Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

Robbert65

Welke Honda motoren? Het is toch glashelder dat Honda géén optie is?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Dat wordt wel een contractuele chaos dan, haha.

Hamilton#44

Citaat van: Robbert65 op 03 november 2015 - 15:55:05
Welke Honda motoren? Het is toch glashelder dat Honda géén optie is?

Als je goed leest zie je dat er een situatie geschetst werd waarin Ecclestone Dennis zou overhalen. Daar regeer ik op.  :)

Robbert65

whahahahahaaaaaa ;-) "als je goed leest" lummel, er staat dat Honda een contract heeft met McLaren waardoor de Japanners niet kunnen leveren aan derden (zonder instemming van beide partijen). Onze goede vriend Bernie Ecclestone komt in het hele artikel niet voor joh.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Citaat van: Robbert65 op 03 november 2015 - 15:55:05
Welke Honda motoren? Het is toch glashelder dat Honda géén optie is?
Neuh, eigenlijk niet. Dat veto kan er wel zijn, maar Bernie heeft schijnbaar ergens gezegd "Dat een veto van Dennis niet per se een veto hoeft te zijn", whatever that means. Net als met zoveel, gaat het er nu om wie de langste adem heeft.

Ik verwacht trouwens geen Honda bij Red Bull, maar glashelder dat het geen optie is, klopt ook niet.

Robbert65

Kun jij je voorstellen dat Ron Dennis van mening verandert (in deze)? ik zie dat echt niet gebeuren hoor. Die heeft een standpunt ingenomen op grond van de huidige stand van zaken en die clausule zal ook met voorbedachten rade in dat contract zijn komen te staan lijkt me...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 03 november 2015 - 16:57:46
Kun jij je voorstellen dat Ron Dennis van mening verandert (in deze)? ik zie dat echt niet gebeuren hoor. Die heeft een standpunt ingenomen op grond van de huidige stand van zaken en die clausule zal ook met voorbedachten rade in dat contract zijn komen te staan lijkt me...

Ik denk ook dat Dennis niet zo snel van mening zal veranderen. Maar het is Ecclestone wel wat waard dat Red Bull blijft. Dus wie weet kan Ecclestone Dennis ergens wat in tegemoet komen? Wie weet...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: Robbert65 op 03 november 2015 - 16:57:46
Kun jij je voorstellen dat Ron Dennis van mening verandert (in deze)? ik zie dat echt niet gebeuren hoor. Die heeft een standpunt ingenomen op grond van de huidige stand van zaken en die clausule zal ook met voorbedachten rade in dat contract zijn komen te staan lijkt me...
Het heeft dan ook vrij weinig met Dennis te maken. Er schijnt ook een afspraak met FOM te zijn dat Honda in zijn tweede jaar aan een tweede team zou leveren indien nodig. Nu weet ik niet of die afspraak echt bestaat of niet, maar als we uitgaan van wel, heb je dus twee tegenstrijdige contracten getekend door Honda. Dus nogmaals, dat Honda per definitie geen optie is, klopt gewoon niet, wat Ron Dennis daar ook van mag vinden.

Robbert65

Ik stel voor dat we ervan uitgaan, dat de mensen Honda gewoon hun hersens gebruikt hebben en geen contracten hebben getekend die incongruent zijn met andere contracten, Waar heb je anders een juridische afdeling voor in zo'n onderneming?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

#714
Ik denk juist dat Dennis [weer eens] een te arrogante houding heeft. Honda is nu bepaald een niet concurrerent. De kans dat die motor beter wordt is groter als er het dubbele aan data komt ter analyse. Waarom zou je dan dwarsliggen? Kom met een deal [als overbrugging voor RBR] van 1 of 2 jaar dat Honda ook aan RBR levert. Meer data en ontwikkeling en als die motor echt goed wordt vormt RBR geen bedreiging meer omdat het contract afloopt.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Citaat van: Robbert65 op 03 november 2015 - 17:49:51
Ik stel voor dat we ervan uitgaan, dat de mensen Honda gewoon hun hersens gebruikt hebben en geen contracten hebben getekend die incongruent zijn met andere contracten, Waar heb je anders een juridische afdeling voor in zo'n onderneming?
Tsja waarom had Sauber 4 of 5 coureurs onder contract? Waarom bestaat het Contract Recognition Board überhaupt als het allemaal zo simpel is? Omdat het dat niet is. Niemand had kunnen voorzien dat het zó problematisch zou worden voor Red Bull dit jaar. Misschien tekende Honda dat contract wel met het idee dat het alleen zou gaan om achterhoedeteams, tenslotte bestonden Caterham en Marussia destijds nog gewoon. Nuja, die laatste nog steeds natuurlijk. Er zijn allerlei variabelen waarom je terug kan komen op een beslissing die je eerder hebt gemaakt.

Arthur

Dan zou het ook zomaar kunnen zijn dat Honda verwacht had een [veel] betere motor te leveren. Nu dat niet zo is staan ze wellicht eerder open voor meerdere teams om meer data te kunnen genereren wat de ontwikkeling ten goede komt.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

Citaat van: Perton op 03 november 2015 - 18:39:17
Citaat van: Robbert65 op 03 november 2015 - 17:49:51
Ik stel voor dat we ervan uitgaan, dat de mensen Honda gewoon hun hersens gebruikt hebben en geen contracten hebben getekend die incongruent zijn met andere contracten, Waar heb je anders een juridische afdeling voor in zo'n onderneming?
Tsja waarom had Sauber 4 of 5 coureurs onder contract? Waarom bestaat het Contract Recognition Board überhaupt als het allemaal zo simpel is? Omdat het dat niet is. Niemand had kunnen voorzien dat het zó problematisch zou worden voor Red Bull dit jaar. Misschien tekende Honda dat contract wel met het idee dat het alleen zou gaan om achterhoedeteams, tenslotte bestonden Caterham en Marussia destijds nog gewoon. Nuja, die laatste nog steeds natuurlijk. Er zijn allerlei variabelen waarom je terug kan komen op een beslissing die je eerder hebt gemaakt.
Ik stel voor dat we evan uitgaan, dat ze (Ze) bij Sauber af en toe vergeten (zijn, is) hun hersens te gebruiken...
Ik begrijp overigens uit de media, dat Dennis een veto heeft. En kijk, Dennis terugkomen op een publieke uitspraak? Ik geloof er geen pest van Perton...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Nogmaals, Ron Dennis heeft daar echt niet in zijn eentje wat over te zeggen, ondanks dat hij de illusie wil geven van wel

Robbert65

Vervang "Dennis" door "McLaren" en de redenering blijft overeind...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel