Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

Hamilton#44

Oh nou, bedoelde meer dat Red Bull ook zei dat de motor slechter was dan vorig jaar.

lieven

Hij was Mss wat sneller maar de betrouwbaarheid is enorm achteruit gegaan.
Dus ik vind hem slechter geworden.

FolkertE

Citaat van: Jozef op 24 november 2015 - 21:47:49
Citaat van: Hamilton#44 op 24 november 2015 - 09:48:25
Citaat van: Matthijs op 23 november 2015 - 22:05:41
Uit een analyse van F1Fanatic eerder dit jaar bleek dat op basis van snelheid de 2015 Renault aardig op het niveau van de 2014 Ferrari zat. Helaas voor Renault had Ferrari juist een flinke stap gemaakt in de winter.


Klopt maar de stap die Ferrari gemaakt heeft is wel 2x zo  groot dan die van Renault, dus kwa verhouding is de motor slechter dan die van vorig jaar. Ik denk dat Red Bull het zo bedoeld te zeggen.  :)
De 2015 Renault motor zelf is uiteraard wel beter dan de 2014 versie.

Het ging niet om wat Red Bull heeft gezegd, maar om wat Folkert hier zei. ;)
Maar ik zeg zoveel,  vaak niet al te serieus te nemen  ;D

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/teams_wijzen_voorstel_alternatieve_motor/

De motorsaga wordt dus vervolgd! De teams wijzen de alternatieve motor af en de fabrikanten komt met een alternatief. Ik ben benieuwd.
Dit is ook belangrijk voor de toekomst van Red Bull.

Ik denk dat er uiteindelijk wel een oplossing komt. Anders duwt Ecclestone door denk ik. Die wil Red Bull niet kwijt.

Het is wel weer politiek hoor, als je zelfs hoort dat een team als Sauber een goedkopere motor afwijst...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Mwah ... als op voorhand al duidelijk is dat je met die goedkopere motor eerder achteruit dan vooruit gaat, dan snap ik het wel. Beetje hetzelfde als met due Cosworth toen deze verplicht werden voor nieuwe teams. Wisten ze ook niet hoe snel ze dze weer moesten lozen. Verschil is, nu zijn ze optioneel. Logisch dus dat niemand ze wil.

Jozef

Peter, in je artikel schrijf je dat Red Bull graag de standaardmotor wil gebruiken. Is dat echt zo? Waar haal je dat vandaan?

Mij lijkt dat het onvermijdelijk is dat een goedkope motor ook iets minder goed zal moeten presteren, anders zou het oneerlijk zijn naar de vier huidige fabrikanten. En waarom zou Red Bull geïnteresseerd zijn in een mindere motor?

Hamilton#44

Red Bull wil concurreren met Mercedes en Ferrari, dat kunnen ze in mindere mate als ze een motor hebben van 1 van die twee kopstukken. Teams als Sauber en Williams malen daar niet om maar Red Bull wel, die willen winnen op de langere termijn.

Robbert65

Red Bull denkt een goede oplossing te hebben gevonden vanaf 2017 zegt men, maar zoekt een oplossing voor overgangsjaar 2016. Ach, komend weekend horen we het hopelijk wel....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

Misschien dat ze samen met Ilmor een motor gaan ontwikkelen?

lieven

Gelekte foto's van de RB van volgend jaar!

Ze melden ook dat de auto tientalle miljoenen goedkoper is dan andere teams hun wagen!
En ze hebben hem super eco vriendelijk gemaakt!


Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 26 november 2015 - 13:54:53
Red Bull wil concurreren met Mercedes en Ferrari, dat kunnen ze in mindere mate als ze een motor hebben van 1 van die twee kopstukken. Teams als Sauber en Williams malen daar niet om maar Red Bull wel, die willen winnen op de langere termijn.

En Williams doet voor spek en bonen mee?

Van Wijk

Citaat van: lieven op 27 november 2015 - 10:06:24
Gelekte foto's van de RB van volgend jaar!

Ze melden ook dat de auto tientalle miljoenen goedkoper is dan andere teams hun wagen!
En ze hebben hem super eco vriendelijk gemaakt!



Die komt niet door de keuring, de bodemplaat is te dun  :D

Kootje

Citaat van: Wings op 29 november 2015 - 11:17:54
En Williams doet voor spek en bonen mee?

Blijkbaar.  ;D


Zou het overigens niet tegen Claire Williams zeggen, die werd al niet blij toen ze de underdog werden genoemd. Logisch ook, want ze zijn nog steeds nr3 van de meest succesvolle teams. En hoewel de echte successen alweer heel wat jaartjes geleden zijn, is de honger er nog steeds. Denk dat die zelfs groter is dan toen ze nog wel de maatstaf waren. Succes smaakt immers altijd naar meer, zeker als je er al van hebt mogen proeven. Die nemen echt niet bij voorbaat genoegen met 'n plekje in de subtop, maar gaan echt wel voor het maximaal haalbare.

Robbert65

Verhalen op de BBC en van Winkelman op Ziggo afgelopen weekend: RBR met Renault / Ilmore en STR met Ferrari '15 spec. Dat zou in de komende week bevestigd worden zodra Gosn zijn zin heeft gekregen en Renault als team wordt aangemerkt als een van de sterkhouders van F1 en dus een relatief groter aandeel krijgt in TV- en prijzengeld. Ik meen me toch te herinneren, dat Marko en anderen van Red Bull kneiterhard verklaarden, dat er geen sprake van kon zijn dat er door STR met een andere motor gereden zou worden dan bij RBR. Volgens mij is het allemaal nog niet in kannen en kruiken. Maar ik hoorde wel, dat Mateschits nu eindelijk toegegeven heeft, dat stoppen helemaal geen optie is voor RBR, omdat dat veel te veel geld zou kosten... 2016 wordt volgens hem en Horner een overgangsjaar, ook lekker opwekkend.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Je moet dan ook niet luisteren naar wat ze bij Red Bull zeggen. Daar ging je al de fout in ;)