Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Wings op 28 september 2015 - 19:50:03
Citaat van: Matthijs op 28 september 2015 - 19:31:47
Het is zo dubbel: ik hou niet van de manier hoe Red Bull iedereen denkt te kunnen 'bullyen'. Dus dan denk ik, prima rot maar op.

Aan de andere kant is het te idioot voor woorden dat een team dat recent de sport domineerde en over voldoende potentie bezit dit weer te doen, geen motor in hun auto kan krijgen. Nogal wiedes dat ze daar bloedlink zijn.
Vind ik niet idioot. De reden dat ze geen goede motor krijgen is JUIST omdat ze de sport domineerden. Mercedes en Ferrari weten heus wel dat Red Bull met een snelle motor erg gevaarlijk is. Red Bull had er alles aan moeten doen om, net als McLaren, een eigen fabrieksmotor te regelen. Maar ze waren drukker met het bashen van Renault, hun eigen fabrieksmotor. Zou me niks verbazen als Renault volgend jaar wél een goede motor heeft. Een middelvinger van de Fransen naar Red Bull vind ik dan wel begrijpelijk.

Los daarvan vind ik wel dat Renault dit jaar gefaald heeft.

Maikel0230

#196
Ferrari is heus wel bereid om de 2016 specificatie motor te leveren, daar twijfel ik niet aan. Het probleem zit er vooral naar mijn ogen in de houding van Red Bull. Kijk naar de paddock, welke vrienden hebben ze nog over daar? Niks, niemand. Ze hebben zichzelf door hun arrogante houding volledige in de hoek laten duwen. Echt... wanneer gaan die klojo's nu eens eindelijk leren van te stoppen met anderen te beschimpen in de media? Het is ongezien dat een klant haar mogelijke leverancier zo aanvalt in de media. Ik sta perplex elke keer ik weer een quote van een of andere hoge piet van Red Bull zie voorbijkomen.

Ferrari houdt ondertussen de lippen stijf op elkaar. Van een efficiënte PR gesproken. Gewoon alles netjes aan de onderhandelingstafel houden. Iets waar men bij Red Bull nog nooit van heeft gehoord blijkbaar.

Ferrari was bereid om Red Bull een goede deal te maken na de weigering van Mercedes. Toen begonnen ze ineens zo te roepen in de week tussen Singapore en Japan, feitelijk gewoon een rechtstreekse aanval op Ferrari om hen onder druk te zetten. Logisch dat Ferrari op een of ander manier ging reageren. Ik verwacht ook niet anders van hen. Ik gok dan ook dat dit onderdeel is van Ferrari's afpingel methode.

De beste deal voor iedereen is dat Ferrari 2016 specificatie motoren levert aan zowel RB als STR die gelijk is aan Sauber en Haas, maar dan moet Red Bull ophouden met dat gezeur of fabrieksstatus. Dat gaat gewoon niet gebeuren.

Als ze daar niet mee kunnen leven dan trek die stekker er maar uit Dietrich! Hoe jammer ik het ook zou vinden dat de grid dan naar belachelijke kleine proporties zakt. Ik heb niets met zo'n zwak team dat zich na 2 jaar tegenslag zich zo gedraagt. Daar zit nu eens nul komma nul committent in, dat gehele Red Bull. Toro Rosso neem ik niets kwalijk, die worden meegetrokken in het spel.

Mateschitz mag dan wel een winner zijn. In de F1 heb je altijd wel eens mindere periodes. Dat weet je. Het is precies alsof die mannen menen dat vooraan rijden hun recht is! Ferrari ging ooit 21 jaar zonder titel, Williams en McLaren staan ook al even droog. Die mensen, dat zijn echt racefans.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

@Matthijs: Heeft Red Bull niet aangedrongen bij Volkswagen / Audi? Verder stelt de sport niks voor zonder competitie. Dus helemaal eens ben ik het niet met je standpunt.

Robbert65

Citaat van: Maikel0230 op 28 september 2015 - 19:56:47
Ferrari is heus wel bereid om de 2016 specificatie motor te leveren, daar twijfel ik niet aan. Het probleem zit er vooral naar mijn ogen in de houding van Red Bull. Kijk naar de paddock, welke vrienden hebben ze nog over daar? Niks, niemand. Ze hebben zichzelf door hun arrogante houding volledige in de hoek laten duwen. Echt... wanneer gaan die klojo's nu eens eindelijk leren van te stoppen met anderen te beschimpen in de media?
om het thema van de dag nog even vast te houden:

Ja, kijk eens, het zijn (en blijven) wel Duitsers ja....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Kootje

Hebben ze toch echt aan zichzelf te danken. Als zij niet openlijk Renault af waren gevallen, en dan druk ik me voorzichtig uit, dan hadden ze sowieso verder met Renault gekund. Hadden ze niet zo lopen dreigen, was Ferrari waarschijnlijk ook wat flexibeler geweest. Maar nee ... ze kiezen ervoor zich als 'n kleine verwende kleuter die z'n zin niet krijgt te gedragen en dan kan, nee mag je verwachten dat dat niet het gewenste resultaat geeft. Red Bull mag zich eigenlijk gelukkg prijzen dat Ferrari überhaupt nog bereid is motoren te leveren.

Robbert65

even serieus en on-topic: ik heb het weken geleden al gezegd: Red Bull had er beter aan gedaan de hele boel om te draaien door het F1 motorenfabriekje van Renault over te nemen...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Maikel0230

Citaat van: Robbert65 op 28 september 2015 - 19:59:54
Citaat van: Maikel0230 op 28 september 2015 - 19:56:47
Ferrari is heus wel bereid om de 2016 specificatie motor te leveren, daar twijfel ik niet aan. Het probleem zit er vooral naar mijn ogen in de houding van Red Bull. Kijk naar de paddock, welke vrienden hebben ze nog over daar? Niks, niemand. Ze hebben zichzelf door hun arrogante houding volledige in de hoek laten duwen. Echt... wanneer gaan die klojo's nu eens eindelijk leren van te stoppen met anderen te beschimpen in de media?
om het thema van de dag nog even vast te houden:

Ja, kijk eens, het zijn (en blijven) wel Duitsers ja....

Heeft er opnieuw een Anschluss plaatsgevonden waar ik niets van weet?

;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Citaat van: Kootje op 28 september 2015 - 20:00:36
Hebben ze toch echt aan zichzelf te danken. Als zij niet openlijk Renault af waren gevallen, en dan druk ik me voorzichtig uit, dan hadden ze sowieso verder met Renault gekund. Hadden ze niet zo lopen dreigen, was Ferrari waarschijnlijk ook wat flexibeler geweest. Maar nee ... ze kiezen ervoor zich als 'n kleine verwende kleuter die z'n zin niet krijgt te gedragen en dan kan, nee mag je verwachten dat dat niet het gewenste resultaat geeft. Red Bull mag zich eigenlijk gelukkg prijzen dat Ferrari überhaupt nog bereid is motoren te leveren.

Dat was inderdaad niet netjes. Blijft staan dat Red Bull een team is dat weet hoe zij kampioenschappen moeten winnen en daar materiaal en middelen voor hebben.

Op een motor na. ;)

Robbert65

#203
@Maikel 0230
Ach Mensch, das ist doch alles ähnlich...

misschien moet ik maar ff ophouden met dit soort gein, dat gaat nog tegen me werken :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Kootje

#204
@Wings,

Maar dat zijn Renault, Mercedes en Ferrari ook, die hebben Red Bull daar niet voor nodig. Red Bull daarentegen .....

Mag je je best wat nederiger opstellen als juist jij degene bent die niet zonder de ander kan.

Wings

Citaat van: Kootje op 28 september 2015 - 20:04:40
@Wings,

Maar dat zijn Renault, Mercedes en Ferrari ook, die hebben Red Bull daar niet voor nodig. Red Bull daarentegen .....

Mag je je best wat nederiger opstellen als juist jij degene bent die niet zonder de ander kan.

Je hebt elkaar nodig. Ten eerste voor de competitie, ten tweede om de kosten te reduceren. Als Red Bull dadelijk met twee teams stopt en Lotus niet wordt overgenomen door Renault staan dadelijk nog maar 16 auto's aan de start. En Manor en Force India bulken ook niet van geld. Dus ik denk toch dat Red Bull op dat vlak wat toevoegt.

Robbert65

Citaat van: Wings op 28 september 2015 - 20:13:38
Citaat van: Kootje op 28 september 2015 - 20:04:40
@Wings,

Maar dat zijn Renault, Mercedes en Ferrari ook, die hebben Red Bull daar niet voor nodig. Red Bull daarentegen .....

Mag je je best wat nederiger opstellen als juist jij degene bent die niet zonder de ander kan.

Je hebt elkaar nodig. Ten eerste voor de competitie, ten tweede om de kosten te reduceren. Als Red Bull dadelijk met twee teams stopt en Lotus niet wordt overgenomen door Renault staan dadelijk nog maar 16 auto's aan de start. En Manor en Force India bulken ook niet van geld. Dus ik denk toch dat Red Bull op dat vlak wat toevoegt.
grappig, dat zei ik ook, een half uurtje gelee...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Kootje

Aan het sportieve element voegen ze zeker wat toe, maar ik denk niet dat Ferrari ed zich daar mee bezig houden. Die zien het liefst zo min mogelijk concurentie. Ook op financiëel vlak denk ik niet dat ze er wakker van zullen liggen. De fabrikanten hebben geld genoeg, hebben nu ook geen inkomsten van RBR en kunnen alleen maar op meer prijzengeld rekenen als RBR en STR uit beeld verdwijnen. Voor ons liefhebbers vd sport zou het idd 'n verlies zijn, maar ik denk niet dat men er bij de concurentie van wakker ligt.

0634

Ik weet wel zeker van wel. Ferrari en Mercedes hebben Red Bull keihard nodig. Zonder concurrentie stelt dit allemaal geen ene ruk meer voor. Sterker, in de huidige vorm van de sport en met het echec van VW in het achterhoofd, is de gehele Red Bull organisatie van evident belang voor deze sport en zeker ook voor Ferrari en Mercedes.

Arthur

Dat is juist de troef die RBR uitspeelt, gezien de wel hele dunne spoeling kunnen RBR en STR niet gemist worden. Dat speelt RBR uit met de hoop dat Ecclestone iets los wrikt. Aan de andere kant vind ik dat RBR zich wel een hele arrogante houding aanmeet als je kijkt hoe lang ze nog maar meedraaien in de F1 wereld [t.o.v. Ferrari, McLaren, Williams]. Gezien hun positie zou een wat gematigdere houding ze sieren. En ja, Ferrari zet ze even op hun plaats. Dat zou ik ook doen als er geen andere opties voor RBR zijn. Maar het zou me niets verbazen als Ferrari uiteindelijk ook hun troef uitspeelt; gelijkwaardige motoren met als wisselgeld Verstappen in 2017!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel