Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

Robbert65

ik denk, dat we het allemaal wel zien. Maar prettig was van vandaag, dat het worst case scenario veranderde in 22 auto's op de grid volgend jaar, dat maakt mij -met slag om arm- een blij mens.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 09 oktober 2015 - 16:54:36
Ecclestone meldt 22 auto's...

Loze kreet. Of probeert Ecclestone hiermee druk op te leggen bij Mercedes / Ferrari?

0634

of de derde auto komt er toch...

Maikel0230

Zoals Adam Cooper zei: Het kan alles betekenen, of ook niets.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Wellicht tactiek van Bernie...

http://www.autosport.com/news/report.php/id/121239

Renault is ook zo happig op Red Bull, logisch ook... na alles wat er gezegd is.
Maar ze wijzen het ook niet meteen af.

Mooiste zou zijn als Red Bull wat betaald voor die motor. Dan kan Renault Lotus overnemen en ontwikkelen.
Vraag is dan alleen of Red Bull bij Renault wel nummer 1 is...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ja ze zijn vast nummer 1, nog boven het fabrieks team,  in zo'n scenario.

Arthur

Of Renault laat RBR gewoon lekker zwemmen en denkt intussen: "zoek het lekker uit". Vergeet niet dat Renault nu zelf de kaarten in handen heeft, of ze kappen er helemaal mee of nemen Lotus over. De deal met RBR is door RBR om zeep geholpen [tenzij RBR ze nu ineens aan het contract gaan houden, maar dat zou enorm gezichtsverlies zijn] dus Renault kan naar believen kiezen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

NielsD

Renault moet gewoon lekker Red Bull overkopen, mocht dat een optie zijn. Faciliteiten beter, chassis is altijd beter, hun werkwijze kennen ze (ook de minder fijne kant, maar daar heb je dan geen last meer van) en de mensen die daar werken zijn allemaal koppie-koppie.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

Bernie zegt dat het "sorted" is en dat er 22 bolides op de grid staan volgend jaar.
Dit zei hij live op Sky.
Als Bernie iets zegt klopt het meestal wel...

Er zijn er nu 20. Met Haas erbij + incl. Red Bull/ Toro Rosso is het 22.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

De vraag daar is of RBR die kant op wil. Al is het maar om Renault tegen te werken. Aan de andere kant zijn ze dan wel van dat boetebeding af van een half miljard.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Citaat van: NielsD op 09 oktober 2015 - 22:17:58
Renault moet gewoon lekker Red Bull overkopen, mocht dat een optie zijn. Faciliteiten beter, chassis is altijd beter, hun werkwijze kennen ze (ook de minder fijne kant, maar daar heb je dan geen last meer van) en de mensen die daar werken zijn allemaal koppie-koppie.

True maar wat doe je dan met Toro Rosso?
En dan is Lotus ook zo goed als "dood".

Ik heb liever een oplossing waarbij Red Bull in de Formule 1 blijft. En ook Toro Rosso en Lotus.
Het beste voor sport, en is ook het beste voor Max...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Arthur op 09 oktober 2015 - 22:20:26
De vraag daar is of RBR die kant op wil. Al is het maar om Renault tegen te werken. Aan de andere kant zijn ze dan wel van dat boetebeding af van een half miljard.

Klopt dat speelt ook mee. 500 miljoen Euro is enorm veel geld.
Vraag me af of het klopt.

Het zou voor Mateschitz dan goedkoper zijn om eruit te stappen en Horner wat geld te geven zodat hij het team kan blijven runnen...
Zoals Honda dus met Brawn deed.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Het beste scenario is dat RBR/TR blijven en Haas erbij komt. Of dat gaat lukken? De vraag is of onze bijzonder rijke Oostenrijker nog zin heeft in F1 en welke concessies hij wil doen. De beste motor [gelijkwaardig Ferrari] krijgt hij niet. Maar als die 2015 specs al veel beter is dan die baggerbak van Renault nu i.c.m. een puik chassis van RBR dan kunnen ze nog ver komen in 2016. 
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

NielsD

Citaat van: gloudiesaurus op 09 oktober 2015 - 22:20:37
Citaat van: NielsD op 09 oktober 2015 - 22:17:58
Renault moet gewoon lekker Red Bull overkopen, mocht dat een optie zijn. Faciliteiten beter, chassis is altijd beter, hun werkwijze kennen ze (ook de minder fijne kant, maar daar heb je dan geen last meer van) en de mensen die daar werken zijn allemaal koppie-koppie.

True maar wat doe je dan met Toro Rosso?
En dan is Lotus ook zo goed als "dood".

Ik heb liever een oplossing waarbij Red Bull in de Formule 1 blijft. En ook Toro Rosso en Lotus.
Het beste voor sport, en is ook het beste voor Max...

Ja, dat laatste heb ik natuurlijk liever ook, maar helaas lijkt die kans steeds kleiner te worden. Wat ik denk dat er gaat gebeureb durf ik echt niet te zeggen, want dit is zo onduidelijk als de tering. Want ook Ferrari heeft gezegd 2015-motoren te willen leveren aan 1 team en niet aan RB en TR.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

Toro Rosso zou een 2015-Ferrari accepteren:
CitaatEr wordt gezegd dat Ferrari alleen de 2015-specificatie motor voor volgend jaar wil leveren. Dat is misschien onacceptabel voor Red Bull Racing, maar zou het een optie kunnen zijn voor Toro Rosso?
Tost: "Toro Rosso zou een 2015 motor accepteren, omdat we denken dat het voor ons een stap vooruit zou zijn. Maar ja, Toro Rosso is in een andere situatie dan Red Bull Racing. Hun DNA is om te vechten voor overwinningen en kampioenschappen en daarom willen zij hetzelfde materiaal als waar Ferrari in 2016 mee rijdt."

Bron Verstappen.nl/ Formula1.com

Grote vraag is wat Red Bull zou krijgen... die gaan geen 2015-motor accepteren ben ik bang.

Red Bull Renault en Toro Rosso Ferrari 2015 kan ook nog...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is