Renault Sport F1 topic

Gestart door 0634, 15 september 2015 - 19:42:39

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 22 oktober 2015 - 14:28:06
Als Force India Brawn daar kon bedreigen voor positie dan zijn het concurrenten ja.  :)
mijn God.


Hamilton#44

Citaat van: Perton op 22 oktober 2015 - 14:56:27
Citaat van: Hamilton#44 op 22 oktober 2015 - 14:28:06
Als Force India Brawn daar kon bedreigen voor positie dan zijn het concurrenten ja.  :)
mijn God.

In welk opzicht zijn team budget cq overall status dan relevant voor het concurrent zijn voor posities op een bepaald circuit?

Perton

De algehele prestaties zijn bepalend. Als je 9 vd 10 races ver uit elkaar rijdt, maar bij een incidentele race eens met elkaar kan meekomen Door omstandigheden, ben je geen concurrent. Sorry maar das gewoon onzin.

Dimensie

Citaat van: Jozef op 16 oktober 2015 - 17:05:36
Ik denk zelfs dat Red Bull nog wel een soort van A-status kan krijgen in 2016, zelfs als Renault met een eigen team begint. 2016 zal toch gebruikt moeten worden om de boel weer beter op poten te zetten bij Lotus/Renault. Over een jaar zal het wel echt gedaan zijn met fabriekssteun voor Red Bull, maar misschien is dat ook niet heel erg indien de Renault-motor dan wat dichter bij de Ferrari en de Mercedes komt qua prestaties.

Die fabriekssteun stelt dat nou zo veel voor?
Ze betalen toch gewoon voor de motoren en nog meer dan voor een Mercedes of Ferrari motor.

Maikel0230

#230
Citaat van: Jeroen op 21 oktober 2015 - 16:38:52
Zoals het er nu voorstaat is Lotus geen partij voor red Bull. Niet qua presteren, niet qua financien, niet qua faciliteiten, nergens in, alleen heeft Lotus een betere motor. Voor de rest is Red Bull in alles een topteam en Lotus in alles subtop/middenmoot.

Ahoewel ik het voor een groot deel met je eens ben Jeroen moet ik echter toch even verbeteren dat er in Enstone wel degelijk grote en fatsoenlijke faciliteiten aanwezig zijn. Vergeet niet dat Renault hier ooit de plak zwaaide en zwaar gedesinvesteerd heeft in de infrastructuur. In 2010 werd zelfs nog een gloednieuwe windtunnel geopend, waarvoor de bouw nog voor het crash schandaal van 2009 werd aangesteld.

Dit is een van de redenen waarom Renault zo geïnteresseerd is in Lotus, omdat ze weten wat voor faciliteiten er zijn. Force India is bijvoorbeeld minder interessant omdat ze nog steeds een van de kleinste fabrieken van de F1 hebben.

Uiteraard wil dit niet zeggen dat Lotus mee kan met Red Bull. Waarschijnlijk zal er toch eerst wat geïnvesteerd moeten worden om die faciliteiten terug up-to-date te brengen.

Citaat van: Dimensie op 22 oktober 2015 - 18:27:24
Citaat van: Jozef op 16 oktober 2015 - 17:05:36
Ik denk zelfs dat Red Bull nog wel een soort van A-status kan krijgen in 2016, zelfs als Renault met een eigen team begint. 2016 zal toch gebruikt moeten worden om de boel weer beter op poten te zetten bij Lotus/Renault. Over een jaar zal het wel echt gedaan zijn met fabriekssteun voor Red Bull, maar misschien is dat ook niet heel erg indien de Renault-motor dan wat dichter bij de Ferrari en de Mercedes komt qua prestaties.

Die fabriekssteun stelt dat nou zo veel voor?
Ze betalen toch gewoon voor de motoren en nog meer dan voor een Mercedes of Ferrari motor.

Fabriekssteun betekent dat je ook gebruikt maakt van de laatste updates zonder te moeten wachten, dat je de volwaardige motor software krijgt en dezelfde brandstof als het fabrieksteam.

Voor sommigen kan dit gelijk staan aan één a twee tienden per ronden. Ik kan dus best geloven dat sommige teams graag deze status hebben.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 22 oktober 2015 - 17:04:19
Citaat van: Perton op 22 oktober 2015 - 14:56:27
Citaat van: Hamilton#44 op 22 oktober 2015 - 14:28:06
Als Force India Brawn daar kon bedreigen voor positie dan zijn het concurrenten ja.  :)
mijn God.

In welk opzicht zijn team budget cq overall status dan relevant voor het concurrent zijn voor posities op een bepaald circuit?

Dat ze je niet. Je zei dat Red Bull en Lotus momenteel met elkaar concurreren. Je  had het niet over circuits

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634


Jehoentelaar

Gelegenheidsargumentatie, een mooi fenomeen.

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 22 oktober 2015 - 20:45:59
Citaat van: Hamilton#44 op 22 oktober 2015 - 17:04:19
Citaat van: Perton op 22 oktober 2015 - 14:56:27
Citaat van: Hamilton#44 op 22 oktober 2015 - 14:28:06
Als Force India Brawn daar kon bedreigen voor positie dan zijn het concurrenten ja.  :)
mijn God.

In welk opzicht zijn team budget cq overall status dan relevant voor het concurrent zijn voor posities op een bepaald circuit?

Dat ze je niet. Je zei dat Red Bull en Lotus momenteel met elkaar concurreren. Je  had het niet over circuits

Jawel hoor, pagina 15 bijvoorbeeld 5e post van onderen. Ik heb het continu alleen over specifieke circuits gehad. Misschien beter lezen volgende keer?  :)

Jehoentelaar

Nee vent, dat heb je niet. Check je post die deze ridicule discussie deed beginnen:

Citaat van: Hamilton#44 op 20 oktober 2015 - 17:04:52
Lotus is momenteel toch een concurrent van Red Bull?

'Momenteel' zitten we niet op Spa of Monza (of vlak ervoor of erna) dus dat is klinkklare onzin wat betreft dat ineens opduikende circuitargument van je.

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 22 oktober 2015 - 18:09:50
De algehele prestaties zijn bepalend. Als je 9 vd 10 races ver uit elkaar rijdt, maar bij een incidentele race eens met elkaar kan meekomen Door omstandigheden, ben je geen concurrent. Sorry maar das gewoon onzin.

Niet door omstandigheden, door de motor.

Matthijs

Citaat van: Jozef op 16 oktober 2015 - 17:05:36
Ik denk zelfs dat Red Bull nog wel een soort van A-status kan krijgen in 2016, zelfs als Renault met een eigen team begint. 2016 zal toch gebruikt moeten worden om de boel weer beter op poten te zetten bij Lotus/Renault. Over een jaar zal het wel echt gedaan zijn met fabriekssteun voor Red Bull, maar misschien is dat ook niet heel erg indien de Renault-motor dan wat dichter bij de Ferrari en de Mercedes komt qua prestaties.
Jozef begon er twee pagina's geleden (!) over en ik vulde hem toen aan.

We kunnen nu wel pagina's doorzaniken over concurrentie op bepaalde circuits of niet, het lijkt me duidelijk dat het in de allereerste post ging om concurrentie in het klassement.
Het zou van Renault niet zo verstandig zijn om het team dat nog wél voor de overwinningen vecht tegen te werken, zodat ze slechter zouden presteren dan het nieuwe team in opbouw waar nog geen grote prestaties van mogen worden verwacht. Anders is het in 2017, dus 2016 is voor Red Bull (indien ze weer voor Renault kiezen) een tussenjaar.

Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 23 oktober 2015 - 12:25:07
Citaat van: Perton op 22 oktober 2015 - 18:09:50
De algehele prestaties zijn bepalend. Als je 9 vd 10 races ver uit elkaar rijdt, maar bij een incidentele race eens met elkaar kan meekomen Door omstandigheden, ben je geen concurrent. Sorry maar das gewoon onzin.

Niet door omstandigheden, door de motor.
Oh kijk, het verandert weer. Dan kan weer gesteld worden dat de motor lang niet altijd in zoverre de bepalende factor is dat alle Mercedesteams voor alle Renaultteams komen te rijden. Ergo, Lotus is bijna nooit een racende concurrent van Red Bull en is dus zeker geen concurrent van Red Bull op de langere termijn (= dit seizoen) (= waar deze discussie over begon; ik ben geen draaikont).