Toekomst van Toro Rosso onzeker?

Gestart door Wings, 19 september 2015 - 09:47:17

« vorige - volgende »

Perton

Jawel, maar toen ze op een gegeven moment hun favorietje niet bij Sauber kregen omdat die liever met Raikkonen in zee gingen, duurde het ook niet lang of er werden plannen voor een eigen team gemaakt. Mensen en ideeën evolueren. Dat Red Bull voor die tijd prima tevreden was met een sponsorrol, wil niet zeggen dat ze er nu naar terug willen. Of heb jij nog hetzelfde kapsel, dezelfde kledingstijl en dezelfde muzieksmaak als toen je 14 was?

Wings

Mochten ze Red Bull Racing verkopen is hun inzicht klaarblijkelijk veranderd. Ik zou niet weten waarom uitgesloten moet worden dat ze niet als sponsor verbonden blijven. Volgens mij stond dat zo ook geschreven.

Perton

Ik sluit niks uit, ik vind alleen het argument "ze deden het vroeger ook" een beetje slap.

Wings

Oké. Ik heb dat andersom. Vandaar dat ik verwijs naar de tijd dat enkel hun naam op de auto stond. Het is dus niet ondenkbaar dat het nu weer gebeurt.

Perton

Het is ook niet ondenkbaar, maar als het als hoofdsponsor / grote sponsor is, vraag ik me af of je dat zou willen na jarenlang de beslissingen zelf genomen te hebben en als het als kleine sponsor is, vraag ik me af wat daar commercieel gezien van de meerwaarde is.

Dit is dus in algemene zin he, los van eventuele overgangsperiode's en weet ik wat voor ideeën je in de geruchtenstroom hoort.

Arthur

Citaat van: Wings op 20 september 2015 - 22:11:13
Ik snap niet hoe je daar bij komt. Red Bull heeft in het verleden toch ook gesponsord? Waarom zouden ze dat nu ineens niet meer willen? Ben benieuwd naar waar dit vandaan komt.

Als je bij een bepaalde doelgroep meer dan genoeg naamsbekendheid bereikt hebt kun je je afvragen of je die investering niet moet gaan verleggen naar een nieuwe doelgroep. Of je wilt aktief blijven zolang je ook nog iets te zeggen hebt behalve centen te schokken voor naamsbekendheid die je al ten volle bereikt hebt. Ik kan het me helemaal voorstellen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Het kan zomaar maar ik kan me ook voorstellen dat nu Renault een eigen team begint de kansen anders liggen en de enige kans op succes dit format is. Het zou zomaar kunnen dat VW niks zag in een motordeal en een voorstel heeft gedaan om constructeur te worden met Red Bull als sponsor. De winst is dat je je naam weer aan successen kunt verbinden.

Arthur

Citaat van: Wings op 20 september 2015 - 22:41:28
Het kan zomaar maar ik kan me ook voorstellen dat nu Renault een eigen team begint de kansen anders liggen en de enige kans op succes dit format is. Het zou zomaar kunnen dat VW niks zag in een motordeal en een voorstel heeft gedaan om constructeur te worden met Red Bull als sponsor. De winst is dat je je naam weer aan successen kunt verbinden.

Maar daar voelt Red Bull blijkbaar niets voor, ze behalen geen voordeel, naamsbekendheid hebben ze zat en enkel sponsoren zonder iets te zeggen bevalt ze niet. En als de relatie met Renault tot het nulpunt gedaald is kan ik me levendig voorstellen dat ze absoluut geen zin hebben om daar een cent in te stoppen. Klaar als een klontje lijkt mij.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 20 september 2015 - 22:11:13
Ik snap niet hoe je daar bij komt. Red Bull heeft in het verleden toch ook gesponsord? Waarom zouden ze dat nu ineens niet meer willen? Ben benieuwd naar waar dit vandaan komt.

Omdat je dit in tal van andere sportactiviteiten van ze ziet. Natuurlijk sponsoren ze veel, maar nooit zonder zeggenschap. Zou niet meer weten waar ik de bronnen vandaan moet halen want het volgen van (met name de voetbalafdeling van) Red Bull doe ik al een tijdje, maar vooral de Oostenrijkse achtergrondmedia wil nog wel eens een reportage bij elkaar schrijven.

In ieder geval ben ik er heilig van overtuigd dat een overeenkomst à la Red Bull en Sauber uit het verleden, waarbij het puur om sponsoring ging, niet meer gaat voorkomen. In ieder geval niet op korte en middellange termijn. Zie ook mijn post in een ander topic over de verschuiving van interesse tussen sportactiviteiten van RB.

Hamilton#44

Denk dat Toro Rosso wel onafhankelijk kan blijven bestaan, het is in feite gewoon het oude Minardi team dus heeft al een jarenlange geschiedenis. Eventueel kunnen ze dan misschien wel een Honda motor op de kop tikken straks, met als ruil een zitje voor Magnussen en of Vandoorne.

0634

Maar dan trekt Red Bull zijn handen er vanaf uiteraard. Die gaan geen B-team van McLaren worden.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 20 september 2015 - 23:15:09
Citaat van: Wings op 20 september 2015 - 22:11:13
Ik snap niet hoe je daar bij komt. Red Bull heeft in het verleden toch ook gesponsord? Waarom zouden ze dat nu ineens niet meer willen? Ben benieuwd naar waar dit vandaan komt.

Omdat je dit in tal van andere sportactiviteiten van ze ziet. Natuurlijk sponsoren ze veel, maar nooit zonder zeggenschap. Zou niet meer weten waar ik de bronnen vandaan moet halen want het volgen van (met name de voetbalafdeling van) Red Bull doe ik al een tijdje, maar vooral de Oostenrijkse achtergrondmedia wil nog wel eens een reportage bij elkaar schrijven.

In ieder geval ben ik er heilig van overtuigd dat een overeenkomst à la Red Bull en Sauber uit het verleden, waarbij het puur om sponsoring ging, niet meer gaat voorkomen. In ieder geval niet op korte en middellange termijn. Zie ook mijn post in een ander topic over de verschuiving van interesse tussen sportactiviteiten van RB.

We zullen zien. Tot nu toe lees ik van wel maar dat kan samengaan met een overnamedeal. Nog een optie is het verkopen van een meerderheidsaandeel. Dan blijf je inderdaad medezeggenschap behouden.

Arthur

Voor wat dat nog waard is als de overige 51% in handen zijn van de andere partij.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings


Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 21 september 2015 - 17:31:11
Maar dan trekt Red Bull zijn handen er vanaf uiteraard. Die gaan geen B-team van McLaren worden.

Uiteraard,  zoals ik aangaf de situatie die ik schets bedoel ik in de context dat Red Bull Toro Rosso dan zou afstoten.
STR was voorheen gewoon Minardi, Red Bull heeft zich ingekocht en de auto in andere kleuren gespoten en de naam gewijzigd, meer in feite niet. :)