Round 13: Singapore Grand Prix, Marina Bay Circuit, Singapore

Gestart door Maikel0230, 10 september 2015 - 19:42:30

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 21:48:29
Citaat van: Jozef op 20 september 2015 - 21:13:40
Wat de order van Toro Rosso betreft, speelde misschien nog mee dat Verstappen die plaats alleen maar had dankzij falen van het team bij Sainz' pitstop. Misschien wilde het team het goedmaken bij Sainz. Tja, pech gehad Carlos. Volgende keer meer geluk.
Maarja, reed Sainz er dan niet voor omdat Verstappen zijn start mis ging? Mol zei iets over vast zitten in de eerste versnelling. Persoonlijk leek me dat alleen nogal sterk, want het lijkt mij dat je dan toch alsnog van je plek moet komen, of ben ik nou heel dom?

Zei Mol dat? Haha. Als je vast zit in de eerste versnelling kom je inderdaad van je plek af, maar je komt niet boven de pakweg 100km/h uit. Vastzitten in neutraal zal Mol bedoeld hebben...

lieven

hij kwam wel een beetje van zijn plaats dacht ik. (een metertje of 2)

Fietser

Twee zaken vielen me op:
1. Rossi en Stevens die de SC niet passeerden toen dat mocht. (Mogelijk had dat iets met slechte communicatie van doen)
2. Button die - zoals zovelen - direct over de mentale vermogens van Maldonado begint, terwijl hij m.i. toch echt zelf tegen diens achterwerk aanreed.

gloudiesaurus

Citaat van: Fietser op 21 september 2015 - 09:56:48
Twee zaken vielen me op:
1. Rossi en Stevens die de SC niet passeerden toen dat mocht. (Mogelijk had dat iets met slechte communicatie van doen)
2. Button die - zoals zovelen - direct over de mentale vermogens van Maldonado begint, terwijl hij m.i. toch echt zelf tegen diens achterwerk aanreed.

In het persbericht van Manor stond dat de radio van Rossi kapot was...

En Button gaf daarna zelf op de radio toe dat hij wat fout zat, dat hij het had moeten weten....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: Fietser op 21 september 2015 - 09:56:48
Twee zaken vielen me op:
1. Rossi en Stevens die de SC niet passeerden toen dat mocht. (Mogelijk had dat iets met slechte communicatie van doen)
Het kan toch niet zo zijn dat zowel de boordradio van Rossi als die van Stevens was uitgevallen? Ze reden bij de restart ongelooflijk in de weg voor bijvoorbeeld Raikkonen.

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 21 september 2015 - 11:43:15
Citaat van: Fietser op 21 september 2015 - 09:56:48
Twee zaken vielen me op:
1. Rossi en Stevens die de SC niet passeerden toen dat mocht. (Mogelijk had dat iets met slechte communicatie van doen)
Het kan toch niet zo zijn dat zowel de boordradio van Rossi als die van Stevens was uitgevallen? Ze reden bij de restart ongelooflijk in de weg voor bijvoorbeeld Raikkonen.

Rossi:
Citaat"I'm quite pleased, the pace on both the Option and Prime Tyres was really good throughout the race. Everything was going well until around the midpoint of the race, when I lost radio communications with pit wall. That was challenging because of the second Safety Car period and I wasn't able to receive instructions from the team about when to unlap myself, which may have cost us a position or more. Despite that, it was perfect end for a debut, I could not have asked for more.

Over Stevens wordt niets gezegd door het team. Dus geen idee...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Het passeren van de SC gold tot zover ik weet ook alleen voor Rossi, Stevens zat volgens mij veel verder naar achteren.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Matthijs

Citaat van: Pancake Shield op 21 september 2015 - 15:19:40
Het passeren van de SC gold tot zover ik weet ook alleen voor Rossi, Stevens zat volgens mij veel verder naar achteren.
Viel best mee, een paar auto's verder maar. Bij de eerste SC reed Verstappen stijf achteraan maar mocht toch zichzelf unlappen.
Damn, wat heeft Verstappen mazzel gehad met de SC's.

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 21 september 2015 - 15:38:19
Citaat van: Pancake Shield op 21 september 2015 - 15:19:40
Het passeren van de SC gold tot zover ik weet ook alleen voor Rossi, Stevens zat volgens mij veel verder naar achteren.
Viel best mee, een paar auto's verder maar. Bij de eerste SC reed Verstappen stijf achteraan maar mocht toch zichzelf unlappen.
Damn, wat heeft Verstappen mazzel gehad met de SC's.
Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik hem op slechts 20 seconde van dtevens zag.

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 21 september 2015 - 15:38:19
Citaat van: Pancake Shield op 21 september 2015 - 15:19:40
Het passeren van de SC gold tot zover ik weet ook alleen voor Rossi, Stevens zat volgens mij veel verder naar achteren.
Viel best mee, een paar auto's verder maar. Bij de eerste SC reed Verstappen stijf achteraan maar mocht toch zichzelf unlappen.
Damn, wat heeft Verstappen mazzel gehad met de SC's.

Klopt, maar je weet op Singapore dat dit kan gebeuren. Daarom was het ook goed dat hij er ondanks die ronde achterstand vol voor ging. Je moet het dan toch nog maar doen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Van Wijk

Absoluut....natuurlijk rijd je rond met: Heb niets te verliezen, kan alleen maar winnen.
Maar toch , zijn rondetijden waren gruwelijk snel na de SC ( zie mijn post tijdens race ) en ben blij dat dit goed is gegaan.
Toch heb ik mijn twijfels over de tweede pitstop van Max, volgens mij ging haar binnen voor de SC naar buiten kwam ( tweede keer ).
Kan iemand mij hier opheldering over geven ?

0634

Volgens mij net daarvoor. Kwam hij net naar buiten toen de SC de baan op kwam. Zoiets was het.

lieven


Van Wijk

Begrijp je waar ik heen wil......?
Als dat zo is......? En max mocht na het verlaten van zijn pitstop nog even trappen...?
Dan is de SC voor de verkeerde auto gaan rijden ???

Jozef

De SC pikt toch altijd de raceleider op? En de pitlane wordt niet gesloten. Zie het probleem niet.