Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Leuk en aardig maar het zou dramatisch zijn voor de sport als Red Bull en Toro Rosso nu verdwijnen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Als Red Bull verdwijnt betekent het niet automatisch dat de teams verdwijnen. Misschien komt er wel een nieuwe eigenaar/sponsor.

Jehoentelaar

Red Bull heeft puike faciliteiten dus dat komt dan nog wel goed. Toro Rosso is een ander verhaal.

Matthijs

Toro Rosso heeft ook puike faciliteiten.

Maikel0230

Klopt, die hebben sinds 2010 (toen ze hun eigen auto's moesten gaan bouwen.) constant nieuwe gebouwen bijgezet op de fabriekstreinen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Ah kijk, dat wist ik dan weer niet. Al blijft RB neem ik aan de betere van de twee op dat gebied, dus er moet wel een hoop interesse zijn willen twee teams overgenomen worden.

Perton

Vooral nu tegen Ferrari gaan dreigen, dat zal ze echt zin geven om je als gelijke partner te beschouwen. Ik begin langzaam het idee te krijgen dat Mateschitz en Marko nu steeds meer een excuus zoeken om relatief zonder gezichtsverlies de sport te verlaten.

De discussie of een vertrek van Red Bull een gemis is, heb ik eerder dit jaar al gevoerd, ga ik niet nog eens doen.

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 22 september 2015 - 16:14:25
Als Red Bull verdwijnt betekent het niet automatisch dat de teams verdwijnen. Misschien komt er wel een nieuwe eigenaar/sponsor.

Er zijn niet zoveel bedrijven die dergelijke bedragen kunnen ophoesten.
Je praat over honderden miljoenen.

Geloof mij, Red Bull sponsort ook circuits, coureurs, talentenprogramma's. Het is enorm.

Ik geloof trouwens niet dat ze er zomaar uitstappen.
Maar Bernie even een handje moet helpen lijkt me wel handig  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Wat hebben circuits, coureurs en talentenprogramma's precies te maken met het wel of niet overnemen van het team?

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 22 september 2015 - 16:24:12
Vooral nu tegen Ferrari gaan dreigen, dat zal ze echt zin geven om je als gelijke partner te beschouwen. Ik begin langzaam het idee te krijgen dat Mateschitz en Marko nu steeds meer een excuus zoeken om relatief zonder gezichtsverlies de sport te verlaten.

De discussie of een vertrek van Red Bull een gemis is, heb ik eerder dit jaar al gevoerd, ga ik niet nog eens doen.

Het is een beetje de tactiek van Ferrari he, ze hebben in het verleden ook meermaals gedreigd met een vertrek uit de sport.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 22 september 2015 - 16:25:09
Wat hebben circuits, coureurs en talentenprogramma's precies te maken met het wel of niet overnemen van het team?

Als Red Bull stopt met Formule 1 stopt die sponsoring ook.
Of denk je dat ze talentenprogramma's en coureurs blijven sponsoren?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Citaat van: gloudiesaurus op 22 september 2015 - 16:24:15
Citaat van: Matthijs op 22 september 2015 - 16:14:25
Als Red Bull verdwijnt betekent het niet automatisch dat de teams verdwijnen. Misschien komt er wel een nieuwe eigenaar/sponsor.

Er zijn niet zoveel bedrijven die dergelijke bedragen kunnen ophoesten.
Je praat over honderden miljoenen.

Geloof mij, Red Bull sponsort ook circuits, coureurs, talentenprogramma's. Het is enorm.

Ik geloof trouwens niet dat ze er zomaar uitstappen.
Maar Bernie even een handje moet helpen lijkt me wel handig  ;)

De vraag is maar hoeveel Bernie kan helpen. Ferrari gaat NOOIT Red Bull haar fabrieksmotoren geven. Sterker zelfs ik zou Arrivabene/Marchionne een schop onder hun Italiaanse kont geven als ze dat doen. Ze mogen absoluut niet zwichten voor deze dreigementen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 22 september 2015 - 16:26:28
Citaat van: Perton op 22 september 2015 - 16:25:09
Wat hebben circuits, coureurs en talentenprogramma's precies te maken met het wel of niet overnemen van het team?

Als Red Bull stopt met Formule 1 stopt die sponsoring ook.
Of denk je dat ze talentenprogramma's en coureurs blijven sponsoren?
Ja dus? We hebben het over het overnemen van het team. Hoe is het talentenprogramma van Red Bull relevant voor het wel of niet overnemen van dat team?

Maikel0230

Vraag me nu ook af waar dit VW laat. Stel de stekker wordt eruit getrokken. Zal VW dan alsnog de boel overnemen? Mischien hangt het wel allemaal samen maar dan blijft er nog een feit over. Welke motor gaat er dan in?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Hamilton#44

Red Bull gaat nooit exact gelijke motoren krijgen natuurlijk, dit lijkt me de opmaat voor een vertrek ben ik bang.