Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 25 september 2015 - 11:48:36
Citaat van: Jehoentelaar op 25 september 2015 - 00:18:11
Ik vind dit oprecht een uitstekend forum en kan de inbreng van iedereen heel erg waarderen. Waar ik alleen minder goed tegen kan is dat er af en toe gedramd wordt met standpunten die pagina's eerder al vakkundig zijn ontkracht. Op die manier wordt het moeilijk discussiëren en eindig je constant met welles-nietesgeneuzel.


Je moet er wel rekening mee houden dat in JOUW ogen die standpunten misschien zijn ontkracht. Dat hoeft voor de ander in de discussie niet zo te zijn. Die denkt waarschijnlijk exact hetzelfde over jou dan.  :)
In zo'n geval kan je dan beter overeenkomen dat jullie gezichtspunten verschillend zijn en dat jullie er toch niet uitkomen, inplaats van 50x dezelfde argumenten op te lepelen.  ;)

Als een standpunt onhoudbaar wordt is 'ie ontkracht. Zo werken de meeste gezonde discussies. Dan nog volhouden met hetzelfde standpunt kan dus leiden tot gedonder en daar zit niemand op te wachten.

Jehoentelaar

Oh, kan dat bericht ook nog even verplaatst worden? Was een weekend weg.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 28 september 2015 - 16:27:00
Citaat van: Perton op 28 september 2015 - 15:31:17
En ontopic, als ik de posts op het autosport-forum mag geloven, wil Red Bull ook dezelfde engine mapping en software en alles van Ferrari cadeau krijgen. Dat vind ik echt onzin, eerlijk gezegd. Red Bull gaat zijn blueprints van de nieuwe auto van volgend jaar toch ook niet naar de concurrentie faxen?
Ze willen dezelfde deal als ze met Renault hadden, maar realiseerden zich kennelijk niet, dat zo'n deal nooit meer te krijgen is. Waren ze volkomen loyaal aan Renault geweest gedurende de malaise, zoals Ron Dennis aan Honda momenteel, dan zouden ze volgend jaar  beter uit de verf zijn gekomen dan dit jaar. Nu moeten we maar afwachten, of RBR en STR er nog zijn in het nieuwe jaar...

Dat vraag ik me af. Renault wil ook gewoon door met een eigen team.  Beide partijen waren hoe dan ook toch wel uit elkaar gegaan dit jaar denk ik. Het had natuurlijk wel wat chiquer gekund allemaal  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Het aanbod wat Ferrari nu doet is ook een lachertje. 2015-motoren voor Red Bull en Toro Rosso terwijl Sauber en Haas wel nieuwe motoren krijgen. Dan snap ik wel dat Mateschitz zijn buik vol heeft van een sport waarin hij honderden miljoenen stopt.

Grote vraag is, heeft Ferrari dit aanbod gedaan omdat Red Bull zo reageerde in de pers? Of reageerde Red Bull zo in de pers omdat Ferrari dit belachelijke aanbod deed.

Het wordt steeds kritischer dat zeker. Maar heb nog steeds het gevoel dat het uiteindelijk goed komt met Red Bull. Ik denk dat Bernie actie moet gaan ondernemen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Bernie gaat never nooit niet toe laten dat RBR en STR verdwijnen. Die gaat Ferrari of Mercedes onderdruk zetten om hun plannen te herzien. En ik denk dat Bernie macht genoeg heeft om een deal te forceren.

En ik denk dat Ferrari ook hard speelt, maar Ferrari kan het zich ook niet echt permitteren als RBR en STR verdwijnen. En zou dit misschien een manier van Ferrari zijn om Verstappen los te peuteren?

gloudiesaurus

Citaat van: FolkertE op 28 september 2015 - 18:36:31
Bernie gaat never nooit niet toe laten dat RBR en STR verdwijnen. Die gaat Ferrari of Mercedes onderdruk zetten om hun plannen te herzien. En ik denk dat Bernie macht genoeg heeft om een deal te forceren.

En ik denk dat Ferrari ook hard speelt, maar Ferrari kan het zich ook niet echt permitteren als RBR en STR verdwijnen. En zou dit misschien een manier van Ferrari zijn om Verstappen los te peuteren?

Ik denk het ook. En Mateschitz weet het ook. Dus ik gok erop dat hij het gewoon heel hard speelt.
Het is een spel. Dan is het weer Lauda die wat roept, dan weer Berger. Allemaal vriendjes van Mateschitz.

Maar ze moeten wel oppassen want Mateschitz is er ook de man naar om ineens te stoppen met iets.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar die vliegtuigshows die ook  best leuk gingen. Mateschitz trok ineens de stekker eruit.

Denk wel dat Bernie nodig is om een doorbraak te forceren. Want Ferrari en Mercedes zullen niet staan springen en weten ook hoe het werkt en hoe Mateschitz het speelt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

We moeten ook niet vergeten dat Mateschitz een winner is.
Hij wint zijn hele leven al, heeft niet voor niets een vermogen van 7 miljard opgebouwd. Vanuit het niets eigenlijk.

Die Mateschitz is niet gewend om te verliezen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 28 september 2015 - 18:19:16
Het aanbod wat Ferrari nu doet is ook een lachertje. 2015-motoren voor Red Bull en Toro Rosso terwijl Sauber en Haas wel nieuwe motoren krijgen. Dan snap ik wel dat Mateschitz zijn buik vol heeft van een sport waarin hij honderden miljoenen stopt.


Ik heb het vandaag niet helemaal gevolgd maar als dit zo is snap ik Red Bull frustratie wel. Dat je de laatste update later krijgt, okee, maar mindere motor dan Haas en Sauber is belachelijk.

Matthijs

Het is zo dubbel: ik hou niet van de manier hoe Red Bull iedereen denkt te kunnen 'bullyen'. Dus dan denk ik, prima rot maar op. Maar dan denk ik aan wat een aanwinst alle vier de rijders zijn voor de F1, en voor beide teams geldt hetzelfde. Dus al met al hoop ik echt dat Red Bull blijft.

0634

Ik hoop in alles dat ze blijven. De vier rijders, de opleiding, de teams, alles. Ik zie geen nadeel aan Red Bull dat blijft, alleen aan Red Bull dat gaat.

Matthijs


Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 28 september 2015 - 18:41:20
We moeten ook niet vergeten dat Mateschitz een winner is.
Hij wint zijn hele leven al, heeft niet voor niets een vermogen van 7 miljard opgebouwd. Vanuit het niets eigenlijk.

Die Mateschitz is niet gewend om te verliezen.

Waar zijn die andere 4 dan gebleven? ;)

Robbert65

Red Bull zal daar ook wel een beetje op gokken, ze zijn eigenlijk een beetje onmisbaar. Proberen hun positie te verstevigen door het hard te spelen en zo Bernie en anderen in het geweer te krijgen op toch te bereiken dat Ferrari levert. Als er twee teams uitstappen na de winter is het ook nog zo, dat de verplichting van het inzetten van drie auto's per team in de buurt komt. Manor bijvoorbeeld hoeft maar om te vallen, of de Renault / Lotus deal hoeft maar af te ketsen en het is zover.

Speelt ook nog dit: Bij een team als Red Bull moeten natuurlijk de macht en de privileges van Ferrari wel heel erg steken op dit moment.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Matthijs op 28 september 2015 - 19:31:47
Het is zo dubbel: ik hou niet van de manier hoe Red Bull iedereen denkt te kunnen 'bullyen'. Dus dan denk ik, prima rot maar op.

Aan de andere kant is het te idioot voor woorden dat een team dat recent de sport domineerde en over voldoende potentie bezit dit weer te doen, geen motor in hun auto kan krijgen. Nogal wiedes dat ze daar bloedlink zijn.