Renault Sport F1 topic

Gestart door 0634, 15 september 2015 - 19:42:39

« vorige - volgende »

Maikel0230

Citaat van: Perton op 25 september 2015 - 20:42:44
Citaat van: Maikel0230 op 25 september 2015 - 20:08:53
Yup als Renault binnen nu en Rusland zich niet inkoopt is het gedaan daar, maar dat is misschien waar Renault op hoopt?

Bernie heeft nochtans vandaag aangegeven dat hij twee weken geleden al tot een akkoord is geraakt met Renault en dat hij het vreemd vindt dat ze zo lang wachten.

http://www.pitpass.com/54789/Ecclestone-urges-Renault-to-come-to-the-party

De bal ligt dus ondanks de berichten van andere media wel duidelijk in kamp Renault en niet Bernie/CVC. Als het team maandag haar zaak verliest met de fiscus zal het bedrijf in administratie geplaatste worden door de rechter.
pitpass is de propagandawebsite van Ecclestone. Ik zou wat zij schrijven per definitie met een flinke korrel zout nemen en sowieso goed tussen de regels doorlezen.

Het staat ook op Motorsport.com. Toch een meer respectabel bron lijkt me.

http://uk.motorsport.com/f1/news/ecclestone-baffled-by-renault-s-delay-over-lotus-deal/

Maar goed ik neem sowieso 99% van wat Bernie zegt met een korrel zout, ongeacht de bron. ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Van Wijk

Je zal maar bij Renault Motorsport werken.......en er wordt zo een pokerspel gespeeld met je toekomst.
Dan moet je echt liefde en passie voor de sport hebben ?
En ja...moest ik geen vrouw, kids en hypotheek hebben, ging ik er ook voor :)

gloudiesaurus

Citaat van: janke op 25 september 2015 - 20:17:59
Citaat van: gloudiesaurus op 25 september 2015 - 19:43:00
Mooie column van RTL Grand Prix:

Citaat
Voor Lotus F1 lijkt het laatste uur geslagen. Of het team wordt door Renault overgenomen of de ondergang dreigt.



Het zijn, hoe je het ook bekijkt, roerige tijden voor de Formule 1. Red Bull dreigt zich terug te trekken, Sauber en Force India racen langs de rand van de afgrond, zelfs McLaren verkeert financieel (en sportief) in ernstige moeilijkheden en hoe Manor zich weet te handhaven, blijft een raadsel. De doodstrijd van Lotus staat dan ook niet op zichzelf, maar symboliseert als geen ander de malaise die momenteel achter de zogenaamd perfecte miljoenenshow schuilgaat.



Het was een triest tafereel, een schril contrast met 'de perfecte mix van topsport en big business' die de Formule 1 graag pretendeert te zijn, een schijnwereld die in Japan in en rond de pits van Lotus F1 in al zijn lelijkheid ontmaskerd werd. In de stromende regen worstelden de Lotus-monteurs gisteren in de paddock van Suzuka met hun veel te laat uit Singapore gearriveerde spullen, terwijl hun hospitality unit achter de pits op slot bleef en Romain Grosjean buiten, in de regen, de media te woord stond.

Zowel het vertraagde transport als de dichte deur was het gevolg van het feit dat Lotus blut is. Dat is het team al geruime tijd, maar het sleepte zichzelf van de ene naar de andere race, drijvend op de cash flow van het sponsorgeld van met name Pastor Maldonado en geholpen door Bernie Ecclestone die eerder deze maand al de salarissen van het Lotus-personeel voorfinancierde en op Suzuka zijn Paddock Club opengooide voor de nat geregende teamleden zodat die in ieder geval te eten kregen.

Bernie bemiddelt al maanden in de verkoop van Lotus F1 aan Renault, dat echter een financiële bonus bij Ecclestone probeert af te dingen op basis van hun F1-historie, net zoals teams als Ferrari en Williams die krijgen. Maar de Fransen willen meer geld zien dan Bernie wil betalen. "Kennelijk gaat Renault Lotus overnemen", zei Ecclestone vandaag. "Dat is in ieder geval de bedoeling. Maar of het gebeurt, weet ik niet. Als het maandag nog niet rond is, of als ze er niet snel wat geld in stoppen, dan is het over. Het is eerlijk gezegd nogal vreemd dat een groot bedrijf als Renault er zo lang doet over doet om een beslissing te nemen. Ze wachtten op onze bijdrage [de bonus] zodat ze een reden hebben om het te doen [Lotus kopen] en die hebben we ze twee weken geleden al gegeven."



Zoals gezegd was die bijdrage blijkbaar niet genoeg volgens Renault. Probleem is dat het Ecclestone nooit om geld gaat, om absolute bedragen. Het gaat hem altijd louter om het spel, om het winnen, en met een autofabrikant als tegenspeler zal hij maximaal gemotiveerd zijn de best mogelijke deal te doen. Hij is tenslotte niet dol op autofabrikanten die de Formule 1 in en uitlopen. "We wilden helpen om Renault in de Formule 1 te houden en wat we tot dusver voor ze hebben gedaan, hadden we niet hoeven doen", waarschuwt Bernie.

Hoeveel de hongerige Lotus-monteurs op Suzuka ook gegeten mogen hebben in de normaliter uitsluitend voor VIP-gasten gereserveerde Paddock Club, Ecclestone zal de kosten ervan dubbel en dwars terugverdienen mocht hij alsnog de deal met Renault rondkrijgen. De vraag is alleen of Carlos Ghosn nog wel een deal wil of dat hij inmiddels de Formule 1 spuugzat is. De topman van Renault is geen makkelijke jongen en na twee jaar te zijn beschimpt door Red Bull en nu dit pokerspel met Eccestone, kan Ghosn ook zomaar ineens beslissen de Formule 1 simpelweg de rug toe te keren, zoals Renault-ambassadeur Alain Prost onlangs al predikte.

De exit bij Red Bull en Toro Rosso, dat voor 2016 nog een motorcontract had met de Franse firma, is al bijna afgerond, maar dat houdt niet automatisch in dat de overname van Lotus ook aanstaande is. En als dat niet gebeurd - en bovendien snel - dan eten de Lotus-monteurs straks in Rusland niet meer in Bernie's reizende restaurant, maar gewoon thuis.

Is dit weer een ding van Koense??

Klopt, lekker positief weer allemaal he  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Die gozer is gewoon een irritante negatieveling als het om de huidige F1 gaat en dat is al 10 jaar zo. Alles in de jaren 70 was fabuleus goed, nu zuigt alles. In een column als deze is dat niet erg, daar is een column voor, maar hij gebruikt het blad als één langgerekte column inmiddels. Ik koop het blad al tijden niet meer, omdat het volkomen subjectief is.

Maikel0230

De man verkondigt geen onwaarheden hé. In grote lijn klopt zijn relaas wel maar ik vrees dat het drama gehalte iets te groot is om de waarheid weer te geven.

De F1 heeft op dit moment enkele serieuze kantjes af, maar ziek of rot is ze nog lang niet.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Citaat van: Maikel0230 op 26 september 2015 - 13:18:34
De man verkondigt geen onwaarheden hé. In grote lijn klopt zijn relaas wel maar ik vrees dat het drama gehalte iets te groot is om de waarheid weer te geven.

De F1 heeft op dit moment enkele serieuze kantjes af, maar ziek of rot is ze nog lang niet.

Klopt, het zijn geen onwaarheden. Maar het is wel allemaal enorm dramatisch aangezet...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Naar het schijnt zal Renault maandag om 2 voor 12 zich melden v.w.b. de belastingschuld die Lotus heeft.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Maikel0230 op 26 september 2015 - 13:18:34
De man verkondigt geen onwaarheden hé. In grote lijn klopt zijn relaas wel maar ik vrees dat het drama gehalte iets te groot is om de waarheid weer te geven.

De F1 heeft op dit moment enkele serieuze kantjes af, maar ziek of rot is ze nog lang niet.

Ik zeg niet dat de man onzin verkoopt, maar ieder artikel in de tegenwoordige tijd is negatief belicht en alles uit de jaren 80 of eerder is alleen maar heroisch en geweldig. En dat is/was echt niet zo. Er zijn nu ontstellend veel dingen vele malen beter dan vroeger (en andersom ook).

De man schrijft ook verschrikkelijk goed, het is een mooi vormgegeven blad. Maar dat negatieve van nu, dat irriteert me ontzettend. Ik weet nog dat Button kampioen werd en toen schreef hij dat dat maar armoedig was omdat Button in zijn ogen niet geweldig was. Maar ik kan me zat kampioenen voor de geest halen uit lang vervlogen tijden die een klap minder waren. Maar die worden dan weer bewierookt.

janke

Citaat van: Jeroen op 26 september 2015 - 20:08:04
Citaat van: Maikel0230 op 26 september 2015 - 13:18:34
De man verkondigt geen onwaarheden hé. In grote lijn klopt zijn relaas wel maar ik vrees dat het drama gehalte iets te groot is om de waarheid weer te geven.

De F1 heeft op dit moment enkele serieuze kantjes af, maar ziek of rot is ze nog lang niet.

Ik zeg niet dat de man onzin verkoopt, maar ieder artikel in de tegenwoordige tijd is negatief belicht en alles uit de jaren 80 of eerder is alleen maar heroisch en geweldig. En dat is/was echt niet zo. Er zijn nu ontstellend veel dingen vele malen beter dan vroeger (en andersom ook).

De man schrijft ook verschrikkelijk goed, het is een mooi vormgegeven blad. Maar dat negatieve van nu, dat irriteert me ontzettend. Ik weet nog dat Button kampioen werd en toen schreef hij dat dat maar armoedig was omdat Button in zijn ogen niet geweldig was. Maar ik kan me zat kampioenen voor de geest halen uit lang vervlogen tijden die een klap minder waren. Maar die worden dan weer bewierookt.

Eens!!!
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Ik ook. Ik koop het blad ook al tijden niet meer. Deels om die reden.

0634

Realistisch bekeken is de huidige F1 in mijn ogen een logische doorontwikkeling van de F1 van vroeger, afgezet tegen het tijdsbeeld van toen en nu. Technisch gezien bevinden we ons in een andere wereld als toen, ook op het gebied van veiligheid, ontwikkeling, financien, mogelijkheden.

Je kan eindeloos dwepen met het verleden, en terecht, maar zoals het toen was kan nu gewoon echt totaal niet meer. Dat is onmogelijk. Het amateurisme, het gevaar, het gerommel in de marge, de doden, dat zou totale gekte zijn tegenwoordig. Zou door niemand geaccepteerd worden.

Alleen daarom al snap ik niet dat je nu zo negatief bent en over toen zo positief. Je kan het leuker of minder leuk vinden, maar gezien in het tijdsbeeld waarin we nu leven is de huidige F1 gewoon een volkomen logische doorontwikkeling geweest.

Het is net als met ouders die maar roepen 'wij waren vroeger al blij met een bal en een bak lego maar mijn kind wil liever op de tablet'. Zeik niet zo, een tablet is het nieuwe speelgoed. Daar kunnen we met zijn allen iets van vinden, maar het is niet goed of niet slecht, het hoort gewoon bij het tijdsbeeld.

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs


NielsD

Mooi nieuws inderdaad. Een fabrieksteam d'r bij is altijd goed! Ik zat te denken, stel dat Fernando Alonso weer terugkeert naar Renault. Na dit weekend vraag ik mij erg sterk af of hij nog bij McLaren blijft.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna