Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Ik heb altijd begrepen dat de Ilmor ondersteuning alleen voor Red Bull is?
En dat het blok van Renault is en de elektronica door Ilmor wordt ontwikkelt voor Red Bull?

Ben benieuwd of Lotus/ Renault deze ondersteuning dan ook krijgt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: lieven op 05 december 2015 - 07:58:00
ik ben er eigenlijk blij om!
De 2015 Ferrari motor is een degelijke en betrouwbare motor!
We moeten eerst nog zien dat Renault snelheid en betrouwbaarheid vind!

Dat wel. Alleen zal Ferrari deze motor doorontwikkelen op snelheid en betrouwbaarheid. Deze motoren verdwijnen achterin bij alle anderen die met een Ferrari-krachtbron rijden. Maar we zullen zien. De Ferrari-motor van volgend jaar heeft flink wat meer te bieden dan de Renault-motor van dit jaar dus ik verwacht niet dat Toro Rosso een stap terug zet. Die 80 paardenkrachten meer moet Honda nog maar zien te vinden om qua motorvermogen dichter bij Toro Rosso te komen. Ondertussen kan Toro Rosso een stap dichterbij Force India en Renault zetten. Althans, dat hoop ik!

Hamilton#44

Citaat van: gloudiesaurus op 05 december 2015 - 21:34:21
Ik heb altijd begrepen dat de Ilmor ondersteuning alleen voor Red Bull is?
En dat het blok van Renault is en de elektronica door Ilmor wordt ontwikkelt voor Red Bull?

Ben benieuwd of Lotus/ Renault deze ondersteuning dan ook krijgt.

Voor zover ik gelezen heb werkt Ilmor vanaf nu inmiddels samen met Renault op voorspraak van Red Bull.
Ilmor schijnt het afgelopen jaar al onafhankelijk van Renault (in opdracht van Red Bull) Renault motoren te hebben getweaked, alleen zijn deze nooit gebruikt door Red Bull.

Waarschijnlijk heeft Ilmor voldoende PK's kunnen vinden en/of goede ideeën gepresenteerd en gaat Renault daarom de samenwerking nu aan. Renault zal zelf misschien ook hebben ingezien dat ze het misschien buiten de deur moeten gaan zoeken want binnenshuis komt er ook niet heel veel goeds meer uit.

Als Renault en Ilmor gaan samenwerken ga ik ervan uit dat Renault zelf ook de 'Renault-Ilmor' motoren gaat gebruiken. Red Bull zit er immers niet meer tussen nu.

Het lijkt wel een beetje op de Mercedes-Ilmor constructie bijna 20 jaar geleden bij McLaren.

Kootje

Citaat van: Hamilton#44 op 07 december 2015 - 12:17:40
Als Renault en Ilmor gaan samenwerken ga ik ervan uit dat Renault zelf ook de 'Renault-Ilmor' motoren gaat gebruiken.

Dat lijkt me wel ja, die gaan heus geen twee verschillende '16 spec motoren bouwen. Als RBR nu de '15 spec af zou nemen alla, maar nu ... neeeeeeee.  :P

Hamilton#44

In 1e instantie ging het verhaal dat Ilmor in dienst van Red Bull de rebadged (Tag Heuer) Renault motoren zou ontwikkelen, dus los van Renault zelf.

Red Bull zou dan dus een 1e spec partij 2016 Renault motoren krijgen die gedurende 2016 dus door Ilmor specifiek voor Red Bull ontwikkeld zouden worden, dus apart van Renaults eigen ontwikkeling. In dat geval zou je dus wel twee ontwikkelings trajecten hebben. Op zich was het wel interessant geweest om te zien gebeuren.  :)

Nu uiteindelijk gaan Renault en Ilmor samenwerken dus zonder Red Bull, uiteraard zitten die daar achter maar officieel niet natuurlijk.

Kootje

Ah ... op die manier. Dat zou idd interessant geweest zijn.

Robbert65

Citaat van: Hamilton#44 op 08 december 2015 - 15:26:37
In 1e instantie ging het verhaal dat Ilmor in dienst van Red Bull de rebadged (Tag Heuer) Renault motoren zou ontwikkelen, dus los van Renault zelf.

Red Bull zou dan dus een 1e spec partij 2016 Renault motoren krijgen die gedurende 2016 dus door Ilmor specifiek voor Red Bull ontwikkeld zouden worden, dus apart van Renaults eigen ontwikkeling. In dat geval zou je dus wel twee ontwikkelings trajecten hebben. Op zich was het wel interessant geweest om te zien gebeuren.  :)

Nu uiteindelijk gaan Renault en Ilmor samenwerken dus zonder Red Bull, uiteraard zitten die daar achter maar officieel niet natuurlijk.
Dat is interessante informatie Hamilton, waar heb je dat gelezen? Ik ben oprecht geïnteresseerd, ik schrijf er een artikel over momenteel...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

Weet niet of ik hier reclame mag maken maar ik heb de app Freader1 op mijn telefoon, dat is een headlines app met alle significante Engelstalige F1 sites. Daar heb ik het gelezen dus pin me er niet op vast welke site het nu exact was.  :)

Jozef

#863
Het is Horner die het gezegd heeft, op de dag van de grote aankondiging:

"We are also pleased to see Renault confirm its long-term commitment to F1 and would like to thank them for their contribution to the team since 2007. Their technical partnership with Ilmor gives us confidence, and we look forward to the 2016 season."

Met andere woorden, partnership tussen Renault en Ilmor. Volgend jaar rijden Red Bull en Renault dus met dezelfde power units. Alleen gaan ze er bij Red Bull een TAG-sticker op kleven.

Bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/122128/

Robbert65

Dank! ik mag ms.com alleen niet meer op :-) kun je de tekst van het artikel voor me kopiëren?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Als je een bepaald aantal artikels op Autosport gelezen hebt binnen een maand, dan vragen ze geld om verder te lezen. Een heel artikel hier kopiëren zou dus een schending van auteursrecht en broodroof zijn, sorry...

Je kunt ook gewoon de officiële aankondiging van Red Bull erbij pakken, waar dit citaat van Horner oorspronkelijk vandaan komt: http://www.infiniti-redbullracing.com/article/timing-everything

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel


FolkertE

Maar wat houd dat nu precies in? Word de motor straks omgedoopt tot een Alpha en mag Alpha deze motor als nog ontwikkelen tot een 2016 motor? Of moet Alpha officieel zijn aangemeld om dat te mogen doen?

Of zijn er voor STR geen extra voordelen?

Matthijs