, want het gevecht tussen Pietje en Jantje maakte het nog een beetje dragelijk."

Ik generaliseer nu, want lang niet iedereen zou zo zijn. Het verschil is nu dat er eens een andere winnaar is (maar dat heeft niks met het raceverloop te maken, en heeft dus ook geen invloed op een cijfer in mijn ogen) en dat Verstappen zich dankzij perfect getimede SC's weer eens knap naar voren heeft weten te rijden. Ja, dan gaan bij bepaalde mensen de cijfers al met 2 punten omhoog. Dat kan, vind ik prima, ieder zijn eigen behoordeling. Maar als deze race al een 9 of 8 was, vraag ik me af of er een 12 zou worden gegeven als er wél een gevecht om de podiumplekken had plaatsgevonden.

Maar ff serieus. Naast die twee SC's moet je ook nog eens mensen voorbij gaan en Max noteerde rondetijden die gelijk waren aan de top-vijf. Tuurlijk heeft hij hulp gehad, maar zijn inhaalacties waren ook weer heerlijk en dat heeft hem P8 gebracht. Om dan nog vervolgens de poot stijf te houden in de laatste ronde maakt het helemaal af. Dat had ik ook gehad bij Kimi, Seb of Lewis als zij in dat soort situaties verzeild waren geraakt.

Ik heb soms het gevoel dat je expres loopt te stangen omdat het Max betreft... ;)
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Citaat van: Wings op 20 september 2015 - 21:54:22
Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 21:49:37
Citaat van: Mickey op 20 september 2015 - 20:48:40

Wat in de race precies was een chauvinistisch feestje? Heb dat net gemist geloof ik.
Ik denk dat de gemiddelde Italiaan de race niet boeiender of minder boeiend vindt nu Verstappen een goede inhaalrace reed.

Toro Rosso is ook niet Italiaans? ;)
Touché, verkeerd gekozen nationaliteit, al vermoed ik dat de meeste Italianen toch wel Ferrari-fan zijn ;)


Jeroen, daar heb je een uitstekend punt, maar dat is het nou juist, bij die inhaalrace werd hij weer eens behoorlijk geholpen door de omstandigheden. Daar is uiteraard helemaal niets mis mee, want je moet het wel uitvoeren, zoals ik in andere topics ook wel heb aangegeven, maar ik kan me best voorstellen dat er ook mensen zijn die dat wat minder boeiend vinden.

En het gaat ook niet alleen om Verstappen, die VSC aan het begin van de race gaf iedereen vooraan ook een gratis pitstop. Dan vind ik dat soort momenten een negatieve invloed op het raceverloop hebben.