Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

BMW.WilliamsF1

Vanavond op Servus TV komt Christian Horner. Wat ik heb begrepen wordt er dan het 1 en ander bekend gemaakt.

0634


FolkertE

Citaat van: Perton op 05 oktober 2015 - 17:10:31
Citaat van: gloudiesaurus op 05 oktober 2015 - 16:43:06
Ten op zichten van nu niet.
Maar ik denk ten op zichten van de 2016-motoren wel.
Toro Rosso zal dan het enige team met een oudere motor.

Zou wel de regel omzeilen dat Ferrari maximaal 4 teams van motoren mag voorzien.
Toro Rosso is dan het 4e team naast Sauber en Manor.

Alleen Mercedes heeft nu met Manor al 4 teams. Dus zal de regel voor Red Bull dan wel veranderd moeten worden...

Giancarlo Minardi zegt dat Toro Rosso nog met Honda praat:
http://www.onestopstrategy.com/article/25914-Column+Giancarlo+Minardi%3A+Red+Bull+and+Toro+Rosso+a+different+solution%3F.html

Denk dat Minardi nog wel contacten heeft bij zijn oude team...
Wanneer Minardi iets beweert, mag je er meestal wel vanuitgaan dat de waarheid het tegenovergestelde is. Overigens dat van die uitzondering, daarmee kan Red Bull zich lelijk in de vingers snijden. Want er gaan geruchten dat Red Bull het plan om 2015-motoren te gebruiken kan blokken, maar goed, dan zal Ferrari misschien zeggen: "Dan stemmen wij niet voor het idee dat je aan vijf teams kan leveren." Het is een Mexican stand-off tussen die twee partijen en het is nu de vraag wie de grootste ballen heeft (los van dat Bernie wel te hulp zal schieten)
Ik denk dat dankzij Bernie, RBR erg grote ballen kan gaan tonen. Ze weten dat Bernie het nooit toe laat om de F1 te verlaten en zal er alles aan doen om ze van motoren te voorzien.
En mogen er wel 2015 motoren worden geleverd volgend jaar? Om de onduidelijkheden bij de homologatie van de 2015 motoren, konden ze dit jaar tijdens het seizoen door ontwikkelen en Manor van 2014 voorzien. Maar dat is geloof ik volgend jaar dicht getimmerd.

FolkertE

Even een andere vraag: Renault gaat waarschijnlijk een team over nemen en word een worksteam. Maar hoe zit dat met motoren? Als Renault er een jaar tussen uit gaat, mogen ze in 2017 dan met een volledig nieuwe motor komen? Of mogen ze bijvoorbeeld met motor komen van 1 van hun zusterbedrijven?

Robbert65

nou ja, het is voor mij ondenkbaar dat dit mis loopt en RBR  F1 verlaat. Volgens mij is er nog de mogelijkheid, dat RBR en Renault er voor 2016 toch nog uitkomen, kan RBR ook nog eventueel bij Honda terecht, zou RBR misschien een 2015 spec Mercedes wel kunnen accepteren voor 1 jaar, die is immers nog betrouwbaarder en sneller dan de Ferrari, Om dat per 2017 een deal met een van de twee of om dan eventueel een nieuwe externe  partij vanaf 2017 aan te trekken (Cosworthvariant) of met een fabrieksteam te gaan werken vanaf 2017 (BMW, Audi/lambo/bentley/bugattiof vanmijnpartSEAT). *Keuzestress*

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Maikel0230

Hoe laat is dat van Servus TV, en is het ergens te bekijken? Neem toch aan dat het groot nieuws zal zijn dan.

Hopelijk heeft men het verstand gevonden om op te houden met het beschimpen van anderen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Het is nu live: http://www.servustv.com/at/Medien/Sport-und-Talk-aus-dem-Hangar-7105

Ben benieuwd! Bij Servus TV werd toen ook Max Verstappen gepresenteerd......
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is


0634

Olav Mol zegt overigens op twitter al twee weken van de deal met Ferrari-2015 motoren te weten.

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar


gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Geen nieuws van Horner op Servus TV, geen motorendeal in elk geval...  >:(
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25