Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634


Interessant Twitter gesprek...


CitaatJon Noble ‏@NobleF1  · 5 u5 uur geleden 

But could article 28.5 of F1 Sporting Regs hold key for Red Bull getting works spec Ferrari? http://www.motorsport.com/f1/news/honda-rules-out-toro-rosso-engine-deal-2/ ...
Citaat[/El Abuelo F1 ‏@bueuF1  · 56 min.56 minuten geleden 
Vertaling weergeven
@SomersF1 @NobleF1
"4) .. each manufacturer may supply ONLY ONE specification of homologated power unit during any given calendar year"
CitaatJon Noble ‏@NobleF1  · 52 min.52 minuten geleden 
Vertaling weergeven
@bueuF1 @SomersF1 Yes. As rules stand, all engines must be identical to those homologated on Feb 28. Only unanimous support can change it
CitaatEl Abuelo F1 ‏@bueuF1  · 34 min.34 minuten geleden 
Vertaling weergeven
@NobleF1 @SomersF1
So if RedBull don't agree to change.. Ferrari (or other manufacturer) must sell them a 2016 PU
CitaatMatt Somerfield ‏@SomersF1  · 24 min.24 minuten geleden 
Vertaling weergeven
@bueuF1 @NobleF1 carte blanche on PU supply. Win-win for Merc really unless Ferrari cave in.
CitaatJon Noble ‏@NobleF1  · 24 min.24 minuten geleden 
Vertaling weergeven
@SomersF1 @bueuF1 And any rule change needs Red Bull support...
CitaatMatt Somerfield ‏@SomersF1  · 21 min.21 minuten geleden 
Vertaling weergeven
@NobleF1 @bueuF1 precisely so as you say RBR hold the cards but are playing a dangerous game. Furthermore, Ferrari need dispensation

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Maikel0230

Dat zou dan ook verstrekkende gevolgen hebben voor de Mercedes-Manor deal. Het is maar de vraag hoe ver Red Bull het allemaal wil drijven. Als ze nu alles gaan dwarsbomen vinden ze zeker geen vrienden meer in de paddock. Dan kunnen ze zeker fluiten naar motoren van Ferrari.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Waar heeft Ferrari dispensation voor nodig eigenlijk? Die snap ik niet zo goed. Of bedoelt ie voor het leveren van 2015?

Maikel0230

Citaat van: Perton op 02 oktober 2015 - 17:34:37
Waar heeft Ferrari dispensation voor nodig eigenlijk? Die snap ik niet zo goed. Of bedoelt ie voor het leveren van 2015?

Ik geloof van wel, pin me er niet op vast. Ik dacht eerder dit jaar gelezen te hebben dat Ferrari nu al dispensatie moet vragen om 2014 motoren te leveren aan Manor.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Oké, klinkt plausibel.

Tsja Red Bull kan het moeilijk spelen, maar dan weten ze ook dat de samenwerking niet echt optimaal zal zijn straks. Hebben ze alvast een excuus voor wanneer ze niet presteren.

gloudiesaurus

Ferrari mag maar vier teams van motoren voorzien. Als ze Red Bull en Toro Rosso gaan voorzien worden het er 5. Daarvoor is dispensatie nodig.

Honda wil niet, en Mercedes zit met Manor ook vol. Dus de enige optie voor Red Bull is nu echt Ferrari.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 02 oktober 2015 - 18:13:23
Ferrari mag maar vier teams van motoren voorzien. Als ze Red Bull en Toro Rosso gaan voorzien worden het er 5. Daarvoor is dispensatie nodig.
Dat blijkt niet uit de tweets, vandaar dat ik me afvroeg of het om dit ging, of om wat Maikel zegt. Naja maakt ook niet heel erg uit natuurlijk, aangezien ze het voor allebei nodig hebben.

lieven

Kunnen ze de 2015 motor niet homolegeren op 28/02 en dan hun tokens gebruiken?
Of mogen ze volgend seizoen geen tokens meer gebruiken tijdens het seizoen?

0634

Citaat van: lieven op 02 oktober 2015 - 18:39:38
Kunnen ze de 2015 motor niet homolegeren op 28/02 en dan hun tokens gebruiken?
Of mogen ze volgend seizoen geen tokens meer gebruiken tijdens het seizoen?

Jawel maar volgens mij minder dan dit jaar. Stuk of 13 of zo. Weet niet precies.

Mickey

Wat is ongeveer het equivalent van één token, weet iemand dat? Qua aanpassingen en zo? Wat zijn de restricties?

Van Wijk

Citaat van: Mickey op 02 oktober 2015 - 22:08:59
Wat is ongeveer het equivalent van één token, weet iemand dat? Qua aanpassingen en zo? Wat zijn de restricties?
Goeie vraag, graag een antwoord in " peppi en kokki " taal zodat minder bedeelden het ook snappen :)

Jehoentelaar

Vermoed dat dat per onderdeel verschillend is.

0634

#284
Citaat van: Mickey op 02 oktober 2015 - 22:08:59
Wat is ongeveer het equivalent van één token, weet iemand dat? Qua aanpassingen en zo? Wat zijn de restricties?

Zover ik weet - maar Jozef zal dat beter weten dan ik - is de motor met hybridesystemen opgedeeld in 66 onderdelen waarvan er volgens mij 5 niet mogen worden aangepast (geen idee welke) en de overige 61 mogen ieder worden aangepast tegen inlevering van 1 , 2 of 3 tokens, al naar gelang welk onderdeel je wil vervangen. In het kalenderjaar 2015 mocht je maximaal 32 tokens toepassen en dat aantal wordt tot 2018 ieder jaar minder (los van betrouwbaarheids- en veiligheidsaanpassingen want die mogen altijd).