Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Denk dat VW nu niet opneemt  ;)
Die hebben andere prioriteiten en telefoontjes op het moment....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

op zich geef ik Wolff wel gelijk, geil idee, drie auto's per team, de derde rijder bijvoorbeeld verplicht een rookie of verplicht jonger dan 25 oid...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Ik blijf het een stompzinnig plan vinden, sorry. Drie auto's per team en dan ook nog eens verplicht een jonge rijder erin stoppen... Wat een flauwekul allemaal weer (niet lullig bedoelt, maar ik snap dit soort wilde oplossingen helemaal niet).

Robbert65

nou ja, als RBR en STR weg zijn vallen er vier plekken voor jonge aanstormende GP-winnaars weg. Ik weet nu ff niet uit mijn hoofd wat de contractuele ondergrens is waarbij de derde autoverplichting ingaat, maar die is er ook niet voor niets. En doorstroom voor jonge rijders is essentieel voor de toekomst van de sport, maar ook voor het scherp houden van de arrivées.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Ik vind het onzinnig om teams te verplichten om rookies aan te nemen. Laat teams dat zelf bepalen. De doorstroming van talent is altijd natuurlijk gegaan, dat moet je niet dwingen. Al is er een jaar zonder rookies, so what? Bovendien is twee wagens per team prima.

Robbert65

ik weet niet of het onzinnig is. F1 kan leren van wat er de afgelopen seizoenen Bij RBR en STR gebeurd is, doorstroming van talent door een tweede team heeft opzienbarende dingen opgeleverd (Vettel, Ricciardo, (Kvyat, Verstappen)) , een derde zitje per team zou een mooie manier zijn om nieuw talent te testen, ervaring op te laten doen en door te laten stromen. Het is anders, het is lang niet vertoond, het is nieuw. Maar onzinnig?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

En dat allemaal zonder verplichting. Net als Hulkenberg, Perez, Bianchi of Hamilton. Zie daar. Volkomen onzinnig dus, die verplichting.

Robbert65

hm, ik denk, dat er meer talent doorschuift. Je hebt ook meer zitjes. Al zal een leeftijdsgrens voor een derde zitje natuurlijk ook belemmerend werken. Ik vind het toch een interessante gedachte-oefening.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2015 - 22:39:45
Ik vind het onzinnig om teams te verplichten om rookies aan te nemen. Laat teams dat zelf bepalen. De doorstroming van talent is altijd natuurlijk gegaan, dat moet je niet dwingen. Al is er een jaar zonder rookies, so what? Bovendien is twee wagens per team prima.


Er was zelfs een tijd dat een team uit een auto bestond...mag ook niet meer schijnt het... een, twee of drie auto's, mij maakt het weinig uit. Als er maar flink gas gegeven wordt.

Franky R.

Overigens, zit Mercedes niet aan haar maximum? Eigen team, Williams, Force India en straks Manor...Ik zie geen mogelijkheid voor Mercedes om Red Bull een motor te geven, of het moet een 2015-versie zijn.

0634

Ik heb geen idee wat hun mogelijkheden zijn (even los van de regelgeving). Maar ik weet wel dat ze verlies draaien, dus daar kan een reden zijn om toch eens met Red Bull te gaan babbelen.

lieven

het klinkt mooi de 3de wagen voor een jong talent.
Maar dit is regeltechnisch niet te doen.
Wat als je 3 goede drivers hebt.
En de 3de wordt 26 of wordt niet meer aanzien als rookie?
Moet je dan verplicht 1 van u 3 drivers buiten gooien om weer een rookie de kans te geven?
Dit zal er voor zorgen dat er goede drivers geen stoeltje meer kunnen hebben.

Robbert65

ja, da's een nadeel dan, die leeftijdgrens. Dan moet je óf geforceerd doorstromen, óf de rijder naar een ander team laten gaan. Maar goed, da's nou ook zo natuurlijk...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

En een voordeel heeft het verder niet.

Verder: Toto Wolff stelt dat ze absoluut niet in gesprek zijn met Red Bull. Dus dat gerucht kan de ijskast in.

lieven

bwah.
in de F1 moet je nooit geloven wat ze zeggen ;)

Maar wat meer vrijheid zou ik niet erg vinden.
3 auto's moet wel leuk zijn :p