Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

Maikel0230

Ecclestone mag doen wat hij wil, die V8 komt er niet meer. Dan vertrekt Mercedes per meteen uit de F1. Die gaan heus jaren van ontwikkeling in deze motoren formule niet als sneeuw voor de zon zien verdwijnen.

Gaan Ferrari, Renault en Honda dan de hele grid voorzien van motoren? Ik denk het want ik vermoed dat Honda er dan ook gewoon weer uitstapt. Ik denk niet dat die zoals bijvoobeeld voor een half miljard verbonden zijn aan FOM om te blijven.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

Persoonlijke mening alert!

De V8 was de lafste, stomste, saaiste en sufste motor sinds het vorige turbo-tijdperk. Geen mooi geluid, geen koppel, te weinig vermogen. De huidige motoren zijn een heel stuk interessanter.

Sabai

Ik ben benieuwd hoe het uitpakt dit jaar hopelijk zit alles dichter op elkaar. Ik ben nu sinds dat de nieuwe motor er is wel mijn interesse in de sport grotendeels verloren.

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 06 maart 2016 - 11:56:01
Persoonlijke mening alert!

De V8 was de lafste, stomste, saaiste en sufste motor sinds het vorige turbo-tijdperk. Geen mooi geluid, geen koppel, te weinig vermogen. De huidige motoren zijn een heel stuk interessanter.
Dat geloof ik ook. De motoren klonken ruk afgelopen 2 jaar, maar de potentie was volgens mij behoorlijk groot. Mensen schijnen snel te vergeten dat de motoren toch al snel in totaal 800+Pk waren, en dat was vroeger volgens mij echt niet zo heel veel meer, als het al meer was. Waar ze echt mee moeten oppassen, is het reglement. Dat kan echt alles naar de knoppen helpen.

Sabai

Citaat van: FolkertE op 06 maart 2016 - 13:48:05
Citaat van: Matthijs op 06 maart 2016 - 11:56:01
Persoonlijke mening alert!

De V8 was de lafste, stomste, saaiste en sufste motor sinds het vorige turbo-tijdperk. Geen mooi geluid, geen koppel, te weinig vermogen. De huidige motoren zijn een heel stuk interessanter.
Dat geloof ik ook. De motoren klonken ruk afgelopen 2 jaar, maar de potentie was volgens mij behoorlijk groot. Mensen schijnen snel te vergeten dat de motoren toch al snel in totaal 800+Pk waren, en dat was vroeger volgens mij echt niet zo heel veel meer, als het al meer was. Waar ze echt mee moeten oppassen, is het reglement. Dat kan echt alles naar de knoppen helpen.

Dat ben ik wel met je eens.

JS JTD

Qua geluid waren de V8's natuurlijk 10x beter dan nu, maar het probleem was vooral dat de ontwikkeling helemaal was stil gelegd waardoor de focus op mechanische grip en aerodynamica lag. Nu de motorontwikkeling weer "open" is kan hiermee een groot verschil worden gemaakt. Het is alleen zo jammer van die fuelflow regel, dat zou de V6 hybrides echt veel aantrekkelijker maken in alle opzichten.

lieven

F1 moet een labo zijn voor de fabrikanten zodat ze de motoren kunnen doorontwikkelen en nieuwe technieken kunnen bedenken die later ook in de gewone auto's kunnen gebruikt worden. (denk maar aan elektriciteit opslag en recovery)
Met de huidige motoren kunnen ze meer technologie ontwikkelen voor in gewone auto's.
Bij de V8 was dit een beetje uitontwikkeld.

Jozef

Aan de V8 werd überhaupt niks meer ontwikkeld, dat was pas treurig. Als ik daar nu naar terugkijk denk ik, hoe is zoiets eigenlijk in godsnaam mogelijk in de F1.

Matthijs

Citaat van: JS JTD op 06 maart 2016 - 23:29:50
Qua geluid waren de V8's natuurlijk 10x beter dan nu
Ik vind het huidige geluid niet best, maar ik vond de V8 ook niet mooi. Het had geen karakter zoals de gillende V10's van begin jaren '00 en V12 daarvoor wel hadden. Een V8 was gewoon hard en schel. En dat gecombineerd met de prestaties die niet bijzonder waren, had ik helemaal niks met die dingen. Maar dat is persoonlijk.

Jehoentelaar

Ik vond de lage tonen van de V8 midden jaren negentig een stuk meer hebben dan dat weinig bijzondere geluid van de laatste generatie.

Van Wijk

Citaat van: Jehoentelaar op 07 maart 2016 - 15:11:07
Ik vond de lage tonen van de V8 midden jaren negentig een stuk meer hebben dan dat weinig bijzondere geluid van de laatste generatie.

Ik denk dat iedereen hier op het forum het daar wel mee eens is. Als ik naar een concert van U2 of Rammstein ga , moeten ze geluid ook niet dempen tot 60db.
Wat ik wil zeggen, het geluid is een dimensie, het hoort er gewoon bij, het zorgt voor een gevoel van snelheid, emotioneel weliswaar , maar toch, het kan je kippenvel bezorgen, en dat is wat de toeschouwers willen.

Matthijs

Het geluid is niet gedempt, de motoren zijn zo efficiënt dat ze weinig geluid maken. Herrie is verspilde energie dat niet is omgezet in pk's. Ik vind het geluid van de huidige generatie motoren helemaal niet mooi, maar de motoren zelf vind ik toch wel interessant.

Sphinx

Citaat van: Matthijs op 18 maart 2016 - 08:07:39
Het geluid is niet gedempt, de motoren zijn zo efficiënt dat ze weinig geluid maken. Herrie is verspilde energie dat niet is omgezet in pk's. Ik vind het geluid van de huidige generatie motoren helemaal niet mooi, maar de motoren zelf vind ik toch wel interessant.

Single Turbo heeft wel degelijk een dempende werking. Ze hebben geprobeerd dat luider te maken door extra uitlaten voor het wastegate, maar in de jaren 80 had men gewoon twee turbo's per auto. Qua geluidsproductie klonk dat al veel beter
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wings

Had ook te maken met de positie van uitlaten en natuurlijk emissie-eisen.

Wings

Citaat van: Matthijs op 18 maart 2016 - 08:07:39
Het geluid is niet gedempt, de motoren zijn zo efficiënt dat ze weinig geluid maken. Herrie is verspilde energie dat niet is omgezet in pk's. Ik vind het geluid van de huidige generatie motoren helemaal niet mooi, maar de motoren zelf vind ik toch wel interessant.

De statement over herrie mag je uitleggen. Ben erg nieuwsgierig.