Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

0634

Klopt. Daarom geloof ik ook niet dat men zei dat Red Bull nog steeds met Merc praat  ;).

Perton

Een verplichte jongeling in de derde auto ben ik ook niet zo'n voorstander van. Het klinkt leuk in theorie, maar de door lieven genoemde nadelen zijn voor mij reden genoeg om dat niet te willen. Dat gezegd hebbende ben ik ook geen voorstander van per se twee auto's per team, ik heb daar liever wat variatie in, dat een team het zelf mag kiezen of ze 1, 2 of 3 auto's inzetten. En ik weet dat Jozef ooit heeft uitgelegd dat 1 auto financieel niet zoveel zin heeft, maar goed, dan is het ook logischer om voor twee auto's te kiezen natuurlijk.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2015 - 10:59:42
En een voordeel heeft het verder niet.

Verder: Toto Wolff stelt dat ze absoluut niet in gesprek zijn met Red Bull. Dus dat gerucht kan de ijskast in.


Horner stelt dat Red Bull met mensen boven Toto in gesprek is...lijkt mij stug, daar die mensen toch zullen terugkoppelen naar Toto. En die zegt dan weer nee...Sowieso heeft Mercedes al drie teams als afnemer van haar motoren.

Arthur

En heeft Mercedes snel besloten met Manor in zee te gaan? Zitten ze al vol en jammer voor RBR [ook een manier]. Of roep ik maar wat.... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 06 oktober 2015 - 20:40:18
http://www.gppits.net/nieuws/horner_we_praten_met_twee_partijen_over_motoren/

Horner spreekt over 2 partijen.
Aangezien Honda ontkent en de relatie met Renault kapot is denk ik aan Ferrari en Mercedes.

Obviously. Andere smaken zijn er niet.

0634

Er is alleen Ferrari. De rest is blufpoker.

Van Wijk

Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2015 - 21:58:03
Ik blijf het een stompzinnig plan vinden, sorry. Drie auto's per team en dan ook nog eens verplicht een jonge rijder erin stoppen... Wat een flauwekul allemaal weer (niet lullig bedoelt, maar ik snap dit soort wilde oplossingen helemaal niet).

Dit is natuurlijk een copie van de motorcross ( MX1 vs MX 2) al rijden die niet samen.
Leeftijdgrens bij MX2 is 23 jaar tenzij je voor die leeftijd al drie keer wereldkampioen bent geworden ( Herlings was dit bijna) dan moet je over naar de MX1.
Overigens rijden de MX2 rijders ( jonge honden ) snellere ronde tijden als de MX1 met zwaardere motoren.
Of dit een oplossing in de F1 zou kunnen zijn betwijfeld ik ook ten zeerste.

0634

Het ook een oplossing voor een niet bestaand probleem. Het zou namelijk een oplossing kúnnen zijn wanneer de F1 een structureel probleem had met de doorstroom van talenten, maar dat is werkelijk totaal niet het geval. Dus waarom zou je dan een oplossing zoeken? Kansloos.

Robbert65

#353
Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2015 - 20:12:11
Er is alleen Ferrari. De rest is blufpoker.

Hierop wilde ik graag zeggen: tenzij er gesmeerd en gelijmd wordt aan de relatie met Renault.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

#354
Foutje

Robbert65

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2015 - 21:19:07
Het ook een oplossing voor een niet bestaand probleem. Het zou namelijk een oplossing kúnnen zijn wanneer de F1 een structureel probleem had met de doorstroom van talenten, maar dat is werkelijk totaal niet het geval. Dus waarom zou je dan een oplossing zoeken? Kansloos.
Nou ja, we gaan het zien. Ik ben het overigens niet helemaal met je eens, denk aan Stoffel Vandoorne, die nu bij McLaren z'n neus stoot, Vergne, die een bijbaan heeft, Frijns die meteen afgeserveerrd wordt omdat er geen plek was bij andere teams, enz. enz. Meer plekken voor nieuwe rijders zou goed zijn voor de autosport vind ik.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Citaat van: Robbert65 op 07 oktober 2015 - 23:04:52
Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2015 - 21:19:07
Het ook een oplossing voor een niet bestaand probleem. Het zou namelijk een oplossing kúnnen zijn wanneer de F1 een structureel probleem had met de doorstroom van talenten, maar dat is werkelijk totaal niet het geval. Dus waarom zou je dan een oplossing zoeken? Kansloos.
Nou ja, we gaan het zien. Ik ben het overigens niet helemaal met je eens, denk aan Stoffel Vandoorne, die nu bij McLaren z'n neus stoot, Vergne, die een bijbaan heeft, Frijns die meteen afgeserveerrd wordt omdat er geen plek was bij andere teams, enz. enz. Meer plekken voor nieuwe rijders zou goed zijn voor de autosport vind ik.

Maar ja, teambelang, motorenleveranciers, sponsorbelangen en andere politiek doen [vaak/soms] anders beslissen. Tenzij je een dusdanig talent bent dat ze niet om je heen kunnen...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Robbert65 op 07 oktober 2015 - 23:04:52
Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2015 - 21:19:07
Het ook een oplossing voor een niet bestaand probleem. Het zou namelijk een oplossing kúnnen zijn wanneer de F1 een structureel probleem had met de doorstroom van talenten, maar dat is werkelijk totaal niet het geval. Dus waarom zou je dan een oplossing zoeken? Kansloos.
Nou ja, we gaan het zien. Ik ben het overigens niet helemaal met je eens, denk aan Stoffel Vandoorne, die nu bij McLaren z'n neus stoot, Vergne, die een bijbaan heeft, Frijns die meteen afgeserveerrd wordt omdat er geen plek was bij andere teams, enz. enz. Meer plekken voor nieuwe rijders zou goed zijn voor de autosport vind ik.

En zo zijn er wel meer. Niet ieder talent komt in de F1. Ook niet met onzinnige regels die werkgevers dwingen leeftijsdiscriminatie toe te passen. En niet iedere dertiger moet ingewisseld worden. De doorstroom is uitstekend.

Arthur

Part of the game called Formula One  :)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel